Set geupgrade!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Eum je bedoelt van allebij de connectors naar de stroom gaat?

Want ik kan uit alle twee de powercons mijn power halen...
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Beste, een blauwe powercon (mannetje) wordt gebruikt om spanning naar een product te brengen....aanvoerend dus.

De grijze powercon is bedoeld als doorlus ( het vrouwtje)

Bij speakon heb je niet echt een uiterlijk verschil anders dan de kleur, maar een gewone male stekker, als je daar een doorlus van maakt dan pak je hopelijk een female als losliggende deel waar spanning op staat.

Advies om de doorlus te vervangen voor een grijze powercon is uiterst verstandig.

Comment

• ears
        • Aug 2004
        • 12

idd... grijze powercon is niet onverstandig, zeker als ook anderen je systeem gebruiken (verhuur)

Maar waar het dus allemaal om ging was je klanksetje en de juiste amps.. ik denk dat de wissel met een p-2000 of p-3200 een goeie zet is, deze amps draaien zeeeer behoorlijk! zeker prijs-kwaliteit! P-serie draait idd op 2 ohm, maar is toch stukken stabieler op 4 ohm hoor.. dus met tijd overschakelen op 3 amps... zal je systeem ook aangenamer door klinken.

Wel opletten dat je niet teveel verlangt van je klankset, in deze promann-top zit als tweeter een apt van eminence en die durft nogal eens snel breken als je niet voorzichtig bent, en hij begint ook geforceerd te klinken als je hem teveel belast! Je systeem zal zeker luid gaan, maar echt mooi zal het niet meer klinken! Als je wat meer wil halen in het hoog (400 man bvb...) huur dan een kast met een goeie hoog-driver met hoorn als je die niet veel nodig hebt... Maar, je hebt met deze promann-kasten echte werkbeesten hoor! Trouwens, in vergelijking met je hoog heb je zeker genoeg laag in huis met deze set, je kan gerust er op los bonken. Super en handig setje!

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

Bedankt voor de positieve reactie Ears.

Deze set staat nu inderdaad op punt... Ook ervaring met deze reeks van promann?

Het is een lekkere agressieve set! Ik kan voor fuifen spelen met mijne enkele basskast (PB415), en mijn topkast (CB415), waar de nieuwe reeks van bekafun te kort komt! Namelijk deze: PA230 - 1000wrms.

Met nog een derde amp er bij. Met welke opstelling zouden jullie dan werken?

PC415 -> M1000
          PB415 -> M1500
          PB512 -> M1000

Of een iets zwaardere versterker op de tops?

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

ff gummetje van Mac gejat...

Dj eelco b, het ging hier over de set van LuPuS, voor je eigen, open maar eigen topic ...
            Vitality Show

Comment

• LuPuS
              • Dec 2002
              • 457

Op de set staan ondertussen nieuwe versterkers:

- Op de Top (PC415, 8ohm): Inter-M M1500 (2x350wrms op 8ohm)
              - Op de Bas (PB512, PB415, 2,66ohm): Electrovoice Q66 (2 x 850 wrms op 2 ohm)

Picture Boxen: http://files.the-djs.be/boxen/4bas2top.jpg

Picture Versterkerrack: http://files.the-djs.be/boxen/versterker-4.jpg

Binnenkort:
              Electrovoice Q66 versterker voor op tops en andere speakers...
              Electrovoice SX300 of Zx4 speakerkasten om op grotere locaties betere hoogweergave te hebben.

Comment

• Speakertje
                • Mar 2005
                • 462

Jij twijfelt dus ook tussen deze twee toppen!? Ik ben benieuwd welke het gaat worden en wat je ervan vind!!
                M.v.g. Sander
                Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

komen er geen EV subs?

Comment

• LuPuS
                    • Dec 2002
                    • 457

Misschien later wel, deze Promann bassen zijn echte werkpaarden vindt ik.

Ik test binnenkort deze twee kasten, ik laat dan wel een berichtje na Speakertje!

Comment

• Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

Die zie ik graag tegemoet!! Ik ga binnen kort ook een luisteren, mijn reactie zal je vinden in mijn eigen tropic over de zx4.
                      M.v.g. Sander

Comment

• Speakertje
                        • Mar 2005
                        • 462

Ben ondertussen al wezen luisteren. Mijn reactie lees je in het tropic met de naam Electrovoice zx4 in het drive-in forum.
                        M.v.g. Sander

Comment

Working...