Q1 Line-Array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Bert
    • Apr 2003
    • 270

Oke hier wat antwoorden.
    Aan het systeem moet je zo weinig veranderen dus je hebt geen cross-overs nodig!! en de Eq blijft ongeveer flat staan!!
    het enige waar je mee moet spelen is de koppelfactor.
    Kwa geluidsdruk hier was het berekend tot 75 meter en waar we tot achter toch een dBSPL van 118 halen. denk niet dat dit slecht is he
    Firma is IMEC
    hehe wat een gedoe

Comment

• Dreezz

De firma was IMEC uit Bilzen. (Belgisch Limburg)

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

ALLES op 6 D12's? Hoeveel kasten had je dan wel niet per versterkerkantje hangen?

Leve de toekomst, die versterkers wegen 9kg per stuk (toch?), en dat keer 6 om een heel vet festival mee te doen... De fik in het oude hout!

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Da's heel netjes Bert. Wat was de reden waarom de subs op het podium zijn gepaatst? (Is het nou 6 hoog gestackt daar achter die banner?) Was het vanwege de throw of kon je ze niet kwijt voor het podium?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Barthez
            • Dec 2003
            • 256

citaat:Geplaatst door (iCe)

ALLES op 6 D12's? Hoeveel kasten had je dan wel niet per versterkerkantje hangen?

Leve de toekomst, die versterkers wegen 9kg per stuk (toch?), en dat keer 6 om een heel vet festival mee te doen... De fik in het oude hout!
            Met 9 kilo p/s zit je toch iets aan de lage kant Ice (wishfull thinking []), een D12 weegt net geen 29 kilo, en per kant kun je er 3 Q1's aan hangen, dus 6 per versterker..

(of 2 B2's p/amp, 6 Qsub's, 8 E3's, 4 Maxen, etc,etc....)
            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• discomidway
              • May 2005
              • 140

citaat:Geplaatst door sparky

Precies, daarom vroeg ik me ook af of er misschien extreme of bijzondere instellingen nodig zijn, anders is het niet iets dat je hoeft te vermelden.

Maar ik ben eigenlijk nieuwsgieriger naar het antwoord op de vraag die ik daarvoor aan Bert stelde.
              Als je die calculator dr overheen gooit dan klopt het toch al een heel eind. ?

Comment

• wouter_jp
                • Aug 2003
                • 105

citaat: Als je die calculator dr overheen gooit dan klopt het toch al een heel eind. ?

ja maar dan moet je dus van tevoren wel wat cijfers weten,waar sparky om vroeg.

spelen !!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

citaat:Geplaatst door Barthez

Met 9 kilo p/s zit je toch iets aan de lage kant Ice (wishfull thinking []), een D12 weegt net geen 29 kilo, en per kant kun je er 3 Q1's aan hangen, dus 6 per versterker..

Ik zat aan de lage kant, maar als je even op de website kijkt: 13 kilo per stuk, da's nog altijd minder dan de helft van die 29 die jij stelt . Ik snap overigens wel waar die vandaan komt, maar dat is 28.7lb, toch even een andere maat!

Dus dan gaat het nog steeds op: 6x 13 = 78kg om een volledige line-array van power te voorzien, dat zijn toch nette scores!

Voor de volledigheid: http://www.dbaudio.com/en/systems/amps/d12/

Comment

• Barthez
                    • Dec 2003
                    • 256

citaat:Geplaatst door Barthez

Ik zat aan de lage kant, maar als je even op de website kijkt: 13 kilo per stuk, da's nog altijd minder dan de helft van die 29 die jij stelt . Ik snap overigens wel waar die vandaan komt, maar dat is 28.7lb, toch even een andere maat!

Dus dan gaat het nog steeds op: 6x 13 = 78kg om een volledige line-array van power te voorzien, dat zijn toch nette scores!

Voor de volledigheid: http://www.dbaudio.com/en/systems/amps/d12/
                    [:I] je hebt helemaal gelijk Ice, in de gauwigheid over die lb heen gelezen, en dan zou ik toch moeten weten dat zo'n bak geen 29 kg weegt, ik heb ze vaak genoeg in mn handen [:I]
                    Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• LJ Bert
                      • Apr 2003
                      • 270

De reden van de subs 6 hoog te plaatsen is eigenlijk met de gedachte van koppeling in het achterhoofd ja.
                      we plaatsen ze simpelweg niet onder het podium omdat daar meestal weinig plaats is. komt daar nog eens bij dat je laad en lost op het podium dus ben je langer bezig als je ze eronder zet. de 4 B2's lagen dan wel onder het podium.
                      hehe wat een gedoe

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Wij hebben er ook een stel, vandaar dat ik toevallig wist dat die beestjes bijna niets wegen. Goed, verder ontopic maar.

Comment

• Charly
                          • Mar 2006
                          • 10

Q in Roeselare

Als er nog iemand iets wil weten over de Q-set in roeselare, ik ben de kerel die dat daar gehangen heeft.
                          Het geluid werd door PVL gedaan, onafhankelijk van La Strada. (Eigen techniekers bedoel ik daarmee)
                          Check ook eens www.dudstock.be voor de foto's van vorig jaar, ook met Q...

Groeten,

Charly

Comment

Working...