[3 juli] Kleine show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

citaat:Geplaatst door Juriaan

dat alles in die tijd goedkoper was!
    Welke tijd dit gaat wel erg off topic
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Fritz
      • Oct 2001
      • 621

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:Geplaatst door Fritz
      citaat:Geplaatst door jurjen_barel
      Vind je??? Met zeven maanden kun je al veel verder zijn! Dan heb je al een goede mixer, 4 parren + controller, een meubel, zo'n ShowTec Trussje en speakers!
      Eeeeuh jij kent DJFx? Of weet je toevallig wat hij verdiend? Wat hij aan zakgeld krijgt? Wat hij met z'n verjaardag krijgt? Of vergelijk je het met je eigen situatie?
      Ik vind het in ieder geval een beetje vreemd om voor iemand anders te gaan bepalen, wat hij al had kunnen aanschaffen
      Even vergelijken... Linkje naar fotoboek van mijn allereerste feest.Ik heb in 6 maanden alles bij elkaar gespaard, alleen me mengpaneel had ik al. (ik geef toe, pc stelt weinig voor en de speakers + versterker komen van mijn vader af, maar toch)

Daar komt bij: ik had toen nog geen zakgeld en een baantje voor € 7,50 per week. Trek je conclusie...
      Bij een standaard Drive-in Show behoren juist je versterker en boxen tot de duurdere uitgaven... Ik denk dat de meeste kinderen niet kunnen rekenen op een geluidset van paps.

Je kan zo'n dingen gewoon niet met elkaar vergelijken! Die situaties zijn overal anders. De één kan in een paar maanden tijd enorm veel geld uitgeven en alles in de Drive-in Show stoppen. Een ander bedenkt misschien dat er ook nog andere dingen zijn waar hij geld aan wil uitgeven. Maargoed ik denk niet dat jij van die 180 eurootjes die je hebt verdiend in die 6 maanden, je overige apparatuur hebt kunnen kopen. Ik denk dat je voor die tijd al wat gespaard had, of misschien wel geld met je verjaardag hebt gekregen, Sinterklaas, whatever!

Maargoed ik zal me er niet zo druk over proberen te maken, maar ik vind het nogal kort door de bocht om te gaan roepen dat iemand 'verder' had kunnen zijn. Blijkbaar was DJFx zijn geld op nadat hij dit allemaal had gekocht, anders had hij wellicht meer gekocht...

Comment

• Fritz
        • Oct 2001
        • 621

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

citaat:Geplaatst door Juriaan

dat alles in die tijd goedkoper was!
        Welke tijd dit gaat wel erg off topic
        Ja dit hele topic gaat nergens meer over, maar dat is nog altijd zo geweest bij dit soort topics... Op dit soort foto's kan je gewoon veel kritiek leveren, logisch als iemand net begonnen is.
        Dus nu kan iedereen dat wel gaan doen, maar ik denk niet dat DJFx daar echt op zit te wachten.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Inderdaad, zit hij niet op te wachten, en het aantal tips is ook bedroevend...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Fritz
            • Oct 2001
            • 621

citaat:Geplaatst door moderator

Inderdaad, zit hij niet op te wachten, en het aantal tips is ook bedroevend...
            Klopt, topic is een beetje ontopic gegaan.
            Maarja de discussie over aan te schaffen apparatuur is hij toch echt zelf gestart om vervolgens hard te roepen dat hij terug ontopic wil... tja

Comment

• DjFx
              • May 2004
              • 307

Als er nou is goede tips komen (zie 1e pagina) vind ik t allemaal best
              De rest van de pagina's heb ik gewoon niks aan (best jmmr,maar goed)
              Ik snap best dat je veel kritiek op deze foto's kan leveren OK

Comment

• F.V.D.88
                • May 2004
                • 58

citaat:Geplaatst door DjFx

Ok... dan kom ik ff met een tip.

Je statief staat best wel scheef, en dat komt doordat je de mushroom aan de buitenkant van je statief hebt hangen.
                Het handigste en het veiligste is om de zwaarte lichteffecten aan de binnenkant te hangen en de lichtste aan de buitenkant.
                (Natuurkunde: dat heeft met hefboomeffect en lengte van de arm te maken)En als je zelf de effecten aan het statief hangt voel je dat als het goed is ook wel ...

Dus de mushroom volgende keer aan de binnenkant hangen zodat het statief wat stabieler staat.
                MVG, Frank

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Er is juist niet veel kritiek te geven de kritiek die je zou kunnen geven is al gegeven en word herhaald[xx(]
                  Je zou alleen kunnnen zegen wat je nog kan kopen etc.
                  Dus hier mijn tip: Koop een fatsoenlijke geluids set. Mischien eerst een ampje en een setje speakers die je aan dat skypech ding kan hangen. Maar ja het licht er aan: waar gaat jou voorkeur naar uit?[8)]
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• DjFx
                    • May 2004
                    • 307

citaat:Geplaatst door F.V.D.88

Ok... dan kom ik ff met een tip.

Je statief staat best wel scheef, en dat komt doordat je de mushroom aan de buitenkant van je statief hebt hangen.
                    Het handigste en het veiligste is om de zwaarte lichteffecten aan de binnenkant te hangen en de lichtste aan de buitenkant.
                    (Natuurkunde: dat heeft met hefboomeffect en lengte van de arm te maken)En als je zelf de effecten aan het statief hangt voel je dat als het goed is ook wel ...

Dus de mushroom volgende keer aan de binnenkant hangen zodat het statief wat stabieler staat.
                    Terug op me kamer heb ik zondag alles ff er anders aan gehangen, en me plan voor 8 juli gewijzigt, Nu hangt alles recht net zoals jij zei

Er is juist niet veel kritiek te geven de kritiek die je zou kunnen geven is al gegeven en word herhaald[xx(]
                    Je zou alleen kunnnen zegen wat je nog kan kopen etc.
                    Dus hier mijn tip: Koop een fatsoenlijke geluids set. Mischien eerst een ampje en een setje speakers die je aan dat skypech ding kan hangen. Maar ja het licht er aan: waar gaat jou voorkeur naar uit?[8)]
                    Ik mag voor me verjaardag (1 aug) nieuwe boxen kopen, ik dacht zelf aan dwe zomeraanbieding van 360 en dan nog 2 statieven erbij
                    Me voorkeur voor licht - Ik dat een parren setje word (zoals er meerde zeiden) en dan later sparen voor 2 winners + controller

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

dat is al mooi maar als ik jou was zou ik toch eerst maar verder je geluid uit breiden. scans etc komt later wel.
                      Vette boksuh meneer

Comment

• Dropsen
                        • Jan 2004
                        • 375

Eerst in principe je basis opzetten. Die boxen zijn een leuke keuze, en daarna eerst naar parren gaan kijken. Die scans die komen allemaal nog wel, na die parren eerst eens naar de rest van je geluidsapparatuur gaan kijken.
                        Dus ja, succes, en als je nog ideeën hebt over wat je wilt gaan kopen, vraag het eerst hier even, voor dat je straks met een mengpaneel rondlooopt waar je niks aan hebt!

Rob
                        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Dj Jasper
                          • Apr 2003
                          • 82

Ik denk dat je beter voor een mix setje kan kijken. Je neemt een leuk mengpaneel (iets van jb ofzo) en een leuke cd speler (gemini, numark). Als je dan een feestje hebt, huur je de boxen bij, en eventueel een setje parren. Dit bereken je gewoon door aan de klant, die kan het dan zelf zo duur maken als ie wilt. Als je eenmaal het geld bij elkaar hebt koop je een geluidssetje, je hebt dan de tijd om te sparen.

Dus eerst een goede mix set met een goede cd collectie, en de rest voorlopig bijhuren.

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

[quote
                            Dus eerst een goede mix set met een goede cd collectie, en de rest voorlopig bijhuren.
                            [/quote]

Mag hij zelf ook nog wat bepalen?
                            Vette boksuh meneer

Comment

• DjFx
                              • May 2004
                              • 307

Zo'n voorstander ben ik niet van 'huren'
                              Als iets me aangeboden wordt wat ik mag lenen pak ik dat meestal aan

Ik doet het nog ff met dit setje, koop er natuurlijk dingen bij zodra het geld er voor is

Comment

• Dj Jasper
                                • Apr 2003
                                • 82

citaat:
                                Mag hij zelf ook nog wat bepalen?
                                Ik denk dat bijhuren niet erg is, je kan huren aan de hand van het feest. Dus omvang van de geluidsset en eventueel lichtset.

Een voordeel van een eigen goede mixset is dat je ook op je kamer kan oefenen met mixen enzo, volgens mij wordt er niet zo veel gedaan met een setje boxen of parren op je slaapkamer.

Comment

Working...