Pinkpop 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

was dat dan niet het geval in voorgaande jaren? trouwens, Rock On, meen je serieus dat sommige artiesten hun eigen multis (en dan vooral over het veld waar moeilijk bij te komen is) meenemen en de hele zooi omgooien op festival PA's. dat is toch krankzinning en totaal niet nodig? Ik bedoel, staat ampco al die onzinnige acties uberhaupt toe?

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Nog steeds is er niets sneller en betrouwbaarder dan je eigen multi's gebruiken, je eigen steekvelden...ja, dat is dus best gangbaar om te doen.
      Sub op minstage was dit jaar ook erg goed voor mekaar moet ik zeggen!

Collega Rock on toevallig twee keer tegengekomen op de zondag, zal wel met het blonde gezelschap te maken hebben gehad
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

dus de multi's van ampco zijn onbetrouwbaar volgens sommige artiesten?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Je hebt kunnen zen, jebt selectief lezen en je hebt mensen die niet begrijpend kunnen lezen.

Het is dat het zo ongelovelijk mooi weer is, dat iemand net mijn rug heeft gemasseerd en..kortom: dat mn bui goed is.

Als je aan het touren bent met een vaste set, die set rol je het podium op, dan is er niets betrouwbaarder en sneller werken dan je eigen multi systeem.

Er zijn genog acts die netjes gebruik maken van de infra van de festivalleverancier, die hun floors gebruiken, hun mics etc...

Als de vraag lollig bedoeld was, plaats dan in het vervolg een smiley aub, dat maakt de boel wat luchtiger

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by moderator
            ...Als je aan het touren bent met een vaste set, die set rol je het podium op, dan is er niets betrouwbaarder en sneller werken dan je eigen multi systeem.

Er zijn genog acts die netjes gebruik maken van de infra van de festivalleverancier, die hun floors gebruiken, hun mics etc...

Meestal zijn het vooral de bands die daar budget voor hebben (gemaakt), die met een eigen set komen. In hoeverre een band wát meeneemt verschilt nogal. Zo komt het voor dat een nog niet zo heel 'grote' band, die wel volledig op oortjes speelt naar festivals een eigen micro-set en monitor-tafel meeneemt en verder niks. Terwijl de grotere jongens alles tutti completti zélf meenemen, dus inclusief FOH/ MON tafel/racks, microfoons, podiumbekabeling en multi en de ganse reutemeteut. Dan gaan er op de voorkant meestal 2 lijntjes l/r op de l/r bus in van de 'huistafel' en voilá, bollen met die handel.

Tegenwoordig zie je steeds meer bands met een eigen set de festivals af gaan, op Werchter was het vorig jaar bijvoorbeeld op mainstage zelfs zo dat we elke dag maar twee of drie bandjes hoefden te doen, de rest had állemaal een eigen set mee.

Meestal worden de reeds aanwezige sidefills trouwens wél gebruikt (maar ook die hebben sommige bands zelf bij); en bij uitzondering ook de aanwezige wedges+ amps (Faithless).

Cheers...

p.s. De Red Hot Chili Peppers hadden op hun vorige tour trouwens ook de complete processing van de PA mee, met andere woorden: het enige dat ze van het huis gebruikten waren de versterkers, PA kasten en sidefills, de rest hadden ze állemaal zelf bij zich; of dat ook deze keer zo is weet ik nog niet.
            Last edited by berolios; 07-06-06, 22:34.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• btvmaarten
              • Jun 2004
              • 56

ongeluk

hebben er mensen toevallig iets vernomen van het ongeval wat er gebeurt was bij het afbreken van pinkpop een goede vriend van mij is onder een truss gekomen en heefd zijn rug gebroken de arbo dienst was onderweg met de helikopter naar het ongeval, tijdens dat de arbo ondeweg was schijnt alles snel te zijn opgeruimt voordat zij terplekken waren. dit heb ik gehoort van mijn collega's in het theater dit aangezien ik op vakantie was.

maar goed weet iemand hier meer van?? en wie weet wat er precies is gebeurt?
              Last edited by btvmaarten; 07-06-06, 22:58.
              Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

Originally posted by BvE
                Ik bedoel, staat ampco al die onzinnige acties uberhaupt toe?
                Dat zal ze werkelijk een zorg zijn. Als een act gewoon hun eigen spul incl, foh en multi wil inprikken zullen ze daar geen problemen mee hebben.
                En als het fout gaat (wat inprincipe niet gebeurt; ja pech kan iedereenb krijgen maar dat terzijde) zullen zij er ook niet op worden aangekeken, want de organisator weet heel goed dat Blof zelf de hele zooi meeneemt.

En ach, als die Blof jongens liever met hun eigen materiaal werken (dat ze natuurlijk heen goed kennen) waarom niet; we mogen er wel van uitgaan dat het bij act's als Bof wel goed zit.
                Die jongens van Ampco moeten er toch de hele dag zijn; dus ze krijgen er net zoveel geld voor

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Originally posted by btvmaarten
                  hebben er mensen toevallig iets vernomen van het ongeval wat er gebeurt was bij het afbreken van pinkpop een goede vriend van mij is onder een truss gekomen en heefd zijn rug gebroken de arbo dienst was onderweg met de helikopter naar het ongeval, tijdens dat de arbo ondeweg was schijnt alles snel te zijn opgeruimt voordat zij terplekken waren. dit heb ik gehoort van mijn collega's in het theater dit aangezien ik op vakantie was.

maar goed weet iemand hier meer van?? en wie weet wat er precies is gebeurt?
                  Gelieve hier voorlopig geen verdere uitspraken over te doen totdat er meer duidelijk is... aan gissen en geen correcte feiten naar voren brengen hebben we hier niks.
                  Er gaan momenteel namelijk al verschillende verhalen de ronde... dus ja.
                  Hoop dat jullie allemaal professioneel genoeg zijn om hier even verder niet je zegje over te doen...

DUS NOGMAALS:

Oproep aan iedereen om hier geen gissingen te posten en GEEN uitspraken te doen zonder dat jullie verder op de hoogte zijn. 'Via via' en 'als-dan' verhaaltjes hebben we niks aan.
                  De feiten zijn namelijk zwaar genoeg.

Ik heb aan de overige moderators ook gevraagd om dit streng in de gaten te houden.
                  Alvast dank!
                  Last edited by axs; 07-06-06, 23:29.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• btvmaarten
                    • Jun 2004
                    • 56

sorry was niet de hoogte...
                    Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• neeltje
                      • Apr 2003
                      • 295

nog even over die multi's:
                      Als jij je eigen tafel meeneemt naar een festival (omdat deze is ingeregeld, geprogrammeerd, alle inserties al steken, ...), dan is het toch maar normaal dat je je eigen multi meeneemt.
                      Het is namelijk niet zo handig om elk kanaaltje opnieuw te moeten prikken vanop een Link>XLR-spin. Dan zou je elk festival dus 48 gaatjes achterop je tafel moeten vullen. Verder is het ook niet zo handig om een link-multi op een harting of soca-connector te gaan draaien. Dat lukt namalijk niet zo goed. Verder heeft elk bedrijf zijn standaard over hoe het materiaal gebruikt wordt, en hoe het gesoldeerd moet worden (ivm gemeenschappelijke aarding, Ic, spare kanalen, etc.).
                      Het is dus eigenlijk niet meer dan logisch dat ieder bandje dat met een eigen tafel wil spelen, automatisch ook een eigen multi meeneemt. Bovendien is er hier sprake van een digico D1, en bij mijn weten loopt er nog geen Glasvezel/coax mee over een standaard festival-multi.
                      Het heeft dus eigenlijk niets te maken met vertrouwen in materiaal of vertrouwen in een firma, maar wel met gebruiksgemak en vertrouwdheid van de engineer met het materiaal.
                      "En Go"

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 804

Originally posted by berolios
                        p.s. De Red Hot Chili Peppers hadden op hun vorige tour trouwens ook de complete processing van de PA mee, met andere woorden: het enige dat ze van het huis gebruikten waren de versterkers, PA kasten en sidefills, de rest hadden ze állemaal zelf bij zich; of dat ook deze keer zo is weet ik nog niet.
                        Bedoel je dan processing ivm crossovers, delay, limiter, EQ van je FOH? En is dat niet wat verregaand/onnodig? De huisfirma zal toch wel het beste weten hoe ze hun systeem moeten afregelen, aangezien ze dit het beste kennen?

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Originally posted by Poelmans
                          Bedoel je dan processing ivm crossovers, delay, limiter, EQ van je FOH? En is dat niet wat verregaand/onnodig? De huisfirma zal toch wel het beste weten hoe ze hun systeem moeten afregelen, aangezien ze dit het beste kennen?
                          Yep, dat heb je helemaal juist begrepen, maar die vorige tour hadden ze wel steeds een V-DOSC PA, met een x-aantal kabinetten als main, een x-aantal als outfill, een x-aantal als infill, een x-aantal als centre fill, een x-aantal als 1e delay, een x-aantal als 2e dalay.. enfin je begrijpt wat ik bedoel.

De gedachte erachter was om gedurende de tour een zo constant mogelijke sound neer te zetten. Als ik het me goed herinner hadden ze twee racks met Omnidrives, die om en om gebruikt werden. Voor het inregelen van de systemen reisde er een systeem-tech vooruit, die de dag (of nacht) van tevoren de set inregelde, zodat op de showdag alleen maar ingeprikt hoefde te worden. Volgens Dave Rat zelf was deze aanpak een groot succes.

Maarr... voor zover ik weet spelen ze deze tour gewoon over de 'local' PA-sets, wat niet altijd V-DOSC hoeft te zijn. Het directe voordeel van die eigen processors valt dus in dit geval weg...

Hoe het precies in elkaar zit deze keer weet ik op zijn laatst begin juli ;-).

Cheers...
                          Last edited by berolios; 08-06-06, 13:48.
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• schrobbelbop
                            • Feb 2005
                            • 47

Om nog even terug te komen op het waaien,

Zolang er buiten line-arrays gebruikt worden en het waait
                            levert dit altijd problemen op met "het weg waaien van het geluid" met name in het hoog is dit goed te merken dat dit met vlagen weg valt.
                            Dit komt omdat een line-array een smalle bundel gericht geluid afstraalt. tevens fungeert een line-array als een bron, een conventioneel systeem bestaat uit meerdere bronnen waardoor het wegwaaien van geluid minder hoorbaar is.
                            Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• berth
                              • Apr 2004
                              • 52

Bij conventioneel PA waait het net zo hard weg hoor!!!

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

Maar dan is het geluid niet zo gericht...wel je kop gebruiken als je leest he...

Comment

Working...