Hoorns

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leinad
    • Apr 2004
    • 153

Niet iedere hoornkast heeft een achterkamer. Een mooi voorbeeld hiervan is de 'bassmaxx'.

Meteen gesimuleerd met hoorns van dergelijke grootte en het volgende valt me op: een achterkamer reduceert de amplitude van de membraan. Echter de frequentiekromme lijkt daardoor minder vlak te lopen.

Ook veel compressie bij deze hoorn naar mijn inschatting...

Mvg Daniƫl.

Comment

• Dj_Mobile
      • Sep 2004
      • 13

Ziet er wel stoer uit maar hoe zwaar mogen die dingen wel niet wegen? kzag al wel een traktor, heb je trouwens ook foto's van als alles picco bello is ben zeer benieuwd! De box Kasten overgens zelf gebouwt?

Greetz Dj Mobile!

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

Een rear loaded horn is simpel weg een driver, voor kamer en een horn. Bij front loaded zit er nog een achter kamertje aan het geheel vast. Of de speaker nu met de voorkant of achterkant in de voorkamer wordt geplaatst maakt geen hol uit, zonder achter kamer blijft het een rear loaded hoorn.

Het - signaal wordt net zo versterkt als het + signaal. Je spreek over een geluidssignaal, aan de voorkant van de driver wordt het volledige geluids signaal afgestraalt. Aan de achterkant word ook de nodige energie afgestraalt, maar die gebruiken we over het algemeen niet (bij een glijbaan weer wel).
        Of dit wat toevoegt aan andere (BR subs of kleine hoorn kasten)??? JA!!! Door zo'n grote hoorn te gebruiken koppel je de driver zeer effectief aan de luister ruimte zonder grote struikelblokken in het transformatie proces.
        Het feit dat het geheel ook nog eens buiten ligt maakt het nog mooier, geen gekke staande golven en dergelijke. Ik denk dat vrijwel iedere hign end freak harstikke jaloers kan zijn om een dergelijk sublaag systeempje.
        Groeten, michiel

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Maar wat is nou het nut hiervan, en dan bedoel ik nog niet eens de onhandelbaarheid van zulke dingen, maar gaat zo'n reuze stadiontoeter nou zoveel lager/harder/of weet ik veel wat dan een 'normaal' PA???
          Dit is het resultaat wat je probeert te evenaren met een "normale" PA. Om het handelbaar te houden, ontwerp je een grote hoorn, maar verdeel je die over bijvoorbeeld 6 of meer kasten.
          Bedoeling van W-bin's, Labhoorns en dergelijke is dan ook om ze in een stack van bijv. 6 of meer te gebruiken, zodat ze samen die ene grote hoorn vormen. Gebruik je er minder, dan krijg je niet dezelfde mooie weergave als met een stack.
          Deze hoorn loopt in principe door tot de 12,25 Hz. Dat is veel lager als een stack van een normale PA.

Voor een permanente installatie is deze lengte natuurlijk geen probleem. En zoals Michiel al aangaf, zullen er heel wat mensen stikjaloers op deze installatie zijn.

citaat:en waar speelt dit zich af?
          Noorwegen.

citaat:en is dit bedoeld als serieus geluidsexperiment of gewoon voor de 'fun'??
          Ik denk een combinatie. Er zijn wel meer mensen die dat doen .

Mvg Johan

Comment

Working...