geluid carnavalwagen afgelopen weekend

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

vraag @dokter dB
    gezien de paap en musicom ben ik zelf wel weg van SP.

ik moet echter toegeven dat ik het systeem een keer buiten heb gehoord op schollepop. En daar verwoei het geluid zo dat bij de mixer het al te zacht was. Dat viel me eerlijk gezegd best tegen als argeloze passant. Weet jij wat daar aan de hand was? (als hagenees zijnde?)
    lekker belangrijk!

Comment

• Lightjockey_richie
      • Sep 2004
      • 119

Hill-Audio M6
      GAE-Directorset
      Zie topic: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=13334

Grtz Ritch
      We Love Crown With GAE

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

hoi showband,

geen idee? wie deed dat klusje dan? dacht dat purple dat deed met d&b ofzo....

Wat ik wel weet is dat zo ongeveer iedereen SP4 naast elkaar stackt, das "lekker makkelijk". En "dat doen we altijd zo met EAW". Maar ook vooral makkelijk met bouwen en breken.

Feit blijft dat 1 kast 85 graden is, en je met 4 breed stacken dus een heel incoherente spreiding hebt.
        Zo is ook het volumeverschil dichtbij/ver heel groot.
        Je moet gewoon minimaal 2 lagen toppen stacken bovenop elkaar.

Het enige beetje dat je aan "verwaaien" (als het PA-plan/systeem vaststaat) kan doen is spreiding ruimer nemen.
        Als er veel te hoge crosspunten zijn gebruikt in verhouding tot de bronafstanden, of bij een hele grote stapel frontloaded PA, waar niets meer echt optelt, heb je er wel meer last van.
        Dat komt omdat tegelijk met het "verwaaien" er ook een hoop "combing" voorbijschuift.

Zie dit topic:

Daar waait het (altijd) windkracht 6, en het veld (ballpark) was zeker 150 meter diep.
        Dat ging helemaal goed, tot voorbij die 150m. De hoorns zijn overigens gedraaid.
        Verticaal heb je met deze manier van SP4 vliegen ook niet een heel scherpe linedefinitie (het blijven nl hele smalle verticale losse bronnen, van H/M/H/M etc.) waardoor als de wind eronder komt het meer vergevingsgezind is.
        knoppen en waarden :)

Comment

• djkoen
          • Nov 2002
          • 85

citaat:Geplaatst door Lazy

Het mooiste van alles was dat de set tijdens optredens van die bandjes in die tenten geplaatst en bedient werden door firma van de klundert die zelf toch een van de bekendere Sound Projects leveranciers zijn van zuid-Nederland waarvan de geluidstechnicus een of andere speciale Amerikaanse geluidscursus heeft gedaan dus volgensmij mag je er dan wel vanuit gaan dat hij aardig weet hoe hij een setje moet stacken/afstellen.
          K'denk dat Lazy wat beter zijn huiswerk moet maken voor hij hier iets negatiefs post...

1. De firma v/d Klundert heeft geluidsapparatuur verhuurd aan Stichting de Kloontjes en NIET de bediening verzorgt. Dit werd gedaan door externe mensen van bandjes die er speelden / mensen van de Kloontjes zelf.

2. "De Geluidstechnicus met een Amerikaanse cursus" weet verdomde goed hoe hij een geluidssetje in moet regelen. Hij heeft dit hier ook NIET ingeregeld.

Zelf ben ik wél fan van Sound Projects, en dan met name de SP3 set. Wel moet ik eerlijk toegeven dat het ET-set van Sound Projects lichtelijk schel kan klinken... Verder vind ik dat de SP4 set vrij ver draagt zonder het geluid aan te tasten. Naar alle waarschijnlijkheid ligt het baggere geluid bij de Kloontjes aan de geluidstechnicus en natuurlijk aan de tent zelf.

Koen.
          Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

• DvdV
            • Feb 2005
            • 5

Beste Lazy,

Jammer dat er op deze manier op een forum zo makkelijk uitspraken worden gedaan over Sound Projects en (onze) geluidstechniek.
            Je geeft aan in je reactie dat 'een of andere geluidstechnicus, met Amerikaanse cursus' een SP4 set matig heeft afgesteld...hmmm....

Ik denk dat dokter dB (en DJ Koen) een goed punt maken. Droogverhuur kan een geluidsysteem slecht laten klinken. We hebben dan niet in de hand hoe men met het materiaal omgaat. Ook bepaald de situatie zoals akoestiek (denk o.a. aan reflectie!), beperking plaatsing PA systeem (door slechte zaalfaciliteiten bijv.) of kwaliteit van de band het geluid enorm. Dit verklaart misschien ook de reactie van 'showband'. Geluidsversterking in de open lucht is niet gemakkelijk. Wind(!), luchtvochtigheid en temperatuur hebben veel invloed op geluid (zie keurig commentaar van dokter dB).

Helaas is dit dus ook gebeurd bij het evenement van de Kloontjes.

Graag zou ik je willen overtuigen van de geluidskwaliteit van SP4, en nodig je van harte uit om eens te komen luisteren bij een volgende geluidsklus. Neem gerust via e-mail eens contact met me op.

Groetjes,
            Dennis van der Vleuten
            V/d Klundert MI
            DvdV
            V/d Klundert, Oisterwijk

Comment

• Lazy
              • Sep 2003
              • 294

citaat:Geplaatst door DvdV

Graag zou ik je willen overtuigen van de geluidskwaliteit van SP4, en nodig je van harte uit om eens te komen luisteren bij een volgende geluidsklus. Neem gerust via e-mail eens contact met me op.

Groetjes,
              Dennis van der Vleuten
              V/d Klundert MI
              Oke die uitnodiging neem ik van harte aan!! Ik moet eventjes kijken wanneer het het beste uit komt want ben op dit moment nog al druk met mijn stage...

We houden nog wel even contact met elkaar..

Maar om nog even iets duidelijk te maken! Ik ben totaal geen geluidstechnicus maar ga gewoon af op het geen ik van het setje gehoord heb op verschillende locaties waaronder dus inderdaad het feest van de Kloontjes en geef daar mijn mening over...

Met carnaval was ik dus zoals ik al verteld had wel wat meer onder de indruk van het setje maar ja dat mag ook wel met 12 bassen / 12 toppen op een oplegger terwijl er om maar weer als voorbeeld te nemen in die feesttent van de kloontjes maar 2 bassen / 2 toppen per kant stonden.

Comment

Working...