Vat 30 jaar Pascale

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

ja, goed gezien van die draaitafels, dj vond na een uur draaien die dingen toch echt te laag staand dus 2 flightcases tussengegooid om die dingen hoog te krijgen. Zo vond ie het veel beter.
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• JBL-QSC-DBX
      • Apr 2003
      • 381

Ha Pulse,

ziet er gezellig uit! Even klein vraagje, wat voor truss gebruik je? Ziet er vrij "iel" uit... Ook op foto 10 zie je dat ie nogal doorbuigt.
      Ziet er verder goed uit hoor! (ik had het trouwens niet gezien die Cee... had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als jullie...)

Groeten, Joris
      Timescape.nl

Comment

• Robert
        • Aug 2000
        • 630

Ja SORRY hoor... ik had effe niet gezien dat er geen kabelinvoer in de CEE-contrastekker zat. Wat een onaardige reactie meteen ("kijken is ook een kunst"). Tis wel zo natuurlijk...

En vat=fust... zal wel aan mij liggen. Vreemd onderwerp voor een topic: Fust 30 jaar Pascalle. Ik had al helemaal bedacht dat het een afkorting was of zo (Verjaardags- of Andersoortige Traktatie). Naja...

Dank voor de uitleg iig. Groeten! Robert

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

@J.Martens: dit is deco-truss zoals vermeld, lezen is ook een vak

Laat Rinus het maar niet zien[:0], PS weet iemand waar Rinus is gebleven, ik heb al even niets meer van hem gehoord[?].
          Hij zal bij het riggen toch niet uit een truss gekegeld zijn[B)]
          Powered by AudioMadness....

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

Rinus heeft nog nooit zitten te klagen over m'n truss omdat ik gewoon onder de maximum belasting blijf dus valt er ook niet over te klagen. Overigens hangt alles vast met safetys.

Ik moet nu wel zeggen dat hij dit keer heel dicht tegen de maximum load zat (80kg op 6m,260 op 3m) maar dit is nu wel de grootste opstelling die ik met dit soort truss doe.

Er is trouwens 7.5m 30cm triangle truss in bestelling momenteel [8D]

En ja dat jullie niet weten wat een vat(=ton=fust) is kan ik ook niet weten. Ikzelf had nog nooit van fust gehoord tot zo'n jaartje geleden. Zal streekgebonden zijn
            MVG,

Comment

• Contour
              • Feb 2001
              • 1018

Hoi Pulse,

Hoe bevallen die hoorngeladen toppen tot nu toe? En welke filterfrequentie pas je momenteel toe?

MVG Contour

Comment

• Pulse
                • Oct 2001
                • 666

Hoorngeladen topjes bevallen prima. Hebben eigenlijk alles wat ik zocht. Hoog rendement,goede klank,niet te groot
                Enig nadeel is natuurlijk dat de subs hoger moeten doorlopen, maar is geen probleem met 15inch frontloaded.
                Wat ook leuk is, is dat ze kwa bereik even ver als de subs komen, dus het bekende probleem dat de hoorntop verder draagt dan de basreflex subs is er niet.
                Het zijn nu ook wel geen toppen die je voor heel longthrow toepassingen moet gebruiken, maar dat was ook de bedoeling.

Ik had wel de bedoeling die toppen ook te gebruiken met 1sub per kant en dan een flens ertussen, maar dat lukt niet echt doordat top en sub even groot en zwaar zijn geeft dat een onstabiel geheel. Dan maar gewoon op mekaar of met 2subs per kant []
                Heb ook nog 15/1 frontloaded topjes voor de echt kleine dingen.

X-over frequenties:
                tussen sub en mid: 200hz/24db oct
                tussen mid en hoog: 1.6khz met 18db/oct afval aan kant van het hoog, en 12db/oct afval aan kant van het mid.
                MVG,

Comment

Working...