[3 juli] Kleine show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeMennooos
    • Aug 2000
    • 1416

citaat:Gelukkig heeft dj fx maling aan de opvatting van Jurgen en doet hij gewoon azn ding...volgens mij maakt het dan niets uit of je voor 60+ of 8-12 jaar staat te draaien.
    Idd. Als je namelijk de stelling van Juriaan door zou trekken, zou je er een probleem van kunnen maken dat een K3 voor kinderen van 8 optreed bijvoorbeeld.

Ik vind het alleen maar goed dat ie zich niet beperkt tot zijn eigen leeftijdscategorie.
    Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• DJEM
      • Jul 2004
      • 254

Nou ik heb gelachen, gehuild en weet ik wat. Het onderwerp liep soms compleet zoals velen ook al zeiden uit de hand alsof meneer over 1 jr de grote concurent zou worden.

Mijn begintijd? Een simpel mengpaneel iets wat schuift, 2 cd spelers type huis tuin en keuken. Verders nog een 50watt strobo (van broer) een blacklight wat simpele lampjes die leuk heen en weer draaien en een zwaailamp. Oftwel pak hem beet voor des tijds 250 gulden aan spullen.

Boxen die huurde ik wel. Gewoon in de gouwe gids zoeken naar verhuur en rond bellen. Op een gegeven moment was er een die net begonnen was met licht verhuur, maar deze wist een vriend die wel wat boxen had staan. huurprijs 50 gulden per keer. Later heb ik ze over gekocht voor 150 gulden.. en ik heb ze nog steeds.

Een tafel voor alle spul? Ben met een kar achter de fiets menig grofvuil bultje afgefietst. Hout genoeg. Hier kwamen ook schakelaars weg voor mijn schakelpaneel ed.

Om terug te vallen op jouw setje. Dat skytech geval is beters wat ik had. Ook licht verschilt niet veel. Dus idd een bak herrie voor weinig is de logische volgende stap. Laat je niet gekmaken door de heren van prof. Je hebt niet gelijk het beste nodig.

Verders de wereld prijzenoorlog hier. Mijn formule voor een avondje was (in guldens) 50 voor de boxen, 25 voor mij en 25 voor de pot. is 100 gulden.

Wat verders nog over mp3's werkt goed en zolang je niet te prof maakt is dat ook niet erg. Kijk uit met de kwaliteit van internet. Als je mp3's thuis normaal draait hoor je dingen niet die je wel hoort op een bak herrie. Hier zijn diverse proggie's voor op het www te vinden.
      Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Stefan17
        • Dec 2003
        • 66

citaat:Geplaatst door DjFx

Ik ook niet, je hoeft alleen je muziek stijlen wat aan te passen,
        Ik heb daar helemaal geen problemen mee

Trouwens djfx.nl wordt pas in de vakantie geupdate
        Opzich heb je wel gelijk....
        Maar dit is toch wel erg makkelijk gezegt. Jij gaat mij niet vertellen dat jij met je 12 jaar een echte grote muziekkennis hebt.

Dan is het makkelijker om voor mensen te draaien van je eigen leeftijd, omdat je dan veel sneller doorhebt wat deze mensen willen horen.

Moet je voor mensen van pak hem beet +- 45 jaar draaien, dan kan je natuurlijk 2 verzamel cd's van de 6ties & 7 ties pakken. Maar of dit nou de beste manier is....
        Dan draai je eigenlijk nummers waar je nog nooit van gehoord hebt en dan kan je opbouw in de avond nooit echt goed zijn.
        Stefan.

Comment

• VERVALLEN

Iedereen maakt dat wel eens mee van "ik heb die plaat / schijf niet". Je kan immers moeilijk alles hebben.
          MP ok misschien wel, maar legaal bekeken, dus geen gekopiërde CD's of dergelijke!

Muziek legaal kost massaal veel geld, of het nu muziek is van '60 '70 '80 of '90. In prijs is er nagenoeg GEEN verschil.

Comment

• DeMennooos
            • Aug 2000
            • 1416

citaat:Jij gaat mij niet vertellen dat jij met je 12 jaar een echte grote muziekkennis hebt.
            Nou kom ik een hoop van dat platendraaiendetuig tegen wat een hogere leeftijd heeft dan FX en denkt dat Toto een spelletje is, Bakerstreet origineel van Undercover is en als je Light my Fire aanvraagt ze met Relight my fire aan komen zetten.

Dus dat is een reden die nergens over gaat. Trouwens, dat van die covers en origineel is iets waar mijn broek van af zakt. Plaatjes draaien kunnen ze, maar hebben geen idee wat ze nou eigenlijk draaien. "Ja uh het staat op 15 in de top 100". Boeiend...

citaat:Muziek legaal kost massaal veel geld
            Yuppers, al heeft Bertelsmann [BMG] daar al een oplossing voor bedacht. Goedkopere CD's zonder fratsen. Net de EDAH of was het nou C1000 (voor de Nederlanders onder ons). Daarnaast komen er steeds meer legale bronnen op internet waar je echt voor een schijtprijs legaal nummers kunt downloaden van goede kwaliteit. En kom nou niet zeiken dat je het verschil hoort met een CD, want dat hoort het gemiddelde uitgaanspubliek met die gehoorbeschadiging al jaren niet meer.
            Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Toto...das inloopmuziekje toch?
              bakerstreet...hoeveel versies wil je horen?
              light my foire van de doors, kan ...

Bertellsman..heej dat is de maatschapij die is samengegaan met Sony Music, de eigenaar van Bol, de ECI...en nog wat meer...
              Zolang muziek geld kost en je er niets aan verdient, ja dan kost je hobby geld.
              dat zijn de partijen die nodig zijn voor positieve impulsen van de cd verkoop...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DjFx
                • May 2004
                • 307

citaat:Geplaatst door Stefan17

citaat:Geplaatst door DjFx

Ik ook niet, je hoeft alleen je muziek stijlen wat aan te passen,
                Ik heb daar helemaal geen problemen mee

Trouwens djfx.nl wordt pas in de vakantie geupdate
                Opzich heb je wel gelijk....
                Maar dit is toch wel erg makkelijk gezegt. Jij gaat mij niet vertellen dat jij met je 12 jaar een echte grote muziekkennis hebt.

Dan is het makkelijker om voor mensen te draaien van je eigen leeftijd, omdat je dan veel sneller doorhebt wat deze mensen willen horen.

Moet je voor mensen van pak hem beet +- 45 jaar draaien, dan kan je natuurlijk 2 verzamel cd's van de 6ties & 7 ties pakken. Maar of dit nou de beste manier is....
                Dan draai je eigenlijk nummers waar je nog nooit van gehoord hebt en dan kan je opbouw in de avond nooit echt goed zijn.
                In de pit, ben ik chef-dj (zeg maar hulp-dj) en full-licht-jockey
                Ik sta de hele avond naasts 2 dj's , waaraan ik alles mag vragen , zo leer ik toch een beetje over de ouwelullen muziek

Comment

• ljanton
                  • Sep 2003
                  • 373

citaat:In de pit, ben ik chef-dj (zeg maar hulp-dj) en full-licht-jockey
                  Ik sta de hele avond naasts 2 dj's , waaraan ik alles mag vragen , zo leer ik toch een beetje over de ouwelullen muziek

chef dj ??? bestaan er dan rangen in ?
                  ey chef maak nog eens een croque euh draai nog eens deep purple

en full-lightjockey ... ik wil je niet afbreken of beledigen en dat is ook niet de bedoeling maar hoe kun je een full-lichtjockey zijn als je ook nog eens dj moet zijn ...
                  maar stel je voor dat dat nog kan ...
                  dan is er nog iets ...
                  U bent 12 en werkt op een openbare plaats na 22.00 uur en voor mensen die niet jou ouders zijn (als je in de pit bezig bent e)
                  dat zijn 3 overtredingen tegelijk ...
                  hopelijk vallen ze nooit met controle "de pit" binnen

citaatuwelullen muziek
                  en het is wel die "ouwlullen muziek" waarvan al derest is uit voortgekomen duss techno en dance en alle andere shit is uit ouwlullen muziek voort gekomen ... , denk je dat er in de jaren 60 techno , trance , hardcore , heavy metal was ? neuuhh
                  dus die moderne muziek is zeker niet beter dan de ouwlullen muziek

Comment

• DjFx
                    • May 2004
                    • 307

hmm, zal je is ff uit je droom helpen
                    1. Rangen, neej zo wordt ik genoemd door andre , laat ik me zo maar noeme he?
                    2. Full-licht-jockey zo mag ik me noemen(niet echt ter-recht), enigste wat ik hoef te doen is de achtergrond van het looplicht per lied aan te passen, en af en toe is ff op play drukken + wat met de schuifjes/faders naar boven en benee te duwen (of terwijl plaatjes draaien)
                    3. Ik ben onder begeliding van een oom,
                    4. Als ik nou is me zin mag doen kijken al die dansfanaten, HUH?
                    In de pit is er een 'Dansavond' of terwijl allemaal dansnummers

Owja verder 1 opmerking vanaf 1 aug. mag ik me 13 noemen

Comment

• Rademakers
                      • Jul 2003
                      • 1281

citaat:blablablabla
                      Fantastisch, weten we dat ook weer. Pffff Wat een stelletje negatievelingen hier...[V]

Er is maar één manier om ervaring te krijgen en wat dat betreft is Dj Fx behoorlijk goed bezig, zeker gezien zijn leeftijd. Wat dat betreft mag hij best blij zijn met wat hij reeds bereikt heeft.
                      Ipv oeverloos gezever te moeten lezen over zijn huidige situatie, zou Dj Fx vast meer baat hebben bij het krijgen van tips voor zijn komende feest/feesten.

Misschien is het een idee om, onwille van zijn leeftijd, alleen nog (opbouwende) kritiek te geven, waar hij ook daadwerkelijk iets mee kan. Aan inlevingsvermogen in andermans situatie, schort het in ieder geval bij sommiggen wel een beetje.

Als je een feestje voor 15 man geeft, hoef je denk ik niet te huren en heb je met het momentele licht voldoende. Ik kreeg op mijn twaalfde 1 gulden zakgeld in de week, dus 3 euro per uur zou voor mij een ongelooflijk groot bedrag zijn geweest.
                      Zelfs als ik 2 Kw neerzet voor 50 man, zijn er mensen die vinden dat het te zacht staat. Op het moment dat de ouders komen vragen of het wat harder kan, weet je dat je daadwerkelijk geluid te kort komt .

Mvg Johan

Comment

• geluidmoderator
                        • Sep 2002
                        • 152

citaat:U bent 12 en werkt op een openbare plaats na 22.00 uur en voor mensen die niet jou ouders zijn (als je in de pit bezig bent e)
                        En LJAnton is 16...mag dus ook niet tot midden in de nacht werken....

Ik wordt een beetje moe van al dat commentaar...dat manneke probeerd zijn best te doen....Laat dat manneke dan ook in zijn waarde....
                        Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

• VERVALLEN

Controle op tot hoelaat ge werkt enzo, dat kom je zelden tegen hoor.
                          Trouwens, je hobby uitoefenen na 0h is verboden ofwat ???
                          Iets in mij zegt van "doorgaan" dan!

Comment

• elmer
                            • Jul 2003
                            • 139

ik denk dat iedereen zo begonnen is of in elk geval een heleboel van ons die hier zijn! ik wel in elk geval, met mijn "drive-in" voor 50gulden draaien, paps die je brengt en haalt. En later dan geeft je dat geen voldoening meer en ga je verder kijken in het wereldje en uiteindelijk kom je dan hier, probeer je hier goed advies te krijgen en wat gebeurt er je wordt de grondt in geboort (zo zie ik het tenminste) zoals al vaker is gezegd hij is 16 of whatever en heeft nu al een eigen geluids set en een flink aantal lampen, hij is zelfs zover al dat hij in de discotheek mee mag helpen! das toch geweldig dat we zulke mensen hebben met zo'n enthousiasme!!! Ik laat het hier maar bij.

de Groeten

En DjFx nog veel succes verder met je drive in show!! als je zo doorgaat dan kom je er absoluut!!!!!

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

citaat:"drive-in" voor 50gulden
                              Heeeeeeeeeeeeeel vroeger nog wel voor een krat bier....toen werd bier nog onder de 16 gedoogd....
                              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• DJEM
                                • Jul 2004
                                • 254

Kijk eindelijk een pagina met verstand erin zou ik zeggen... Ik kreeg soms wel het idee dat prof's elke aanstand tallent de grond wilde in boren om te zorgen dat er geen concurentie komt

Verders mijn slogan altijd: Wie het kleine niet leert is het grote niet weert. Oftewel als je klein en simpel begint kun je fouten maken en dat maakt dan niet uit. Als je gelijk groots en prof aanpakt dan zijn foutjes veel erger.... foutjes die je leert in je kleine tijdperk..
                                Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

Working...