Mijn nieuwe zelfgebouwde flightcase.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • truster
    • Sep 2003
    • 13

Mijn nieuwe zelfgebouwde flightcase.

hoi iedereen .

Ik ben wat aan het puzzelen geweest en heb een flightcase gebouwd en wou dit graag met jullie delen.

Meer info hoe en wat heb ik op volgende link staan.

Ik wou ook nog melden dat hij nog niet helemaal af is. Ik moet de kabels nog strippen en de stroomkabel nog door een gaatje laten gaan.

PIV 2 GHz
    256 MB DDR
    5.1 soundkaart
    WIN XP pro
    DJ Tracktor 2.1

Graag zou ik jullie reacties (posetief én Negatief hebben)
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Leuk kistje, maar k vind het tog praktischer om alles los te houden...maar daar kies jij voor. Ga je de andere randen ook nog met FC profiel bekleden ? Wel zo mooi, en een Fc handvat aan iedere zijde zo ook mooi staan
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• DJP-BIM
      • Jan 2004
      • 289

zeer mooi kistje, hoelang ben je er al mee bezig geweest?
      bimshowequipment.nl

Comment

• truster
        • Sep 2003
        • 13

tds: Hoe bedoel je alles appart ? Er zit enkel de PC Mixer LCD en een DVD/CD speler in. Als je alles apprt gaat doen krijg je een wirwar van kabel die ter plaatse moet aansluiten en dat wou ik nu net vermijden. 1 stekker en 1 output. (alez 2 hé links en rechts)

DJP-BIM: Tot in de staat zoals nu pak weg een 12 uur. exclusief wachten van schilderen en lijmen. Ik moet nu enkel nog maar strippen en wat randen afwerken.

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Wanneer mag je iets officieel betitelen als flightcase? Vind dit namelijk meer een houten kistje... een flightcase kan mijns inziens in ieder geval dicht, en is bekleed met profiel, bolhoeken, vlindersluitingen enz.
          Het idee is leuk, als je m van flightcase materiaal gemaakt had was ie waarschijnlijk erg gaaf geweest.

Over het los gebruiken: dat is niet handig als je toch elke keer hetzelfde meesjouwt, en het verder niet los gebruikt. Zolang het niet te zwaar wordt kun je 't dan toch net zo goed in 1 kist bouwen lijkt me, waarom niet?

Comment

• DJ_Snaky
            • Sep 2002
            • 272

nog een vraagje hoe gaat de kist dicht??????
            [:D] zin in een feestjuh [:D]
            <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• Michel_G
              • Dec 2003
              • 376

Het lijkt mij ook niet echt lekker werken met een mixer die onder zo'n grote hoek staat. Ok, beetje schuin is niet erg, maar dit lijkt [u]mij</u> niet echt lekker werken. Ben het trouwens een met wat (ice) zei. Weet niet of je dit kan betitelen met flightcase. Maar dat daargelaten.

Voorderest leuk bedacht concept !!!
              Is weer terug !

Comment

• truster
                • Sep 2003
                • 13

Die kist kan niet dicht nee. Is het dan een flightcase ? Hangt er vannaf wat de defenitie is van "flightcase" ?
                The world's leading online dictionary: English definitions, synonyms, word origins, example sentences, word games, and more. A trusted authority for 25+ years!

Voor mij wel. makkelijk mee te nemen. alles in 1 kast. Ik hoef geen bolhoeken. kleine stoot randjes zijn meer dan genoeg. Ik spring echt wel voorzichtig om met mijn matreaal. De LCD monitor en keyboard kan in de kist worden geschoven + vastgemaakt voor vervoer en worden zo beschermd. Als je de link opent zie je meer fotos die dat verduidelijken.

Wil ook nog even zeggen dat dit mijn eerst kist is en dat ik nooit plannen heb gezien. Gewoon uit het niets zelf bedacht,getekend en gebouwd met matreaal dat ik kende.

Dit is dan ook de enigste kist die ik mee pak. Alle muziek staat in de computer dus geen CD cases of Platen cases mee te pakken.(en ja er is een backup voorzien).

Ook vind ik de hoek van het mengpaneel veel handiger dan een neerliggend paneel. Ik zie graag alles op een 90° T hoek (recht vanboven af dus)

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

@truster: mooie kist. Hij's idd erg praktisch om een kabelwirwar te voorkomen en opbouwtijd te verkorten.

@Ice: ben er enigzins mee eens dat dit geen echte flightcase is. Een echte flightcase is bedoeld om te verkomen dat de spullen die je erin vervoert niet beschadigen. Als deze niet af te sluiten is, kan het apparatuur nog steeds beschadigen.

Comment

• Michel_G
                    • Dec 2003
                    • 376

citaat:Geplaatst door truster

Ook vind ik de hoek van het mengpaneel veel handiger dan een neerliggend paneel. Ik zie graag alles op een 90° T hoek (recht vanboven af dus)
                    Ik vind een plat liggend mengpaneel ook iets minder prettig en heb hem zelf ook onder een (verstelbare) hoek staan. Het viel mij echter op dat deze wel in een heel grote hoek staat.

Oja, en je ziet graag alles onder een 90 graden T hoek, misschien een idee om je toetsenbord ook onder zo'n hoek te plaatsen ???
                    Is weer terug !

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Ziet er leuk uit alleen ik zou de profielen wat netter aan laten sluiten op ze minst.
                      Ik zou het ook niet een flightcase willen noemen maar het ziet er wel grappig uit.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• test12
                        • Jan 2003
                        • 901

Inderdaad ik zou het meubel noemen i.p.v. flightcase (niet neg. bedoeld).
                        Ik zou de hoekprofielen verwijderen, kun je alleen de andere app. meebeschadigen of je zelf) en de hoeken flink afronden. Persoonlijk vind ik dat praktischer en ook mooier.

m.v.g. Herman

Comment

• turbomaster
                          • Jan 2004
                          • 27

het ding heeft wel iets maar weegt ie niet wat veel met scherm enzo in 1 fc?
                          to be or not to be en waar diende dat knopje nu voor???

Comment

Working...