Geluidsklus Amsterdam, buitenlucht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Geluidsklus Amsterdam, buitenlucht

Hee,

Zaterdag had ik een klus in Amsterdam. Ik moest bandjes afmixen, het geluid verzorgen voor een dj, een karaoke uitversterken en nog meer dingetjes.

Foto's zijn te vinden op http://www.mijnalbum.nl/Album=4HU73HAZ

Apparatuur lijstje:

Geluid

2 * Mackie SRM 450
    2 * EAW sb625z [8D]
    1 * Lapgruppen fp3400 [^]
    1 * Mackie VLZ Pro 1604
    2 * dbx 166 xl
    1 * Behringer multigate
    1 * driverack PA
    1 * TC M300
    1 * monitor peavey actief
    - verschillende mics en kabels

De subs plus versterker waren via via geregeld van een bedrijf. De driverack was gehuurd.

Het weer was dramatisch tijdens het opbouwen (regen en wind) dus vandaar enkele plastic zakken hier en daar op de foto's). Aan het eind van de dag, toen alles begon, was het weer weer opgeklaard dus konden de vuilniszakken weg. Wel nog een doek bij de hand gehouden bij mijn rack en mengpaneel.

Opmerkingen of vragen, kom maar op.

Bart van Eijden
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

hoi

Hoe beviel die labgruppen fp3400 op het laag?Wij hebben sind kort ook labgruppen op het laag (fp6400)en dat bevalt goed, heb wel het idee dat het een stukje minder vet en diep klingt dan mijn oude cresten, ook hebben we veel minder gezeik met geluids overlast terwijl er nu toch meer power staat en het merkbaar harder gaat.groeten arjan

Comment

• BvE
      • Oct 2004
      • 385

Hee Arie,

Die versterker deed het prima, ik heb zelf echter alleen maar gewerkt met actieve subs dus ik kan de fp3400 niet echt vergelijken met wat ik eerder allemaal heb gebruikt. Ik weet wel dat er iets te weinig vermogen was voor de subs, maar toch klonk de bas redelijk volwassen.

En ja, het blijft natuurlijk lapgruppen heah!

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Ik zie een paar dingen die niet helemaal kloppen !!
        Er hangen parren aan prikkabel, en er steken podium delen ver buiten de onderstellen !!! (principe afgekeken van het NOB ?)

Dat laatste ziet er echt gevaarlijk uit, waarom zijn die platen niet gewoon op maat gezaagt ?!! [V]
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Tristan
          • Oct 2004
          • 121

Ziet er lekker simpel uit. En tja ik ben best wel van simpel. Ziet er netjes uit.
          Had je wel een lekker een geluidje? ondanks je power tekort?
          tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

klein vraagje: Kan die peavey monitor een beetje hard?
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

@ Beyma: dat van die par klopt helemaal, viel mij ook pas nu op. Klein lichtpuntje voor mij is dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben.

Wat betreft die podiumdelen, gevaarlijk zijn ze (haast) niet. Of het principe is afgekeken van NOB weet ik niet, de podiumdelen waren geregeld via een school. Dat uitsteken boven de onderstellen, waarom zou dat gevaarlijk moeten zijn?

@ Tristan: Het geluid klonk heel erg lekker, de bassdrum kwam lekker hard erdoor heen (buikgevoel) en het was aan de andere kant van het meer nog makkelijk te horen [8D]. Wat betreft powertekort, ik bedoel dat de subs veel meer aankonden nog, maar in dit geval was het vermogen van de fp3400 meer dan genoeg!

@ shure-fan: De monitor kan best hard, zeker gezien het feit dat je zelfs nog een beetje eq'en op het apparaat zelf! (ik had er overigens nog een 31 band eq opgezet.) Het is een prima ding voor het geld.

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

snap ook dat podium verhaal niet helemaal, er ligt een plaat 18mm op, als die al doorbuigt/afbreekt terwijl hij 5 cm oversteekt, dan is het wel heel erg waaibomenhardboard.

Par is wel een beetje fout idd.

hoe zat het met de regen, je staat er niet echt lekker bij zo, een partytent kon er niet meer van af??
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Ze steken wel meer als 5 cm uit! wat dat zo 'gevaarlijk' maakt is dat de plaat kan kantelen als je op de rand stapt,maar ik moet wel toegeven dat ik niet kan zien of ze aan het onderstel vast geschroefd zitten.In dat geval is het niet zo'n probleem, alleen staat het wat slordig.

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

kijk, als dat het probleem is met die podiumdelen kan ik je garanderen:

ZE KANTELEN NIET OM! (overigens ook onmogelijk omdat dan eerder de plaat zou afbreken, wat al niet snel gebeurd)

Bovendien waren ze hier een daar vastgezet met een spijker.

De regen, ja, ik heb maar een zeil gegooid over het mengpaneel en rack. Later nog even bij de hand gehouden maar niet meer nodig gehad. De speakers (SRM 450) waren afgedekt met vuilniszakken, waarbij het vooral ging om de tweeter en het electronicapaneel aan de achterkant, dit ging prima. De subs hoefden niet afgedekt te worden en de versterker plus driverack lagen onder het podium, waar het droog bleef.

Comment

Working...