parkavonden oostmalle: foto's en uitleg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

parkavonden oostmalle: foto's en uitleg

elke donderdag van de maand augustus zijn er in oostmalle parkavonden. (hoop dat ik in het juiste forum zit!![])

gisteren was de eerste keer en ik ken het bedrijf dat licht en geluid doet. ken ook de kerel die het licht doet. hij zit bij mij op school. heb er tijdje bijgestaan en een paar fototjes genomen met zijn digi-cam. de groep van 4/08 was [u]springloaded</u> en sfeer was er genoeg!
    ================================================== ==========================================
    even een lijstje met wat er stond/hing

[u]Licht</u>
    STURING
    avolites pearl 2004

FRONT(uitlichting zangers/band)
    2X sixbar op statief

BACK("sfeerlicht" zullen we maar zeggen)
    4X MAC 250 krypton
    2X Sixbar + filtertjes

[u]Geluid</u>
    Soundcraft MH4 48/8/2 (FRONT)
    Soundcraft SM12 48/12/2 (MONITOR)

48 + 12 ch multicore - TC Electronic M2000 - TC Electronic D-Two - TC Electronic R4000 - Yamaha SPX 990 - Sony CD player - Sony MD recorder - BSS Opal FCS 966 (2 x 31 bandsEQ) - 3 x BSS DPR 422 C/L - 4 x Drawmer DS 201B gate - TC Electronic Triple C - 2 x BSS 901II dynamic EQ - 10 x Martin LE12 - active drumfill - set Crest P7200 versterkers - 6 x BSS Opal FCS 966 (2 x 31 bandsEQ) - 2 x BSS DPR 944 C/L + gate - set micro’s, DI’s & statieven - ASL intercom set (basis, 2 x beltpack, 3 x headset, 2 x beacon)

snel van hun site gehaald geen vragen hierover want ik ben geen PA kenner

================================================== ==========================================

een paar fototjes nog! (soms een beetje wazig sorry [:I]

dit vind ik een van de mooiste foto's... mooi profieltje met de lampjes! ^

dit is ook zo'n mooie! ^

BIJ WELK LIEDJE ZOU DEZE FOTO GENOMEN ZIJN...[?] (blauw blauw blauw...)

zo hopelijk zijn dit genoeg foto's?[]

ik zal proberen van mss elke week een paar sfeerbeeldjes te geven...
    commentaar en reacties zijn altijd welkom... ik kan spijtiggenoeg wel niets veranderen aan setup en dergelijke van deze set want ik neem alleen maar fototjes

greetzz en tot volgende week!
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!
  • audiomiep
    • Jun 2005
    • 4

ziet er leuk uit, leuke spullen! Is het elke week zo, of staat er elke week wat anders?

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

ik denk wel dat elke week dezelfde set behouden word! vorig jaar was het tog zo dus... zal het dit jaar wel hetzelfde zijn denkik!
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Bart_DeKnolVanMol
        • Aug 2005
        • 1

De mengtafels, monitors en fx toestanden blijven hetzelfde, maar het kan dat de lichtset of de FOH speakers anders zijn, dat hangt af van de ryder van de band die komt...
        Proud to be loud

Comment

• Bobbo
          • Jan 2005
          • 41

Even een vraagje?

Maaree op zo'n klein lief podiumpje, wie heeft daar in ***snaam zo'n grote tafel nodig
          Redelijkheid en Billijkheid... tja....

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Wat heeft de afmeting van het podium met je mixer te maken? Hangt volledig af van de band die op het podium staat en de eisen die diezelfde band stelt aan de PA/FOH. Op die Pearl kun je ook VEEL meer hangen dan wat er op het podium aanwezig is, daarom mag je 'm toch nog wel gebruiken?

Ik vind de plaatsing van je MACs een beetje dubieus, de 2 op de voorrand van het podium kun je vrijwel nergens voor gebruiken buiten het publiek een oogverlamming te geven (je hebt geen diepte om iets fatsoenlijks met goboprojectie te doen, zelfde geld voor speciaaltjes). De andere 2 kan ik niet precies spotten waar ze nu staan. Zou ze eerder gewoon alle 4 achterop hangen, lekker rechtoe - rechtaan tegenlicht, kun je er ook nog solo-tjes mee pakken en als blinds gebruiken. Maar soit dat is jou pakkie an niet geloof ik?

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

citaat:Geplaatst door (iCe)
              Ik vind de plaatsing van je MACs een beetje dubieus, de 2 op de voorrand van het podium kun je vrijwel nergens voor gebruiken buiten het publiek een oogverlamming te geven (je hebt geen diepte om iets fatsoenlijks met goboprojectie te doen, zelfde geld voor speciaaltjes). De andere 2 kan ik niet precies spotten waar ze nu staan. Zou ze eerder gewoon alle 4 achterop hangen, lekker rechtoe - rechtaan tegenlicht, kun je er ook nog solo-tjes mee pakken en als blinds gebruiken. Maar soit dat is jou pakkie an niet geloof ik?
              IDD die MACs op de voorrand waren soms wel eens verblindend(lees: niet veel!), maar meestal stonden ze schuin naar boven gericht (in de lucht dus), of op de dansvloer voor het podium. volgens mij was het niet om de goboprojectie te doen (die kan je tog nergens zien buiten mss op de bomen tov het podium) maar eerder om de kleuren, en om tog een beetje "mobiel" te zijn op het podium (hiermee bedoel ik licht krijgen waar licht nodig is).

BTW: wat bedoel je met 'speciaaltjes'??

greetzzz!

Ps: ben er vanavond weer! zal eens kijken of er iets veranderd is en mss een paar fototjes nemen!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

citaat:Geplaatst door DJ_matthias

BTW: wat bedoel je met 'speciaaltjes'??
                Solo's van artiesten uitlichten (en de rest van de band / podium dus wat minder aandacht) om even wat meer nadruk te leggen op het solootje. Speciaaltje is eigenlijk een verzamelnaam voor een stand waarop je een bepaalde plaats op het podium wat extra nadruk geeft. Hoeft niet per se een solo te zijn, kan ook een spotje op een sponsordoek zijn ofzo. Term komt ook eerder uit het theater, waar je een een spot gebruikt om een bepaald item uit te lichten, speciaal voor dat doel dus.

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

leuk, weeral wat bijgeleerd!

laat die comments maar komen ppl!

greetzz!

Comment

• Bobbo
                    • Jan 2005
                    • 41

To Ice,

Ik bedoel alleen dat het mij onnodig lijkt. Ok ik was daar dan wel niet aanwezig, maar als je naar zo'n podium kijkt dan verwacht ik geen wereld band met wereld eisen, dan hadden ze ook wel een ander podium gevraagt.
                    Maar misschien kan Matthias wat meer toelichten?

Ik wordt er tegenwoordig schijt ziek van de verhuurtokoos die onnodig dure spullen aan hun klanten verhuren.
                    Verpest de markt een beetje.
                    Dus vandaar dat ik daar erg op gebrand ben.

Ik hoop dat matthias wat meer kan toelichten.

En even heel wat anders was die tafel van Sander?
                    Redelijkheid en Billijkheid... tja....

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

jaja, nieuwe foto's!
                      eigelek is het al een week geleden maar hat echt GEEN zin om es foto's te uploaden... bij deze gebeurt het nu wel!

groep van de avond STILETTO ROCKBAND

de set was deze keer klein beetje aangepast...

SOUND
                      ==&gt;bleef hetzelfde (denkik!) FOH wel, mss minder speakers, dacht 4 toppen 2 bassen 2 subs

LIGHT
                      ==&gt; kryptons weg, 4 onbekende dingetjes in de plaats
                      ==&gt; meer parren : 6X een sixbar (2 front + 4 tegenlicht)
                      ==&gt; Antari hazer
                      ==&gt; sturing: onbekend ding (leek op showtec)+toshiba laptop met een of ander DMX programma

ook andere lichtman, maakte er soms wel een kleurboekje van! maarja iedereen maakt mss wel es foutjes? nobody's perfect! voor de rest geslaagde show! (dit moet ook gezegd worden!)

pics:

zie je... kleurboekje [V]

tjah, soms heeft een mens honger![8D]

zo dit was het dan weeral!
                      reacties zijn altijd welkom

greetzzzz!!!

Comment

• flup
                        • Aug 2005
                        • 11

De geluidsset was hetzelfde (speakers wel anders gestacked). De kryptons waren er deze keer idd niet, PFL leverde enkel 4 x sixbar. de groep had extra licht en sturingen bij. De lichtman maakte er idd een regenboogje van. De gemiddelde kermiskraam zou ernaast verbleken.
                        luid, luider, Community - goed, beter, Martin

Comment

Working...