Stageracks Top100-band

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 377

Stageracks Top100-band

In dit forum-onderdeel komen regelmatig foto's van mooie rekjes voorbij. Bij al deze rekken staat veelzijdigheid en snelheid (meestal) voorop. Uiteraard worden de spullen in verschillende situaties toegepast, dus moet het allemaal zo universeel mogelijk. Diverse klanten moeten worden voorzien van een goed werkende set.

In 'onze scene' (prof. coverband) hebben we echter een groot voordeel t.o.v. de reguliere rental-setjes. Je kunt de hele stapel apparatuur helemaal afstemmen op één act met over het algemeen één podiumsituatie. Zo is de set bij ons ook volslagen onbruikbaar in de losse verhuur, maar voor onze crew een waar walhalla . Wellicht daarom leuk om eens te laten zien welke displays en lampjes er bij ons zoal aan de zijkant staan te branden...

(foto's gemaakt tijdens een knutselsessie na de aanschaf van nieuwe 19" rekken. De inhoud is inmiddels al wel aangepast in de afgelopen tijd, maar de essentie is nog ongeveer hetzelfde).

Allereerst het 'hoofdrek'. Hierin zit het prikwerk en de monitoring.

- A&H Mixwizard. Alle auxen en faders in gebruik voor 8 groepen monitoring
    - Behringer (oeps) Ultralink 6-kanaals mixer om de rest van de drums ook kwijt te kunnen op de A&H
    - 4 wireless in-ears (2x Sennheiser, 2x Garwood)
    - Spare in-ear
    - TC X024 speakermanager (inmiddels 2). PA 3-weg + delaysetje bij de mix
    - Alle stage inputs (drums op 108-pool Harting) en backline-spanning
    - Prikblok 36x in/out (achterop L/R en 2 returns voor de delaystack)

Dan het backlinerekje

- Atoomklok (jajaja) om de sets een beetje te plannen
    - 2 x Sennheiser wireless voor gitaar/bas
    - 2 x Korg tuner om de boel te stemmen
    - Gitaarspullen
    - La voor batterijen/fotokaarten/andere rotzooi
    - Midi/spanning footcontroller gitarist (midi via XLR3)
    - 230V aanvoer en 4x out (bas, gitaar C/L/R)

Niet op de foto:

- Keyboardrack (mixer, Harting en meer toetsenspul)
    - Amprack met 2x Kling&Freitag processor en Labgruppen 2200 versterker voor B10 subs. Verder hebben we geen versterkers vanwege de actieve main-PA. Stroomvoorziening voor de hele set (63A > 3x 32A en 6x230V zit bij het dimmerrek in)
    Last edited by Robert H; 18-02-06, 14:26.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

lijkt me wel leuk om meer van dit soort werk te zien, (tenzij het bedrijfsgeheimen zijn)
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• deurklink

Welke band heeft dit mee dan? Kling & freitag uit Almelooo (waarschijnlijk) dus misschien een bekend bandje hier in de omgeving?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by deurklink
        Welke band heeft dit mee dan? Kling & freitag uit Almelooo (waarschijnlijk) dus misschien een bekend bandje hier in de omgeving?
        in het profiel van de opener : hooked on red...van het Bureau Voor InterPlanetaire Moeilijkheden...

Comment

• Robert H
          • Jan 2006
          • 377

Originally posted by shure-fan
          lijkt me wel leuk om meer van dit soort werk te zien, (tenzij het bedrijfsgeheimen zijn)
          Nee hoor, geheimen doen we niet aan, hoewel ik me kan voorstellen dat er bij ons bureau - waar Mac zo treffend de afkorting van vermeldde - wel bandjes zijn die bepaalde items liever niet laten zien. Het publiek zal immers niet zitten te wachten op foto's van MD-spelers, harddiscs en andere 'muzikale hulpjes' Hooked On Red is een R&R-band. Voor live-muziek zijn simpele, doeltreffende spullen voldoende en wat mij betreft mag iedereen zien hoe wij de boel versterken. Tegen de tijd dat er ook bij ons dat soort apparaten de dienst uitmaken, zal ik jullie de foto's niet kunnen laten zien. Ik zal namelijk niet in de buurt van dat soort spullen te vinden zijn!

Heb helaas geen uitgebreid fotomateriaal van onze hele set. Ik vond nog wel onderstaand fotootje wat goed duidelijk maakt dat een vaste setup ook een groot optisch voordeel is. Waar bij dry-hire spulletjes nog vaak de onvermijdelijke stageblocks en stroomvoorzieningen in het zicht liggen, kun je bij ons van de vloer eten, hahahahahaha....

(PS: Ondergetekende is trouwens op dit plaatje terug te vinden aan de rechterkant. Te herkennen aan zijn groene shirt, uitermate stoere rockpose en het plankje tropisch hardhout voor het iets te welgevormde bovenlichaam...)

Voor de liefhebber ook nog even een plaatje van ons wagenpark in de RAI, een paar weken geleden:

Iveco Eurocargo Tector (bij ons heet 'ie dus logischerwijze "de tractor") 12-tonner. 8,5 meter bakje. De band reist in een dubbele-cabine Transporter van de sponsor. Diezelfde sponsor heeft de truck doordeweeks onderdak. Om met Tatjana te spreken: "Mooie wagens, Sjonnie"
          Last edited by Robert H; 21-02-06, 12:22.

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

bekende band naam.. toevalllig niet opgetreden in het centrum van Oss (buiten) vorig jaar?

Comment

• NIVA
              • Apr 2004
              • 62

Zou je ook een foto van het keyboardrekje willen maken, want daar ben ik nogal benieuwd naar! Heb namelijk zelf ook een rekje gemaakt, ook al zal dat vast wel een stuk simpeler zijn.

Of misschien kun je het even naar me mailen via profiel als je ze hier niet wil posten....
              If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 377

Originally posted by sjoerd
                bekende band naam.. toevalllig niet opgetreden in het centrum van Oss (buiten) vorig jaar?
                Voor zover ik het me kan herinneren hebben wij vorig jaar niet in de openlucht in Oss gestaan. Van een paar jaar daarvoor kan ik me wel zoiets herinneren. Toen stonden we te spelen voor een gebouw waar alleen de voorgevel nog authentiek was... Klinkt een beetje vaag, maar als jij uit Oss komt, weet je vast waar ik het over heb.

Originally posted by NIVA
                Zou je ook een foto van het keyboardrekje willen maken, want daar ben ik nogal benieuwd naar! Heb namelijk zelf ook een rekje gemaakt, ook al zal dat vast wel een stuk simpeler zijn.
                Lijkt me sterk hoor, zo ingewikkeld is het ding niet. 't Is gewoon een gestoffeerd 6 HE binnenrack. Zit niet meer in dan een 8-kanaals 1HE mixertje, gitaarpre-amp (hij speelt ook gitaar) met speakersimulator en een patchpaneeltje met connector voor de multi die naar z'n ronddraai-paal gaat. Tussen dit toetsenrekje en het grote rek hangt gewoon een 4-voudige XLR-snake (2 x toetsen, 1 x gitaar en 1 x clicktrack) met een powercon eraan vastgetaped. Zijn zangmicrofoon is draadloos, dus die doet helemaal niet mee in dit hele verhaal...

Onze toetsenman heeft een truss-constructie voor z'n keyboards. De voet staat op een draaiplateau waar de pedalen ook op bevestigd zijn. Die hele paal wordt ingepakt samen met het rackje in een grote flightcase die tevens dienst doet als toetsenriser. Ook de microfoonkoffer en statieven zitten in deze kist.

We zijn jaren aan het knutselen geweest met onze set en 't is eigenlijk nog niet helemaal klaar. Zoals ik in mijn openingspost al aangaf is het verschil met verhuursets in positieve zin erg groot. Met een beetje fantasie, handige apparaten, een soldeerbout en een bult gereedschap kun je de hele kermis zo handig maken als je zelf wilt. Leuk voor de crew en misschien nog wel leuker voor de zaalhouders. Onze show is voor coverband-begrippen aanzienlijk, maar toch gaan onze drie crewleden uit van een bouwtijd van ca. 2 uur. Afbreken en laden doen ze in een dik uur.

Oeps, zeg ik toch per ongeluk "clicktrack"... Betrapt!

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

hey Robert geen mooie foto van het "dampende" feest in Zieuwent?? Kun je laten zien dat jullie ook nog sfeer maken!!

Nette Tractor trouwens, is nieuw??
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Robert H
                    • Jan 2006
                    • 377

Originally posted by Watt Xtra
                    hey Robert geen mooie foto van het "dampende" feest in Zieuwent?? Kun je laten zien dat jullie ook nog sfeer maken!!

Nette Tractor trouwens, is nieuw??
                    Yohoo, foto's uut Söhwnt in overvloed uiteraard! Die tractor hebben we nu een jaar. Het oude Ivecootje werd te klein voor alle meuk. Deze bak is ruim drie meter langer dus kunnen we 't spul er zo inschuiven! Hij was ook iets nieuwer. Volgens mij is dit eentje uit 2003. Zit geen krasje op. Correctie: toen we hem kregen zat er geen krasje op

Overigens staan we dit jaar niet in Zieuwent. Ik heb geen idee wat de reden is, maar dat was wel effe schrikken. Was voor ons toch wel een jaarlijks terugkerend feestje met wat extraas

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Even een geheel offtopic vraag: waar heb je je bak zo laten stickeren en wat kost dat ongeveer?

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 377

Originally posted by Jasper-Lichtbron
                        Even een geheel offtopic vraag: waar heb je je bak zo laten stickeren en wat kost dat ongeveer?
                        Onze sponsor Harms Autoschades heeft zelf een reclame-afdeling. Gewoon een hokje op het terrein met een PC, een snij-plotter en een lading plakplastic in verschillende kleuren. Ik denk dat je voor ons hele plakverhaal zo'n EUR 1000,00 kwijt zou zijn, wij kregen het (uiteraard) voor niets. Op de zijkant van de cabine, achterklep en spoiler zit ook nog het één en ander. Was een middagje plakken voor die kerel...

Comment

• sjoerd
                          • Apr 2004
                          • 341

Originally posted by Robert H
                          Voor zover ik het me kan herinneren hebben wij vorig jaar niet in de openlucht in Oss gestaan. Van een paar jaar daarvoor kan ik me wel zoiets herinneren. Toen stonden we te spelen voor een gebouw waar alleen de voorgevel nog authentiek was... Klinkt een beetje vaag, maar als jij uit Oss komt, weet je vast waar ik het over heb.

Dus toch! Da's voor Stadscafe De Ontmoeting, tijdens de Muziekboulevard. Ik heb jullie daar toen horen/zien spelen. Wij hebben daar tussen de bands door de muziek gedraaid,vandaar.
                          Last edited by Gast1401081; 22-02-06, 18:30.

Comment

Working...