Disco Double You @ Carnaval 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wouter82
    • Sep 2002
    • 60

Disco Double You @ Carnaval 2004

Hier is een aantal foto's van carnaval dit jaar. Vorig jaar heb ik op dezelfde lokatie gedraaid (zie http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=7239). Ik ben heel benieuwd naar jullie commentaar nu!

[u]Geluid:</u>
    Speakers: 2x JBL TR-225 (2x 450 Watt RMS)
    Versterker: QSC RMX 1850 HD (2x 600 Watt)
    Equalizer: Behringer Ultra-Curve Pro DSP8024
    Mengpaneel: Pro-Acoustics HQ-70
    CD-spelers: Numark CDN-30
    Microfoons: 2x Shure (type weet ik niet uit mijn hoofd)

[u]Licht</u>
    8* par 56

In overleg met de opdrachtgever is besloten om geen foto's van tijdens het feest te publiceren, dus die kan ik hier helaas niet neerzetten.
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

mooi hoor. Echt zeer netjes gedaan. Dap buiten en beter materiaal binnen

Die grote kisten zijn voor de fourbars zeker?

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJP-BIM
      • Jan 2004
      • 289

zeer mooi, in alle opzichten van vorig jaar! wat mij nou fijner lijkt is een mooie discobar waar alle app inzit. Vind je ook niet? of zit er een bepaalde reden achter (vervoer)
      nogmaals. M-O-O-I!
      bimshowequipment.nl

Comment

• wouter82
        • Sep 2002
        • 60

De kisten zijn inderdaad voor de parren. Een discobar zou fijn zijn, maar het vervoer blijft een probleem en de meeste lokaties waar ik draai lenen zich gewoon beter voor mijn huidige systeem dan voor een grote discobar.

Comment

• Max
          • Feb 2003
          • 680

Wouter, zoals al bekend was, Het blijft een top set !
          ziet er erg netjes en verzorgt uit
          zeker nu al het Dap vervangen is door betere merken.
          ik zou zeggen, Ga zo door !!!

Comment

• Stefan17
            • Dec 2003
            • 66

Dat ziet er netjes uit hoor!

Is de positie van je opstelling en daarmee de plaats van de speakers niet erg ongunstig voor de spreiding?
            Of schat ik de ruimte nu een beetje verkeerd in?
            Stefan.

Comment

• _Joop_
              • Dec 2002
              • 137

Een ENORME vooruitgang als je het mij vraagt! Van dap naar QSC, das echt een hele stap!

Verder hebben jullie nu ook alles mooier afgewerkt, top!

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Ik kan niet goed zien welke kabels er je lichtkist uit komen lopen maar is het niet mooier om daar een connector paneeltje voor te maken en aan de hele voorkant van je kist verder een grote blindplaat? Of kan dit om een of andere reden niet?
                Ik weet niet of je die kisten zelf gebouwd hebt of kan bouwen maar mij lijkt het wel mooi om dan ipv 1 groot meubel 1 licht en geluidskist te maken die net zo breed en diep is als een parren kist. Dan heb je van de voorkant tenminste 1 geheel.
                Of maak anders in ieder geval je licht kist net zo hoog als je geluidskist want dit is niet echt mooi.
                Dat doekje van 123Sticker (?) is wel leuk gedaan als afrok, wij zijn precies hetzelfde van plan maar dan een flink stuk groter.
                Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
                We're ready to party, are you?

Comment

• wouter82
                  • Sep 2002
                  • 60

De plaatsing van de speakers is hier elk jaar weer een groot probleem. De zaal heeft een soort L-vorm en wij staan precies in de hoek. De speakers staan elk naar 1 kant gericht.

Over het lichtkistje:
                  in verband met mijn rug heb ik dat bewust wat kleiner en handzamer gemaakt dan de geluidskist. Er komen hier twee multi's uit en een stroomkabel. Normaal staat er ook nog een strobo controller in.
                  Het is inderdaad tijd voor een frontplaatje, maar ik ben nog even aan het kijken hoe ik dat mooi op ga lossen. De dj-switch heeft namelijk zijn gaten precies verkeerd zitten zodat er nu een tussenruimte zit tussen dj-switch en Botex. Aan de voorkant steekt de dj-switch dan ook uit.

Overigens: ik moet alles in mijn eentje opbouwen en daarbij zijn die lichtkisten al erg onhandig. Daarom en omdat ik het licht en geluid niet boven elkaar wil hebben, heb ik gekozen voor de manier waarop het nu is.

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

de mics zien er uit als een sm58 (links/zilverkop) en een bg3.1 of een sm87 (sm87 wanneer bovenkant plat is ipv bol)
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• wouter82
                      • Sep 2002
                      • 60

De linkse (zilver) is een Shure C606 en de rechtse is een Shure 8900. Meer details kan ik je echt niet geven. Microfoons zijn niet echt mijn vakgebied. Ik denk overigens wel dat ze inmiddels al een jaar of 4 oud zijn.

Comment

• BoogiePimp
                        • Feb 2004
                        • 46

Hoi Wouter,
                        Ziet er goed uit, maar zou je niet je speakers wat hogerop zetten??
                        Als er vele mensen in de zaal zijn, en voor je speakers gaan staan/hangen, denk ik dat dit niet echt bevordelijk is voor je geluid. Vooral het hoog valt dan weg...

Sander Hooooooii
                        Touren is da bomb!

Comment

• wouter82
                          • Sep 2002
                          • 60

De speakers moeten inderdaad hoger. Ik ben nog op zoek naar een slimme methode om dat te doen. Helaas is er in de auto geen ruimte meer vrij zodat een verhoging meenemen uitgesloten is. Statieven zijn bij deze speakers ook uitgesloten.

Overigens moet ik zeggen dat op de foto het podium lager lijkt dan het in werkelijkheid is. Ik denk dat het ongeveer een 70 cm hoog is. Door het jaar heen draai ik in dezelfde zaal met 4* JBL SF15 en een QSC RMX 1450. Een redelijk vergelijkbare installatie dus. De speakers staan dan wel allemaal op statief.
                          Iedereen (gasten, opdrachtgever en collega's) was het er echter over eens dat mijn eigen installatie stukken beter klonk dan die andere. Het is natuurlijk geen eerlijke vergelijking als je het niet naast elkaar test, maar als je er vanuit gaat dat er normaal maximaal 40 personenen in de zaal staan en nu (geheel onverwacht) ruim 100, dan geeft het toch wel aan dat het niet echt een groot bezwaar is geweest voor de kwaliteit.

Comment

• Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

citaat:Ik ben nog op zoek naar een slimme methode om dat te doen. Helaas is er in de auto geen ruimte meer vrij zodat een verhoging meenemen uitgesloten is.
                            Zelf heb ik enige tijd een stand gebruikt die precies om de luidspreker heen paste. Die dan tevens dienst deed als flightcase en nauwelijks meer ruimte in beslag nam.

In de voorplaat met een decoupeerzaag de naam van mijn toenmalige (zeg maar) drive-in gezaagd, gekleurde folie erachter en een fitting gemonteerd met een spaarlamp erin.

Tegenwoordig gebruik ik 2 subs per kant als verhoging .

Mvg Johan

Comment

Working...