Stadsfeest 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Jongens, deze eq standen zijn door Jag ingesteld, voordat jullie nu allerlei kanttekeningen over de noodzakelijkheid van deze instellingen plaatsen is het welicht professioneel om te vragen naar het waarom.

Het zonder enige vorm van informatie oordelen over een fotootje komt op mij bijzonder lullig over!

Comment

• Lipton
      • Feb 2004
      • 17

Inderdaad SIS
      Dit is heel dramatisch.
      Ik zet men monitors soms zelf zonder EQ's .

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door ralph

Jongens, deze eq standen zijn door Jag ingesteld, voordat jullie nu allerlei kanttekeningen over de noodzakelijkheid van deze instellingen plaatsen is het welicht professioneel om te vragen naar het waarom.

Het zonder enige vorm van informatie oordelen over een fotootje komt op mij bijzonder lullig over!
        dan moet hij het maar even uitleggen hé Ralph !!!!!!!!!!! wat er aan de hand was ( is ) !!
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

citaat:Gelukkig, maar wat staan ze daar dan te doen ; (20 en 25 hz)
          kun je toch even goed naar beneden halen !
          Die freq. hebben op dit moment geen enkele zin
          Wat zin heeft het om de 20 en 25Hz naar beneden te halen als hij al een lowcut heeft opstaan?

Djeezes, wat een "ge-emmer" over een EQ instelling...

Comment

• Bor
            • Jan 2003
            • 50

citaat:Geplaatst door ralph

Okee, hier komt ie:
            WAAROM is er voor deze EQ instelling gekozen?
            Rob Kuenen

Comment

• Jag
              • Nov 2002
              • 319

Het is een beetje een vertekend beeld door de rare schaalverdeling van de EQs: ik heb maximaal 6 dB ge-cut, nl bij 250Hz (natuurlijk beinvloeden de filters elkaar ook nog een beetje, dus het zal in het echt iets meer dan 6dB uitvallen). Verder nog een kleine dip van 3dB rond de 2K. Het is maar wat je dramatisch noemt .
              Verder stond er gewoon een high pass in op 60Hz, behalve op de drum fill. Dan ga ik niet ook nog eens het sublaag eruit EQen.

Ik EQ verder niet op maximale gain ofzo (ik doe bijna nooit aan uitfluiten), ik EQ gewoon dat het goed klinkt. Altijd met hetzelfde cd'tje met Ilse de Lange, dat is een goede referentie voor mij (en mijn collega's worden gek van dat cd'tje []). Gewoon een natuurlijk en goed opgenomen menselijke stem. Ik luister hem ook vaak op mijn eigen HiFi set (inroom gemeten lineair), om de referentie te verversen.
              En ja, dan moet je soms een beetje in het midlaag snijden, komt vrij vaak voor. Zeker met speakers die je op de grond legt. Niet zo gek ook, dan verschuift de frequentie waarin de speaker zich als in half space gedraagt omhoog.

Comment

• Bor
                • Jan 2003
                • 50

citaat:Geplaatst door Jag

.......Altijd met hetzelfde cd'tje met Ilse de Lange, dat is een goede referentie voor mij
                Welke CD van Ilse gebruik je altijd?
                Rob Kuenen

Comment

• Jag
                  • Nov 2002
                  • 319

Twee nummers van World of Hurt. Dit is mijn hele cd:

Alan Parsons Project - No Future in the Past
                  Ilse de Lange - I'd be Yours
                  Ilse de Lange - World of Hurt
                  Ayreon - Amazing Flight
                  Ayreon - Tunnel of Light