Zelfbouw meubel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Zelfbouw meubel

Goeiedag mensen,

Ben een tijdje geleden begonnen met het bouwen van een meubel.
    Bedoeling was een meubel voor mengpaneel, 2 draaitafels en 2 cdj-100's.
    Veel mensen zullen misschien zeggen dat het een vrij groot meubel is maar dat was ook helemaal mijn bedoeling, ik vind het zelf wel wat hebben namelijk. Het is ook gewoon nog makkelijk te tillen (mits er geen draaitafels inzitten ).
    Bij de gamma merantie gekocht...

Draaitafel bakken...

Eerst 1 grote bak gemaakt, daarna de zaag erin...

Schuine gedeelte....

De handel al door de midden en begint al vorm te krijgen...

Bakken erin en mixer gat gezaagt...

4 lagen sigma verf ertegenaan (€50,- per blik )...

Al het beslag zit erop en schuim erin....

Connector plaatje (master, mon, sub, power)...

Opstellingen met pioneers (had mn draaitafels even niet in huis)..

Case met deksel...

Er kwamen even een tijdje geen onderdelen binnen, maar toch wil je wel ff lekker draaien he [](hier ook een beetje totaal plaatje dus).

Oja, het is mijn eerste "flightcase" project en het viel me allemaal best nog mee (op het 250x handpoppen na....[}]).
    De deksel kan er gewoon op 2 manieren op en alles sluit wel lekker aan.
    Graag uw reacties [].

Groeten Joost
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

Heel mooi en zeer handig. Ik zou hier zeker niet de bouwtekeningen van mogen hebben. Voor een eerste keer heb je het toch zeer mooi gemaakt. Mijn eerste kist zag er toch echt niet zo mooi uit.

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Dat je de bouwtekeningen al wilt hebben is voor mij al een compliment [^].
      Als je ze echt wilt kan ik je ze wel een dezer dagen mailen...

Groeten Joost

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

Het is ook een serieus bedoeld compliment want ik vind het zeer mooi en erg overzichtelijk. Gewoonweg prachtig. Ik heb op dit moment een flightcase van protecases (RV heeft deze ook als ik me niet vergis) maar deze lijkt me veel handiger voor de grotere fuiven daar ik ook direct de draaitafels kan bedienen. wordt wel weer tabeltops aanschaffen, heb mijn pioneertjes voor de zomer de deur uit gedaan.

Comment

• Klaaske
          • Jun 2003
          • 571

citaat:
          flitecase
          fliGHtcase

netjes, alleen weer een lijkkist afmeting
          hoe wil je die vervoeren/tillen ?
          <font size=\"1\">
          Groeten,
          Jaap
          <b>
          -[GSXke :)]-
          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• djbirdie
            • Oct 2002
            • 509

ziet er netjes en overzichtelijk uit, en inderdaad helemaal niet slecht voor de eerste keer!
            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

zeeer mooi hoor. mijn complimenten. echter een vraagje: op de laatste foto mis je daar niet een stukje flightware?? namelijk het kleine deel van een vlinderslot(aan de rechterkant) tis precies of dat daar nog niet zit. Of kijk ik gewoon verkeerd[)]
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

citaat:Er kwamen even een tijdje geen onderdelen binnen, maar toch wil je wel ff lekker draaien he (hier ook een beetje totaal plaatje dus).
                De bestelling met Penn was beetje fout gegaan, ik kreeg de hoeken, en 3 van de 4 vlindersloten niet binnen. Hun beweerde echter dat het wel verstuurd was... Dus na dit probleem recht gezet te hebben was het weer een maand later dus vandaar dat ik in de tussentijd de handel even geinstalleerd had om toch even wat te kunnen draaien [].

Groeten Joost

Comment

• Reemski
                  • Dec 2001
                  • 690

Ziet er opzich goed uit....

Maar tjeeezzz. Dat ding moet zo'n 2 meter bij 70 cm zijn... Das echt erg veel. Ook het gewicht zal niet misselijk zijn.. (kilootje of 80/100?).

Doe mij dan maar een meubel waar je gewoon losse kisten op kan zetten.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Zo, mooi werk geleverd, cker voor de eerste keer terechte complimenten! Als je je volgende creaties hier ook plaatst wordt het serieus genieten.

Mare... Waar laat je eigenlijk de deksel als je m niet nodig hebt? Zet je daar je CD-koffers op, of zo? (Met nog 2 stukken truss eronder [])

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

citaat:Geplaatst door Reemski

Ziet er opzich goed uit....

Maar tjeeezzz. Dat ding moet zo'n 2 meter bij 70 cm zijn... Das echt erg veel. Ook het gewicht zal niet misselijk zijn.. (kilootje of 80/100?).

Doe mij dan maar een meubel waar je gewoon losse kisten op kan zetten.
                      Ja je hebt wel een beetje gelijk, dit wist ik ook al van tevoren. Hij is nog wel met 2 man te tillen, maar meestal zal deze verder vervoerd worden op een parren kist of misschien maak ik wel een soort rijplank voor op de zijkant... Ik vond het ietsjes meer sjouwwerk wel opwegen tegen de ruime uitstraling en het ook niet zo dat hij 3x per week weggaat dus dat valt ook weer mee . Ik zal eens gaan proberen te wegen wat hij ongeveer weegt.

Groeten Joost

Comment

• snoei
                        • Apr 2003
                        • 168

gewoon een plank maken ter grootte van 1 lange zijkant (bv, de kant waar je tegenaan staat als je draaid) en die dan alleen aan de deksel vastschroeven. Dan gaten in die plank maken ter hoogte van je sloten en klaar is ie, nooit geen last van losse wielplank die eronderuit valt ofzo.

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2139

op het tableau van voor heb je die pioneers en die laptob staan enz..

blijven die pioneers zo staan tijdens vervoer. Dus kan je gewoon het deksel erop zetten, kistje oppakken en vervoeren?

die laptob pak je waarschijnlijk weg, maar ik vroeg me af hoe je het met die pioneers doet dan.
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• vaud
                            • Dec 2002
                            • 24

Ziet er erg mooi uit, wel een beetje groot maar dat is ook wel weer handig, als die staat dan staat die. Normaal worden er meer popnagels gebruikt ( om de 15 cm ) maar ik neem aan dat het hout onderling met schoeven en lijm vast zit. Misschien kan je de volgende keer beter gewoon hout met een resopal laag gebruiken aangezien je er voor een vermogen aan verf op hebt gesmeerd. Dit zal dan ook niet veel meer kosten.

greetz [8D]VAUD[8D]
                            vaudje!

Comment

• jakobjan
                              • Jul 2002
                              • 599

He Overdrive.

Zulke ontwerpen komen mij bekend voor. Ik ken ze in de vorm van voornamelijk blauwe Meubels bij jou in de buurt. (Leek)
                              Hij ziet er goed uit. mis je alleen niet de Microfoon aansluiting in de cup???
                              Jakob-Jan
                              Lightjockey Beta tester
                              Freelance Licht tekkie

Comment

Working...