Bandjes versterken jaarmarkt Oppuurs (openlucht)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Het ziet eruit als een gezellige dag met jonge muzikanten op een podium.

Als jij ze enthousiast en gemotiveerd erdoorheen hebt gesleept heb je een topproductie gedraait. Ik hoop dat je niet teveel door bemoeizuchtige familieleden bent besprongen.
    lekker belangrijk!

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Ik heb mij ook nooit druk gemaakt toen ik nog werkte op mijn Behringer tafel. Heeft het altijd goed gedaan en mij in die 4 jaar dat ik hem gebruikte nooit in de steek gelaten. Sinds ik een Allen & Heath GL2200 heb moet ik je wel zeggen dat je het verschil wel hoort.

Comment

• Pulse
        • Oct 2001
        • 666

Hehe showband weet precies hoe het gaat met de jonge muzikanten van de eerste 2 groepen

Viel reuze mee de bemoeinissen dit keer. Wel wat ouders langs de P.A. tafel tijdens de optredens maar dat is niet erg. 1 groep wou graag voor de zangeres een eigen 15inch/piezo kast als monitor gebruiken terwijl ik zelf mijn leuke(pas gekochte) Ak-audio kastjes had klaarliggen uitgefloten en al. Gelukkig heb ik deze toch kunnen ompraten []

De 2 subs links en rechts onder de 2 toppen dienden niet alleen voor de hoogte maar zorgden ook voor extra spreiding van het laag voor de mensen die helemaal vanvoor stonden. De opstelling die jullie beschrijven wil ik ook nog wel eens een keertje proberen. Bij zoiets zou dat wel nog kunnen maar op een fuif is zo'n opstelling wel vervelender want dan fungeren de 8 subs als toog terwijl je bij een centerstack deze toch nog wat beter kunt afdekken of omhekken
        MVG,
        Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• Marijn.
          • Aug 2005
          • 2

citaat:Geplaatst door Pulse

1 groep wou graag voor de zangeres een eigen 15inch/piezo kast als monitor gebruiken terwijl ik zelf mijn leuke(pas gekochte) Ak-audio kastjes had klaarliggen uitgefloten en al. Gelukkig heb ik deze toch kunnen ompraten []
          héhé, dat was ik ik wou ook een monitor, dan hadden we die van ons rep. kot maar gaan halen. maar jullie haddenn hem dichtgezet op PA tafel dacht ik, kwam bijna niets uit...
          maar al bij al hoorde ik toch nog alles een beetje
          ps: ik was wel de drummer hé[8D]

mvg
          marijn

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

citaat:Geplaatst door Marijn.

citaat:Geplaatst door Pulse

1 groep wou graag voor de zangeres een eigen 15inch/piezo kast als monitor gebruiken terwijl ik zelf mijn leuke(pas gekochte) Ak-audio kastjes had klaarliggen uitgefloten en al. Gelukkig heb ik deze toch kunnen ompraten []
            héhé, dat was ik ik wou ook een monitor, dan hadden we die van ons rep. kot maar gaan halen. maar jullie haddenn hem dichtgezet op PA tafel dacht ik, kwam bijna niets uit...
            maar al bij al hoorde ik toch nog alles een beetje
            ps: ik was wel de drummer hé[8D]

mvg
            marijn
            De zangeres en die man die daar rond liep hadden me gevraagd die 15/piezo als zangmonitor te gebruiken.
            Ik heb dan gezegd dat het beter was die als drumfill te gebruiken als die toch gebruikt moest worden!
            Als je bij de soundcheck gezegd had dat er meer uit die monitor moest komen dan hadden we dat wel gedaan hoor (alle voor zover er meer uit kon komen )
            MVG,

Comment

• Contour
              • Feb 2001
              • 1018

Ik ben erg te spreken over deze opstelling van de topkasten.

MVG Contour

Comment

• MMD
                • Feb 2005
                • 53

Het lijkt erop dat je de bovenste top op z`n kop hebt staan.
                Zoja, hoe is dat bevallen?
                Groet André

Comment

• Pulse
                  • Oct 2001
                  • 666

hoe hoger de frequentie, hoe korter de max afstand tussen de bronnen om nog koppeling te krijgen, vandaar dat de topkasten met de 1 inch driver naar mekaar toe staan. Zo is er slechts +/- 30 cm afstand tussen beide drivers en +/- 8 cm tussen hun hoornuitersten.

De toppen zo plaatsen is dus de meest interessante opstelling als je erover nadenkt.
                  MVG,

Comment

• stefan90kauw
                    • Jun 2005
                    • 189

Ik vind de verlichting eigenlijk helemaal niks. Het podium is te donker.
                    Geluid ziet er best uit!!

Comment

• Pulse
                      • Oct 2001
                      • 666

Zoals ik al gezegd heb, denk eraan dat fototoestellen soms een onrealtistisch beeld geven bij foto's in het donker. Zeker foto's van ver weg getrokken.

Er stond tenslotte toch 6.4kw licht op het podium waarvan er minstens 3.4kw continu aan was.
                      Zo donker was het echt niet hoor...

Wat zetten jullie dan als minimum lichtset voor een band als ik vragen mag ? 4*4bar is toch zowat de standaard set denk ik.

Zaterdag heb ik een gelijkaardig P.A., wel met een kleinere geluidssets. Ik ben van plan dezelfde lichtset te gebruiken aangevuld met 2 of 4 500watt halogeenstralers zodat er zeker geen enkel plekje donker is op het podium.
                      MVG,

Comment

Working...