FOH Tent

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iko
    • Feb 2002
    • 766

FOH Tent

Met de komende buiten evenementen gebeuren ben ik toch eens een beetje aan het kijken voor een degelijk FOH tentje. Paar keer met een party tentje gestaan, maar daar wordt je ook niet vrolijk van..

Zo nu eens wat in wysiwyg zitten tekenen. Maar zijn er mensen die al zo iets dergelijks hebben gedaan/maakt. Met eventuele problemen/tips/ideeen noem maar op.

Een FOH tentje topic dus

Mijn ideetje:

• meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

Tip: maak de achterkant en zijkanten van gaas, werkt als een trein ...
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Dropsen
      • Jan 2004
      • 375

Vooral dat flesje is een zeer toepasselijk item

Waar wilde je dit van gaan maken zo, dat je het, neem ik aan, nog enigszins mee kan nemen?
      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Robert
        • Aug 2000
        • 630

Hou er rekening mee dat een ook een lange operator de lampen willen zien.

Met een hoog podium en een geringe afstand van de FOH tot het podium zit zo'n operator in dit tentje tegen het dak van het tentje aan te kijken.

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

kijk eens op de site van stageco: http://www.stageco.com/newsite/main....l&request=home

mss dat je daar een ideetje krijgt

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

wellicht?

snel te bouwen, robuust, en lekker stevig.

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Zo'n ding laat je toch gewoon door de podiumboer neerzetten, die is er tenslotte toch.

Stel je bent toch zo gek dat je het zelf allemaal gaat meesjouwen, zorg dat de achterkant er ook makkelijk uit kan, het word anders binnen echt bloedheet zomers. Dat gaas aan de zijkanten is niet echt mijn idee, komt de regen ook gewoon doorheen, alleen dan wat meer vernevelt, maar ook daar worden je spullen nat van.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Dj Noiz
                • Oct 2004
                • 31

Wij hebben zelf zo een karretje gemaakt dat je makkelijk aan je wagen kan pikken.
                Het is 3 op 3 (wat eigelijk maar juist gepast is voor ons, dus binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuw in de plaats met iets grotere afmetingen).

Het skelet is volledig uit aluminium opgebouwd (onderstel is van een zo een bedrijf dat onderstellen e.d. maakt.levert - waarvan +- 50cm aan elke kant kan uitklappen), het dak kan ook ngeklapt worden en staat onder een kleine hellingshoek. (de buizen die het dak aan de uiteinden ondersteunen moeten wel telkens geplaatst/afgebroken worden (met een simpel gaatje-vijsje systeem).
                Om het helemaal af te sluiten gebruiken we zwarten "zeilen" (ik weet het correcte woord er niet van) - denk maar aan die dikke rubberachtige zeilen van podia en trailers e.d.
                Enkel het zeil op het dak hangt vast aan de structuur (zit speling op zodat het dak kan in/uitklappen), de andere zeilen worden handmatig tijdens het opstellen erin gehangen (met een haakje-gaatje systeem wat je bij meerdere podia terugvindt).
                Achteraan zit ook een rits over de gehele lengte in de vorm van een 90° gedraaide "C", die indien het warm is, kan opengedaan worden, zodat je een raam hebt).
                Alles is ook 100% waterdicht (daarmee bedoel ik, dat er in geen geval water IN het regiekarretje kan komen).
                Moest je nog vragen hebben, stel ze gerust (indien gewenst, kan ik morgen ook een paar fototjes nemen - wel van gesloten toestand, heb geen tijd/zin om het volledig op te stellen )
                Je kan ook eens langskomen om het te bekijken (maar ik vrees dat je daarvoor te ver woont)

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

ik vind het een keurige oplossing.....ik ben hetzelf nog niet tegen gekomen.

je kan ook de pa achter uit de laadbak van je bakwagen doen (als je die hebt)maar dat lijkt me alleen geschikt voor kleine buiten evenemeneten

Comment

• Iko
                    • Feb 2002
                    • 766

Ik vind dat wagentje wel wat idd! Als je daar eens wat foto's van kan maken.

Vanuit de bakwagen is niet echt feest, die inhoud van die bak gaat nl ook vreselijk werken/rammelen en het geluid komt dan nogal terug. EN er staat dan een grote oude mercedes midden in het veld

Probleem met de podium boer met de komende producties was dat we die een beetje zelf aandragen bij de organisatie, en die lui niet echt iets hebben wat hier oplijkt. Zou het met misschien wel van steigerpijpen ed kunnen maken ja..

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Heej iko

Plaatselijke podium en tentenboer heeft daar mooie oplossingen voor, waarbij je alle zijkanten open kan schuiven doormiddel van soort rails.

Zal es even kijken of ik wat info voor je kan vinden..
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• subfreak
                        • Dec 2004
                        • 41

zorg in ieder geval voor een goede "oversteek"om inregenen tegen te gaan. daarnaast voor open air dingen toch zeker aan te raden om het eiland op minimaal 1 meter hoog te zetten, zodat je over de eerste rij mensen heen kan kijken.
                        Daarnaast is het zeker een punt dat je de zijkant en achterkant gedeeltelijk of geheel kan openen (gaas is een goede oplossing) zodat ook het geluid weg kan, en daarnaast heb je tegelijk overzicht op je publiek... vaak genoeg mee gemaakt bij lagere eilanden dat het publiek te beroerd is om een wc op te zoeken en dan sta je op een gegeven moment in de blaas inhoud van een bezoeker te stampen.
                        Zorg in ieder geval voor solide hekken rondom, want een val vanuit zo'n eiland is pijnlijk.
                        Op events zoals dancevalley , impuls etc gebruiken we gewoon een FOH eiland van Mega, en rondom wordt hij dan afgezet met de bekende "geblindeerde"heras hekken.

Veel succes

Comment

• SM
                          • Oct 2004
                          • 129

Over lange operators: als je zeil op het dak hebt liggen dan begint vanaf 10 cm onder het zeil het geluid verschrikkelijk te veranderen. Ik sta zelf altijd krom in die dingen (Ruime 2 meter en geluidsman, het zou verboden moeten worden :-))

En oh ja: zorg dat het ding ook niet weg kan vliegen. Van het zomer nog een strap over FOH-tentje tussen lantaarnpaal en autotrekhaak moeten maken om te zorgen dat het bleef staan in de storm. Beetje slimme verbindingen en gewichtsverdeling helpt een hoop.

S.

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

citaat:Geplaatst door Dj Noiz
                            [br
                            Alles is ook 100% waterdicht (daarmee bedoel ik, dat er in geen geval water IN het regiekarretje kan komen).
                            Moet ik hier nu echt op antwoorden [}]

Wat voor zeil/materiaal zit er dan voor dat gat aan de voorkant?
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Dj Noiz
                              • Oct 2004
                              • 31

citaat:Geplaatst door kokkie
                              Moet ik hier nu echt op antwoorden [}]

Wat voor zeil/materiaal zit er dan voor dat gat aan de voorkant?
                              Euhm, heb je ooit al eens een zeil/materiaal voor een podium zien hangen? => Hoe komt het dan toch dat de artiesten (hoop ik toch voor hun) in 99% van de gevallen NIET nat worden ...
                              Beetje domme vraag lijkt me maar kom ...

Zonet wat foto's getrokken wel met gsm, was camera vergeten):

1 van de 4 pootjes om de basis waterpas te zetten

Makkelijk aan je auto te pikken dus ...

1 van de 2 uitklapbare zijkanten

Bakje over de volledige lengte onder het chassis waar de ondersteuningen van het dak zich bevinden

Detail van zijkant dak

Achterkant van het bakje van 2 foto's terug

Scharnierende dak-zijkant

Overzicht dakconstructie

Nog een detailfoto van dak

Bevestiging zeil aan constructie

Comment

Working...