Hé-moment

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Hé-moment

Ik ben secretais van de mileuwerkgroep op school en we hebben gisterenavond een bezinningsmoment rond milieui georganiseerd.
    Ik heb voor licht en geluid gezorgd maar enkel geluid bediend.

hier enkele foto's

De setup, normaal hingen er doeken over de banken, maar de foto's waren tijdens het afbreken...

Op dit statief hingen ook nog 2 scanners maar die waren ook al weg.

de mediaprojector voor onze powerpointpresentatie

het scherm plus onze schaduwkleurder(zie later)

de schaduwkleurder

box met ook een ongebruikte micro

licht en geluid, normaliter ook een dmx controler, maar die was ook al weg.

mengpaneel

lichtschema, de bolletjes zijn nijperspots.

Enkele nota's:
    - normaal gingen we de gitarist ook versterken, dit moest niet van de voorzitter.
    -normaal gingen we de sprekers versterken, dit moest ook nioet van de voorzitter maar was later gezien wel nodig.
    -We konden de schaduw van de spreker kleuren, ik zal even uitleggen:
    we zetten een witte fresnell op de spreker, achter de spreker staan 4 nijpers(R G en 2 maal B), de fresnel maakt dat je het licht van de nijpers niet ziet, maar de schaduw van de spreker is dan wel belicht in de bepaalde kleur. geeft mooi effect.
    -normaalgezien zouden we muziek spelen met 1 CD speler en m'n laptop. maar m'n laptop was gevallen en cd(dvd writer) is kapot. en de andere cdspeler was mijn collega vergeten. gelukkig had nog 1 van de sprekers een discman bij.
    -in het begin kregen we maar geen hoog uit onze boxen,begin ik maar wat te sjoemelen met de equalizer die op het mengpaneel zit, wat blijkt, dat de bass boost knop van de discman aanstond[V]

hier een materiaal lijsjte:
    3x lichtstatief
    3x dwarslat
    5x PAR56
    2x Frensell 500W
    1x oude camera + TV
    1x 4 kanaals lichtmodulator
    1x 6 kanaals lichtdimmer
    10 80W nijperspots
    2x JB systems the winner
    1x DMX192A controller

Geluid:
    1x Phonic Powerpod 1860II mengpaneel
    2x boxen peavy(denk ik, niet zeker)
    6x micro Shure
    6x microstatief
    1x discman
    1x koptelefoon

een hoop kabels

Video:
    1x Baggere projector
    1x laptop om te projecteren
    1x projectiescherm
    2meter VGA kabel[xx(]

Groetjes,
    Dries
    [CENTER] [/CENTER]
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Persoonlijk vint ik het er nou niet echt heel netjes uit zien
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

okee, backstage was het een grote kabelwarboel.
      maar daar hebben de bezoekers niet van gemerkt...
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• - -Niels- -
        • Aug 2003
        • 253

Staan de speakers nou zo vreemd gericht, of zie 'k het verkeerd?

Comment

• Stefan17
          • Dec 2003
          • 66

"Offtopic"
          Het zijn 2 scans en geen scanners. Onder een scanner leg je een papiertje.

Misschien zou je wat meer op je afwerking kunnen letten, verder is er niet zoveel uit de foto's te halen eigenlijk.
          Stefan.

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

ik heb van beginsaf het woord scanner gebruikt, en ik geraak er maar niet van af.

over de speakerplaatsing: we hadden speakon kabel te weinig, dus hebben we het maar zo moeten doen...
            we zaten in tijdsnood. Ik kon moeilijk tijdens de lesuren vrijaf nemen om wat voort te werken hé
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

Uuuhhhh.... sorry, maar ik wil niet negatief klinken.

Maar wat moeten we (ik) zien aan een half afgebroken show? Met opmerkingen als:

citaat:normaal hingen er doeken over de banken...
              Op dit statief hingen ook nog 2 scanners...
              normaliter ook een dmx controler, maar die was ook al weg...
              en een foto van drie spiegel-reflex lampjes: rood-groen-blauw

Sorry, maar ik vind het een beetje verspilling van server-ruimte. Dacht dat het hier een "Professioneel Licht en Geluid" forum was.
              Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• maarten
                • Jan 2002
                • 268

Kom Nou !!
                het zijn dan mischien niet echt nuttige foto's maar dat het hier een 'proffesioneel' forum is kom nou hier post iemand die gewoon wat opbouwende kritiek wil om verder te kunnen komen in de licht-geluid wereld zijn we niet allemaal zo begonnen dan !!!!!!

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

citaat:Geplaatst door driesmees
                  kon moeilijk tijdens de lesuren vrijaf nemen om wat voort te werken hé
                  Het lijkt me logischer dat je gewoon de tijd neemt om goed op te bouwen, als dat niet lukt i.v.m. school moet je de opdracht niet aannemen. Stel dat ineens je cliënt ontevreden is en je niet wil betalen, wat dan...?

Comment

• erik_gj
                    • Jan 2004
                    • 129

het was toch iets wat werd ondersteund door school? als dat zo is zou ik wat lesuren vrij vragen om de boel netjes en goed op te bouwen en af the werken.

verder heb je niet echt veel overzicht op de foto's dus kan er niet zoveel van zeggen over de opstelling als geheel.

wat nog hangt en staat ziet er wat rommelig uit, zal ook wel komen doordat het al half afgebroken is

owja en wat is: "de schaduwkleurder"[?] soort tegenlicht ofzo?

greetz erik
                    zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Ik vind het er een beetje rommelig uitzien, witte kabels, speakerkasten op de grond en wandE27 fittingetjes op de grond gelegd met een lampje erin+ nog de scakelaar eraan waarmee je "onstage" nog het licht kan bediennen.

Sorry maar ik wordt er niet warm of koud van.
                      Ik begrijp dat er geen budget was voor parren ed maar sommige dingen kosten geen geld: Kabels wegwerken en afplakken en zwarte stekkerdozen gebruiken.

komop, let daar nog ff op en denk ook aan de juiste plaatsing van je speakerkasten
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

er waren parren hoor(4 in het totaal) en het zij geen wond fittings, het zijn NIJPER spotjes.
                        de verdelers zijn wit omdat we die zo hebben gekregen bij de oost vlaamse uitleendienst.
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

zonder nou wat over de show te (willen) zeggen,
                          maar wat is nou het Hé-moment in de foto's??

Comment

• MatthiasB
                            • May 2003
                            • 674

die boxjes van die stereo zijn dat je personal monitors of zo ????
                            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

yep
                              maar in het midden van de repetitie kregen we een klein prbleempje.
                              Het is een gewoone hifi stereo met een 5CD wisselaar. en omdat die net niet onder de bank kan, hadden we hem maar 90 graden(plat) gedraaid.
                              De CD's kregen last van zwaartekracht en het ding begon te flippen(zeker de CD van metzalica die begon te spelen.
                              Daarom uiteindeljk maar geen moni's gebruikt

Het Hé moment is een bezinnend moment over milieu.
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...