Plein muziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Plein muziek

Afgelopen weekend klein festival gedaan. Ik was ingehuurd door een collega bedrijf, incl. onze (nieuwe) Dynacord XA2 PA. Op beide podia stond op de zaterdag XA2, zondag op 1 podium dubbele XA2. Het was niet nodig om de set dubbel weg te zetten, maar we deden dat of het proberen, hoe het systeem zich dan gedraagd. Op beide manieren boven verwachting! Op +/- 45 meter een verzwakking van 3dB-A.

Kleine podium

Tussen ruimte 50 meter

Lokale drumband van de jeugd (erg goed trouwens)

Nieuwe Spice Girls (from Rosmalen)

Lekkere funk en Soul van Checkpoint Charly (Top band!)

Zoals gezegt, Dynacord XA2 met XA4000 amp's. Op f.o.h. 01V's (3 stuks, goed voor 54 kanalen), monitors idem. KS Audio en HK D.A.R.T. monitors.

Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Hoe zijn die D.A.R.T. 's?? Ziet er goed uit, waarom niet gewoon 1 grotere tafel op de FOH? Staan die podia nou tegenover elkaar, of zie ik dat fout? Zo ja, waarom?
    Ziet er leuk uit! Alst in de buurt was zou ik graag even langsgekomen zijn
    De groeten => Micha

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik weet eerlijk gezegt niet hoe die D.A.R.T's zijn, wij gebruiken ze niet. Klant is er wel tevreden mee, heeft tegenwoordig ook 15" D&B Max. Waarom geen 'grote' f.o.h. mixer? Simpel, de klant die mij had ingehuurd, draaid alleen maar op 01V-96. Dit omdat de beste man het gesjouw met grote tafels beu was en ze in het theater liever geen mixer zien. Het meerendeel van zijn werk bestaat uit theater. En je kunt met 01V-96 tot 32 kanalen op 1 tafel gaan. Daarna kun je tafels heel makkelijk koppelen. De organisatie had trouwens niet nagedacht over de 'mix toren' die was namelijk maar 2X2 mtr.
      Olaf Duffhuës

Comment

• zjeten
        • Mar 2003
        • 331

zeer mooi werk
        proficiat!
        2 podiums was gewoon omdat als er op 1 podium muziek was het andere podium kon klaargezet worden ofniet?
        mvg
        jeffrey

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Maar eh,

citaat:Op +/- 45 meter een verzwakking van 3dB-A.
          Moet daar niet een nulletje achter ??
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• dj coolboy
            • Jun 2005
            • 6

goed gedaan

dj coolboy

Comment

• nightline
              • Oct 2002
              • 1001

citaat:Geplaatst door bones2001

Maar eh,

citaat:Op +/- 45 meter een verzwakking van 3dB-A.
              Moet daar niet een nulletje achter ??
              Inderdaad, 3 Db zachter als waar....??? Of heeft Dynacord een manier gevonden om natuur wetten te omzeillen..???

Groeten

Jack
              Powered by AudioMadness....

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Hehehe, vast, net als het bose PAS systeem []

@Zjeten: Lijkt me toch beetje apart, ik zie aan beide kanten sta-tafels staan, dus dan zouden al die mensen bij het wisselen van podium van de ene kant naar de andere kant lopen, en dan weer terug? Maar aan de andere kant kan ik zo ook niet echt meer zinnigs bedenken.

@Olaf: Heb je veel plezier gehad?
                De groeten => Micha

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

citaat:@Olaf: Heb je veel plezier gehad?
                  Tuurlijk....Ik heb altijd plezier in mijn werk...anders had ik het niet in vast dienstverband gedaan...

Die 2 beste mensen die commentaar aan leveren zijn, hebben jullie al eens met dat systeem gewerkt? Hebben jullie het al gehoord? Of zijn jullie eenkennig en is alleen jullie eigen systeem op de wereld en bestaat er voor de rest niks wat misschien ook wel goed is?
                  Olaf Duffhuës

Comment

• Jaap @ monitoring
                    • Jun 2005
                    • 61

Ziet er goed en netjes uit, gebruikte je van de yamaha's de 01v96's of de voor ganger de 01v?

Comment

• jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Die 2 beste mensen die commentaar aan leveren zijn, hebben jullie al eens met dat systeem gewerkt? Hebben jullie het al gehoord? Of zijn jullie eenkennig en is alleen jullie eigen systeem op de wereld en bestaat er voor de rest niks wat misschien ook wel goed is?
                      Hoe goed je systeem ook moge wezen, een verzwakking van 3dB over 45 meter is a.t.m. technisch onmogelijk. Dat heeft niets te maken met horen, zien of ervaring met xa2.

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Een kleine rectificatie :

De verzwakking was op +/- 45 mtr. 5dB-A

Ik had het verhaal van de beste man die het gemeten had niet goed begrepen. De 3dB-A verzwakking was op +/- 25 mtr.

En zoals de geluidstechieker het mooi uitlegde :

De beleving is heel anders dan bij bijv. systemen als D&B, EAW en Meyer. Hij kreeg de indruk dat hij met het XA2 systeem minder hard hoefde te draaien om de beleving te ervaren.
                        Olaf Duffhuës

Comment

• Jaap @ monitoring
                          • Jun 2005
                          • 61

die van d&b kunnen zeker te weten harder ( zelf expiriment uitgevoerd )

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Goed lezen! Ik zeg ook niet dat het harder gaat/kan....
                            Olaf Duffhuës

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

ja pfft over wat van d&b hebben we het dan? Q reeks, C reeks??? nu is het maar vaag verhaaltje he

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...