Ons nieuwe LK85 multikabelsysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5949

@paarserook: die connector zit dan vol qua pinbezetting....
    Keuze van de connector was dus de beperkende factor in deze.

Wat ik me afvraag: Wat is er handig aan om op de knietjes te moeten om te patchen?
    Systeem ziet er doordacht uit, had compacter gekund, maar het waarom en hoe verklaard de huidige afmetingen.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

Originally posted by djfrenko
      die tip van dat lampje is trouwens wel goed. alleen 1 probleem we hebben geen 19" eenheden meer over. dus wat we mischien kunnen doen is een extra xlr bij het stageblok inponsen en daar 12V opzetten voor een los lampje. dit zou dan wel met batterijen moeten omdat er geen voeding in de multikist zit. maar opzich een goede tip
      Tip nr 2: ipv een xlr te zetten, zet er dan een bnc connector op, hierin kan je dan een bnc minilight pluggen 12V (die lampjes die je op mengpanelen kan insteken). Ipv een 12V voeding...zoek ergens een adapter van 220V-12VDC (heb hier een oude adapter van een printer gevonden), laat gewoon een kabeltje 220V via een wartel uit je kist komen, is nog netjes.

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Beste moderateur, ik ben er ook wel achter dat de pinbezetting van de LK85 helemaal gebruikt is. Een LK150 is toch ook weer niet zoveel duurder.

Een multi moet je altijd ruim bemeten maken anders kom je je zelf altijd weer tegen.
        Tuurlijk zelf ondervonden... :-)

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

Die mening heb ik ook. Het probleem is dat wanneer je een multisysteem erg uitgebreid gaat maken, het ineens een pak duurder gaat worden. Dat is dan ook de reden dat veel mensen hier afhaken. Uiteraard kom je dan op een keer vast te zitten.

In dit geval had ieder kanaal perfect dubbel uigevoerd kunnen worden met xlr man en xlr vrouw. Zoveel duurder is dat toch niet? Zeker al niet op de kostprijs van dit hele project.
          Er zijn nog wel firma's die kleinere PA sets op deze manier bekabelen.
          Heb ook al meegemaakt dat je een stageblok had waarbij de retours op een multiconnector naar buiten kwamen. Hier prikte je dan een spin op in en zo kon je nemen wat je wou. Totdat de dag kwam dat de spin er niet bij zat...

Dus als je zoiets maakt, zou ik zeker alle mogelijke fouten uitsluiten en wat extra geld investeren in flexibiliteit.

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

Originally posted by ronny
            In dit geval had ieder kanaal perfect dubbel uigevoerd kunnen worden met xlr man en xlr vrouw.
            Maar wat doe je dan in je tafel? Ook weer alles dubbel? Ik wil niet diegene zijn die dat ontwart, nadat de tafel met een slordige technieker gebruikt is...

PS: ik zou wel eens willen weten wat de meesten met hun returns doen in de tafel: alles integraal doorlinken naar de stekker van je EQ rekken? Of heb je in je tafel hiervoor een XLR liggen, die meestal op de XLR van de EQ rack geprikt is, maar je de mogelijkheid geeft om rechtstreeks te prikken? De kans is groot dat we die van ons binnenkort wat gaan verbouwen, vandaar
            Last edited by Poelmans; 08-06-07, 13:32.

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

@poelmans:
              losse xlr's in de connectorbak van de mengtafel, want dan ben je max. flexibel.

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2139

Tja gemakkelijk is anders, dat geef ik toe. Maar je moet iets, als je beperkt bent in kanalen van je multi...

Ik zou dat dan proberen op te lossen door 1 of meerdere 19" platen met xlr's erin te plaatsen achter in het kabelgedeelte van de mengtafelkist. Xlr's die rechtstreeks verbonden zijn met je multikabel en dus ook rechtstreeks met de xlr's op de stageblok. Je kan nu met korte standaard xlr-kabels patchen gelijk je wil.

aux 1 tot en met ? kan je nu zetten waar je wil op voorwaarde dat het kanaal al niet in gebruik is!

Verder kan je ook zo gemakkelijk een intercomsignaaltje tot op het podium brengen. Enfin mogelijkheden genoeg....

Het voordeel hiervan is dat je geen kabelwirwar krijgt. Het nadeel hieraan is dat je het kabelgedeelte van de mengtafelkist iets uitgebreider moet maken, maar daar ben ik persoonlijk sowieso al voorstander van.

Wat nu die returns betreft:

Het is inderdaad niet gemakkelijk om hier een gulden middenweg in te vinden. Maar in dit geval weet ik hoe het een en ander in elkaar steekt.
                Ik zou dat voor die nieuwe tafel dan ook hetzelfde uitvoeren. Alleen is het misschien een idee om ook dan een soort van patch mogelijkheid te voorzien in de kist achter. Zoiets in de aard als ik hierboven al heb staan..

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djfrenko
                  • Oct 2003
                  • 61

Wij hebben gekozen voor LK85 omdat we veel achterhoekse rock en roll bandjes doen waarbij we vaak maar 16 kanalen binnen krijgen dus voldoende kanalen over. Een LK150 lijkt misschien niet veel duurder maar wanneer je door gaat rekenen is het wel degelijk een heel stuk duurder. de kabel wordt duurder je hebt veel meer xlren nodig en je stage block word een stuk duurder.

2de punt is dat wij tot op heden en waarschijnlijk tot in de verre toekomst alleen werken met 24 kanaals mengtafels dus is LK85 voldoende. wanneer wij meer kanalen nodig hebben huren we een grote mengtafel en een extra LK85 en dan leggen we gewoon een dubbele lijn. diverse verhuur bedrijven hier in de buurt werken met dubbel LK85 ipv LK150 bij de grotere mengtafels. dus bijhuren is zeer gemakkelijk.
                  je bent al gauw een 2000 euro extra kwijt voor LK150.

M.v.g. Frank
                  Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Heb je misschien een tekening met maten van de flightcase van dit systeem ? Ik ben zelf ook bezig met een nieuwe multi en denk er aan ook een dergelijke case compleet te maken. Als je een tekening hebt scheelt mij dat erg veel werk.

Comment

• djfrenko
                      • Oct 2003
                      • 61

@ Mark

Ik heb helaas geen tekening van de case.
                      Aangezien wij wegens drukte geen tijd meer hebben om zelf flightcases te maken, laten wij ze tegenwoordig maken. dus ik heb alleen aangegeven hoe ik het hebben wil en vervolgens heeft Decilux uit Hengelo Deze case gemaakt.

Misschien kun je eens contact opnemen met Decliux voor de tekening, het kan zijn dat ze deze nog ergens hebben in de computer.

Mvg Frank
                      Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• Roel_CX
                        • May 2006
                        • 49

Na een tijdje zoeken ben ik er nog steeds niet achter wie deze LK connectoren verdeelt in belgie.
                        Kan iemand me daarin helpen, of zal ik toch voor de harting moeten gaan?

MVG

Roel

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2139

Amptec bvba, daar kan je alle mogelijke connectoren bestellen en ook al laten bedraden.... .

Relocate

Maar alles heeft zijn prijs hé...
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Roel_CX
                            • May 2006
                            • 49

dankjewel ronny
                            ik heb meteen een prijslijst aangevraagd.

groeten

Comment

• Highfield
                              • Jun 2006
                              • 144

Wij hebben alle multisystemen op LK150 bekabeld, de stageblokken met male en female XLR uitgerust. De meeste zijn op alle 48 kanalen bekabeld, maar enkele qua kanaalgebruik kleinere bands hebben slechts 36 kanalen bekabeld en dus ook een kleiner stageblok.

Verder zijn alle stageblokken uitgevoerd met LK37 connectoren per 12 kanalen, waar we dan ook breakoutbakjes voor hebben (male/female uitgerust). Ook zit er een LK150 link aansluiting op, naar bijv. een monitortafel cq. in-ear rack.

Achter in de mengtafels liggen volledig bekabelde LK150 spinnen, uitgerust voor de betreffende tafel (dus met de goede verhouding male/female afhankelijk van het doel en de grootte van de tafel). Ook zijn ze voorzien van 2 LK54 aansluiting met 2 a 3 meter kabel voor dynamics cq. driverack. Ik zal binnenkort even fototjes maken van het systeem.

mvg,
                              Last edited by Highfield; 07-04-08, 16:26. Reason: typo's en verduidelijking
                              Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

zelf maar verwijderd
                                Last edited by NesCio01; 05-11-10, 10:16. Reason: no responses
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...