Foto's 50-jarige verjaardag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Prins
    • Apr 2003
    • 98

Foto's 50-jarige verjaardag

Hallo,

Ik ga nu dan ook maar eens wat foto's plaatsen.
    Het ging om een verjaardagsfeest met thema: sixties en seventies.
    Waren veel Blues Brothers aanwezig....
    Feest werd gehouden in de eetzaal van een kampeerboerderij ( oude deel van een boerderij ).
    Er zou zo'n 80 man komen, dit werd ongeveer de helft. Toch een geslaagd feest geworden.

De Foto's :

Opstelling in de "zaal".
    Aangezien het plafond aan de zijkanten te laag was, stonden we vanuit de hoek te draaien en stond het licht op een andere plaats opgesteld.

Ik aan het draaien.

Het versterkerrack.

Uiteindelijk nog een sirtaki...

De apparatuur :

[u]Licht</u>

- 2 x 2 meter triangle truss 30 Prolyte op :
    - 2 x Manfrotto wind-upp met Doughty trussadapters
    - 8 x Par 56 Long Chroom op :
    - 2 x Botex T-4 aangestuurd door :
    - Eurolite 4-ch DMX-controller
    - 2 x Martin Pro 518 scan aangestuurd door :
    - Martin 2308 controller
    - Showtec 700 W rookmachine

[u]Geluid</u>

- 2 x sub met Eminence Kappa 15 LF ( http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...eminence,kappa )met daarop :
    - 2 x Electrovoice Sx100
    - Versterkerrack met Behringer CX-2310 crossover
    - Hill DX-1500 versterker ( 2 x 350 W/RMS bij 8 Ohm)
    - FBT versterker ( ongeveer 2 x 150 W/RMS bij 8 Ohm geloof ik, zal eens nameten)
    - Behringer DX-1000
    - Denon 2000F MK2
    - Sony MD-speler
    - AKG draadloze microfoon

Verder een boel kabels, gaffa, een draaimeubel en 2 zwarte doeken.
    De truss-stellage + Martin's waren gehuurd van een ander forumlid.

Opmerkingen :
    De slingers en lichtslangen + witte kabels zijn gelukkig niet van mij.
    Voor de diverse lichtcontrollers heb ik inmiddels een case waar alles netjes inpast en van bovenaf bediend kan worden.

Graag lees ik jullie reacties en adviezen, op-en aanmerkingen.
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

zeker niet slecht gedaan alleen jammer dat de zaal zo laag was anders had je je lichtbrug wat hoger kunnen zetten maarja , voor derest , op de laatste foto hangt er zo'n witte lichtslang , was die van jou ? en vond je dat niet lastig ? en ze hangt er zo laag precies , maarja het was voor derest wel een zeer geslaagd feestje precies , niet slecht ; keep up the good work (das mijn mening toch)
    en die martin scans , zijn die waar voor hun geld ?

greet's ljanton

de mensen met iets simpels entertainen is de kunst

Comment

• Prins
      • Apr 2003
      • 98

Hallo Anton, als je goed gelezen had wist je het antwoord op de eerste vraag:
      citaatp de laatste foto hangt er zo'n witte lichtslang , was die van jou ? en vond je dat niet lastig ?
      De slingers en lichtslangen + witte kabels zijn gelukkig niet van mij.
      Ik weet niet wat daar lastig aan kan zijn, wat ik wel jammer vond was dat er teveel licht vanaf kwam. Stekker er dan maar uit waarna de jarige langskwam om hem er weer in te doen [}].
      citaat:die martin scans , zijn die waar voor hun geld ?
      Ik heb ze gehuurd en zelf eigenlijk nooit met andere scans gewerkt.
      Als je ze 2e hands voor een mooi prijsje kunt aanschaffen zou ik zeggen doen, ze zijn erg robuust en er komt een bak licht uit ( 250 W MSD ).

Laatst met een verkoper gesproken die het had over de Futurelight DJ-Scan 200. Die is denk ik nieuw net zo duur als een 2e-hands Pro-518, misschien ook een alternatief.

Comment

• - -Niels- -
        • Aug 2003
        • 253

Ziet er goed uit hoor!!! Je hebt mooie/goede apparatuur, en het licht ziet er mooi uit!!!

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

jammer dat de zaal niet hoger is want dan zou je licht wat beter zijn uitgekomen denk ik maar voor de rest vind ik het erg netjes!
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

Ah, iemand die m'n subjes heeft nagebouwd aan het topic te zien.
            Of niet ?

Hoe bevallen ze en wat zet je erop, die 2*350watt versterker ?

Heb je misschien wat closeup foto's zodat ik kan zien hoe je het hebt aangepakt?
            MVG,
            Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• Prins
              • Apr 2003
              • 98

Hallo Pulse,

Subjes zijn inderdaad nagebouwd [:I], zit toch geen pattent op hoop ik?

Subs bevallen goed, nieuwe subs aanschaffen was geen budget voor, dit is een prima oplossing.
              Die Hill DX-1500 versterker staat er inderdaad op.
              Ik heb geen foto's van de bouw, wel een close-up foto.

Bovenin zit inmiddels een K&M adapter met schroefdraad voor de tussenpaaltjes.
              Onderop de kasten zitten 2 stroken betonplex geschroefd, om beschadigen tegen te gaan.

Aan de voorzijde zit het schuim nu nog met klitteband vast, wil ik eigenlijk nog vastlijmen.

Dat was het volgens mij wel, mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik ze natuurlijk graag.

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

He Prins,
                Ziet er goed uit! Ga zo door.
                Hoe bevalt die 2310?
                U x I = Boem.

Comment

• Pulse
                  • Oct 2001
                  • 666

Neenee, geen patent op
                  Vind het niet erg hoor als iemand het nabouwt, wou alleen es zien of het goed gedaan was en of er kleine verbeteringen waren aangebracht of zo.
                  Ikzelf heb er ook speakerflenzen inzitten, zeer stevige rooster vanvoor en m'n speakerschuim hangt ook vast met klitteband.

Voor de rest ziet het er allemaal heel in orde uit, is ongeveer hetzelfde als wat ik neerzet voor de wat kleinere feesten [8D]
                  Ik zet er wel wat meer vermogen op de speakers, maar voor 80man zal dit ook nog net lukken denk ik

MVG,

Comment

• Prins
                    • Apr 2003
                    • 98

Foto's zijn geplaatst. Ik moet trouwens nog wel een opmerking plaatsen, de gebruikte Eminence Kappa woofers zijn niet die van 600W, maar van 300W/RMS.
                    Dit is volgens mij het oude model, ik meen dat Pulse de 600W versie in zijn subs heeft zitten toch?

Comment

• Pulse
                      • Oct 2001
                      • 666

Het oude model van de kappa 15 LF was 400watt rms, het nieuwe is er 600watt rms.
                      Ik heb wel zo'n m'n twijfels hoe het vermogen ineens omhoog kan zonder de rest van de TS parameters aan te passen en met een identieke x-max.

Ik heb trouwens 2 kasten met het 400watt model en 2 met het 600watt model en merk eigenlijk geen verschil behalve een nieuwe sticker op de speakers vanachter

Jouw bouwwerk ziet er trouwens hetzelfde uit als dat van mij op de details zoals wat ander afwerkingsmateriaal na. Ook MDF gebruikt of multiplex ?
                      MVG,

Comment

• Prins
                        • Apr 2003
                        • 98

400W/RMS zeg je, hoe kom ik dan bij 300W/RMS ??? Begin nu toch te twijfelen.Hoeveel vermogen zet jij op zo'n kastje? Mijn kastjes zijn inderdaad ook gemaakt van MDF, goedkoop maar wel zwaar. Had er eerst nog wielen onder willen zetten, maar werd me te duur. Transport vanuit de schuur naar de auto gebeurd nu met een steekwagentje.
                        Ik zie trouwens op jouw site staan dat jij die Futurelight DJ-Scan's 200 gebruikt. Wat vind je daarvan? Heb ze zelf nooit in werking gezien.

Comment

• Pulse
                          • Oct 2001
                          • 666

300wrms ? geen idee, ik heb nog een oude eminence boek (schat minstens 4jaar oud) liggen en daar staan de kappa 15 lf's in als 400watt rms.
                          Ik zet er 500watt rms op als ik ze enkel gebruik en 750watt rms per 2 als ik ze dubbel gebruik. Misschien komt er dit jaar een nog zwaardere versterker op (650rms 8ohm, 1000rms 4ohm of zo) maar dan zit je wel aan de limiet denk ik om ze niet over hun x-mech te gaan spelen.
                          Wielen heb ik ook wel es aan gedacht, maar das voor vervoer ook niet zo handig want neemt extra plaats in en kost een pak voor 4 kasten met wielen uit te voeren.
                          MVG,

Comment

• Niek...
                            • Nov 2001
                            • 1094

citaat:Geplaatst door Prins
                            Ik zie trouwens op jouw site staan dat jij die Futurelight DJ-Scan's 200 gebruikt. Wat vind je daarvan? Heb ze zelf nooit in werking gezien.
                            Zijn de opvolger van de SC-serie van Futurelight, waar wij er vier van gebruiken. We zitten bij je in de buurt, dus kijken is geen probleem.

Scans bevallen goed, zijn eigenlijk kopies van de 518's. Maar dan wel met display t.b.v. DMX e.d. Enige nadeel: beperkte pan/tilt i.v.m. 518. Verder OK.
                            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Prins
                              • Apr 2003
                              • 98

Hallo Niek,

Bedankt voor je informatie. Zo te horen zijn jullie er wel redelijk over te spreken. Op dit moment is het voor nog aantrekkelijker om scan's te huren, maar zodra dit anders wordt, kom ik graag een keer bij jullie kijken. In elk geval bedankt voor jouw reactie.

Comment

Working...