Drive in nog zonder naam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Geut
    • Sep 2003
    • 16

Drive in nog zonder naam

Draai zelf niet zo gek vaak maar ben wel benieuwd wat vaklui en andere hobbyisten van mijn showtje denken ! hoor graag tips of verbeteringen. Doe vaak de wat minder grote feesten (tot zo'n 150 man) en t gaat aardig met dit setje. Heb plannen om wat speakers bij te bouwen maar voorlopig eerst mijn bekisting nog wat aan t upgraden!

dr zitten wat rotzooi fotos bij maar nix van aan trekken svp.
    fotos 36-40 zitten wel leuke bij!
    check http://www.geocities.com/zoepfest/fotos/

drive in bestaat uit :

- 8 Kanaals lichtbalk nog aangestuurd door comodore 64 (pc programma is nog in de maak maar wil nie zo makkelijk lukken als het basic programma)
    -twee Luna Showmakers, ben nog steeds op zoek naar iets van een controller voor deze scanners
    - rookmachientje 700 watt

- Alecto mengpanneel (sorry als ik hier een scheldwoord schreef!)
    - dubbel deks cd-speler van cd-25 (merk totaal onbekend maar werkt perfect
    - Sharp minidisc speler
    -Uiteraard altijd pc boordevol mp3

-Versterker Wpa-600 pro (al jaren te koop bij Conrad!) goed voor 600 Watt
    -Versterker Hva-8030 (idem van Conrad) goed voor 300 Watt
    -Versterker Vendomatic (ontzettend oud) gok 50 Watt genoeg voor wat hoge tonen
    - Equalizer Wvq-600 pro (rara waar ik die besteld heb!!) 2 * 10 bands

Speakers
    -grote speakers +/- b*d*h (50*50*75)
    15" stage line bass/midden speaker 450 Watt max.
    2 hoorntjes van Motorolla
    1 hoorn merk onbekend

-kleine speakers +/- (50*30*30)
    1 * 6 1/2" dual cone breedband speaker pioneer 120 Watt
    1 * Sub woofer speaker merk ????? schatting ook 120 Watt

-hele kleine speakers
    Philips 75 watt

T'is nie helemaal professioneel maar er komt aardige herrie uit en heeft al de nodige feesjes mee gemaakt.
    Alle speakers en bekistingen zijn verder zelfbouw!

ps toevallig nog ideeen voor een naam ????

groeten boudewijn
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Hi Boudewijn,

Je hoeft je nergens voor te schamen hoor. Ziet er best leuk uit. En voor het doeleinde wat jij in gedachten hebt is het helemaal niet gek en kun je leuk voor de dag komen. En uitbreiding komt vaak vanzelf als je wat grotere feestjes gaat draaien.

Wat betreft een leuke naam, wat dacht je van "B.B. Drive-inn Show" ???
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

in ieder geval een zeer net meubel !!!!

Comment

• DJ_Snaky
        • Sep 2002
        • 272

ziet er leuk uit, keb zelf ong ook zo'n showtje (ook zonder naam)
        ben ook een beetje aant uitbouwen, volgende stap word bij mij een nieuw sub+eq+amp

veel succ met de naam
        [:D] zin in een feestjuh [:D]
        <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• Geut
          • Sep 2003
          • 16

Haha bedankt voor de reacties, maar om ff te reageren op music john, B.B. Drive in ????? waar staat b nummer twee voor ???
          Oh en sneaky het doet me goed dat als ik op je site kijk dat je collega nog welles wc experience draait!!!!

hahaha stoer man bout

Comment

• musicjohn
            • Aug 2001
            • 1102

citaat:john, B.B. Drive in ????? waar staat b nummer twee voor ???
            Wat dacht je van "BIG" (ja, als je je niets verbeeld ben je niks ook !!!)

Dus...

"Boudewijn's Big Drive-inn Show"

Dat "BIG" komt mettertijd vanzelf wel!
            Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Beste mensen,

ik wil me er niet mee bemoeien maar volgens mijn woordenboek schrijf je drive-inn nog altijd met 1 N, Snappie'm nog dus drive-in. als het niet zo is hoor ik het graag want dan moet al mijn briefpapier terug naar de drukker. :-p

Over deze drive-in, maak je maar niet druk, ik ben veel erger begonnen, bij ons was het letterlijk met winkelwagentjes naar het feest en werden er van oude conserveblikken lampen gemaakt.

Ook had ik bossen van het algemeen gehaatte witte snoer en werd de middag voor het feest de huiskamer-hifi set gerooid en ingepakt.

Als je nou een paar jaartjes meedraait zal je zien dat alles straks op zijn professionele pootjes terecht komt en alles straks tip-top is.

Maar onthoud goed, (en denk er tegen die tijd nog maar eens aan terug) de lol wordt er niet meer om hoor!!
              Natuurlijk is groeien leuk, maar dit geeft ook problemen, maar nu zul je waarschijnlijk staan te kwijlen in een winkel met allerlei pa apparatuur en lichtinstallaties maar als je het allemaal maar kan kopen isset al lang niet zo bijzonder meer

Zoals Oma altijd zei: het begeren is nog veel leuker als het hebben.

Dus na dit stukje drive-in filosofie wil ik je veel suc6 wensen en complimenteren met wat je al bereikt hebt.
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

DRIVE-INN of DRIVE-IN

Who gives a shit...

KIJK HIER:

Het laatste nieuws over Biddinghuizen lees je het eerst op BHZNet.nl.

http://www.hsleiden.nl/stories/storyReader$425

En zo kan ik nog wel een uurtje door gaan. Hebben al deze mensen het dan fout?
                Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Stijn Vanstiphout
                  • Oct 2000
                  • 1160

Is 't geen ideetje om topics waar foto's zijn geplaatst die enkel een paar keer bekeken kunnen worden te locken? Eerst fatsoenlijke webspace, dan topicje? Of is dit teveel van het goede? Vrij teleurstellend eigenlijk....

mvg,
                  Stijn Vanstiphout,
                  LVL Multimedia
                  België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Ik moet musicjohn gelijk geven.

De oorspronkelijke drive inn's waren cafetaria en motels in de jaren 50 in america. "Inn" is een herberg. Let op het ontbreken van het -teken.

De term beef enkel hangen. Ook toen er bioscopen verschenen waren het "drive inn" bioscopen. En in het begin was het zelfs een drive inn carwash itt tot het gewoon wassen van de auto.

Vervolgens werden alle mobiele zaken als drive inn voorzien. Net zoals nu in het Nederlandse taalgebied alles na 2000 ineens "mega" is. "1.000.000tophonderd" en "1.000.000vet" [)]

Feit is dat de van dale drive-in mét streepje gebruikt. Maar dat het een anglicisme van hier naar de overkant is. Om het GB woord "drive" te koppelen aan het nederlandse "in" En dat het vergelijkbaar is met gegebruiken van de term floppy-kist ipv floppy-disk of flodderschijf. Geen engels, geen nederlands en óók geen vertaling.

Een "rij-in platenverzameling" is letterlijk de vertaling van drive-in discotheek. En inmiddels gaat de naam dus totaal niet meer over Nederlands maar wat voor naam je het beestje geeft. Want laten we eerlijk zijn is er ooit een drive-in in dit land geweest waar de gasten werkelijk naar binnen reden?

Ik gebruik meestal de USA term dus. Sta je het minste mee voor lul..
                    lekker belangrijk!

Comment

• Geut
                      • Sep 2003
                      • 16

haha het wordt druk hier!
                      maar wil graag bedanken voor de complimenten!! en idd uitbreiding is iets dat door hoort te gaan dus gaan we hier gewoon mee door!
                      en om de discusie af te maken over drive in, ik heb dat tot nu toe ook altijd met een n geschreven!! maar ik denk dat ik er niet slechter van zal slapen als anderen het met dubbel n schrijven hoor!!

bout

Comment

• djcenter
                        • Aug 2003
                        • 78

En hebt ge nu al een naam ?
                        Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• musicjohn
                          • Aug 2001
                          • 1102

citaat:En hebt ge nu al een naam ?
                          Ik gok nog steeds op "B.B. Drive-inn Show".

Lekker "catchy", vooral op z'n engels uitgesproken: "The Bee Bee Drive-Inn show"

Eenvoudig, en het blijft tenminste lekker hangen !!! (niet onbelangrijk) [)]
                          Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Sorry hoor, ik vraag me echt serieus af of het nou drive-in, drive-inn of drive in/drive inn is. Dit is niet om iemandt tegen de schenen te trappen.

Als het allemaal goed is vinnik het ook best

sorry hoor..
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

Volgens mij gewiin Drive-in ... of Drive in ... iig niet met 2x n, soort van nl vertaling is rij naar binnen, binnen=in en niet inn ...

wat een vaag gedoe ook, ik blij iig gewoon drive-in gebruiken.
                              Vitality Show

Comment

Working...