Disco meubel van "Veronica" ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Ik heb nog een paar foto's van de "Tros PoP Formule" en de "Radio 10Gold" meubel van PIEEE uit Apeldoorn.
    Volgens mij was dit ook het meubel voor "Tros Milkhouse" in de 80's.
    Dat was in den beginne met BOSE 802 i.c.m BOSE 302, later Dynacord geworden.

Toen liep ik nog rond in Apeldoorn!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• TMC
      • Mar 2007
      • 2

Discomeubel toppop

Is dit orgineel ?? Wie weet het

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Ik vond ook nog deze foto (scan uit het blad 'oog en oor' 1986 ofzo)

Best een leuke opstelling zo met die trussen! Dit is jaaaren lang mijn " droom opstelling" geweest

Ik denk dat als je de parren aan de voorzijde zou vervangen door scan's je echt een hele leuke opstelling hebt! In ieder geval een stuk origineler dan twee wind-ups met een stuk truss er boven....

Wat ik me wel altijd heb afgevraagt, en misschien heeft salsa daar een foto van, is hoe die 802's nu zo mooi onder elkaar hangen zonder zichtbare verbindingen....
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Dit is idd de set up geweest van de Tros PoP Formule vanaf begin jaren 90, ik heb dit nog vaak zo opgebouwd!!
          Ik weet niet precies meer hoe die 802's aan elkaar hingen, vaak hadden we toch 2 302's met daarop 4 802's los van de DJ Booth staan..
          Deze foto is bij PIEEE in de showroom gemaakt destijds......

Dit meubel is later door gegaan naar Radio 10 Gold en Veronica.
          Het was een licht meubel van gewicht, je koppelde ze met plankjes tussen elkaar en het apparatuur was er al ingebouwd.

Bose is snel vervangen door Dynacord.

Errug leuk om weer zo te zien!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• oscarfritschy
            • Apr 2003
            • 28

Ik werk regelmatig met dezelfde constructie, van dance-dimensions.
            Zij hebben hem over genomen van party-time (waar ik er ook wel eens mee gewerkt hebt), die geloof ik ook de Yorin drive-in heeft gedaan..Dus grote kans dat het dezelfde is!!

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Benieuwd hoeveel kracht er op die knik in het truss aan de zijkant komt te staan als je hem vol hangt met parren en bose-meuk. Schijnt al best lang goed te gaan.

Zie ik nou goed dat links en rechts een soort kruis van truss gemaakt is met haaks daarop (bovenin) voor en achter truss?
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• oscarfritschy
                • Apr 2003
                • 28

Originally posted by SoundOfSilence
                Benieuwd hoeveel kracht er op die knik in het truss aan de zijkant komt te staan als je hem vol hangt met parren en bose-meuk. Schijnt al best lang goed te gaan.

Zie ik nou goed dat links en rechts een soort kruis van truss gemaakt is met haaks daarop (bovenin) voor en achter truss?
                Jep..zie je goed..Bij de gene waar ik voor dance-dimensions wel eens mee werk was vroeger de voorste truss vervangen voor een 40 of 50 cm truss, waar weer tv's in zaten.

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Originally posted by SoundOfSilence

Zat ik me ook al af te vragen! Lijkt mij in iig niet de veiligste constructie... Misschien dat we een opinie van Rinus kunnen krijgen?

En toch weer dat Bose Line-array!

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Niet zo zeuren jongens, deze foto is een Demo opstelling geweest.
                    Ik kan je vertellen dat er tussen de 'kruizen' een dwarsligger en een 'staander' geplaatst werdt.
                    Dit bestaat al bijna 20 jaar en is nog steeds in actie, niet huilen....

Dave

Comment

• greddy1974
                      • May 2009
                      • 1

die meubels ken ik wel, heb er nog mee gewerkt.
                      heb jaren bij pieee in apeldoorn gewerkt

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Originally posted by greddy1974
                        die meubels ken ik wel, heb er nog mee gewerkt.
                        heb jaren bij pieee in apeldoorn gewerkt
                        Oh! Vul je profiel even in, misschien ken ik je wel!

Dave.

Comment

• Gerrit de opa van eb
                          • May 2014
                          • 2

Originally posted by Joost van Ens
                          Duidelijk geen "mouse" tafel. Of er moet wel zo veel aan verandert zijn. Maar nee, naar nog een keer kijken weet ik het wel zeker. geen mouse.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het geen veronica is geweest, er waren in het verleden meer bedrijven die veronica deden.

groeten
                          Hallo beste mensen
                          ik heb bij EB gewerkt en later bij Arjan van Houtum
                          ik heb jaren lopen sjouwen met de veronica set en de avro set die later verkocht is aan Jumbo scala in Valkenburg
                          met allebij de setjes veel gewerkt de marmere en de avro aluminium set die ik zelf div malen veranders heb tevens het laden van het mercedes bakwagentje was een hels karwei veel gedraaid bij de klaveet in achterveld marianebar scala den Burg Texel zaal takis enz enz wil je meer weten mail dan naar gjm.boom@home.nl enkele dj sven van veen jeroen van inkel erik de zwart jan de hoop bart van leeuwen martin gerard chiel v praag enz enz
                          Last edited by Gerrit de opa van eb; 06-05-14, 18:16. Reason: wat vergeten

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by Gerrit de opa van eb
                            Hallo beste mensen
                            ik heb bij EB gewerkt en later bij Arjan van Houtum
                            ik heb jaren lopen sjouwen met de veronica set en de avro set die later verkocht is aan Jumbo scala in Valkenburg
                            met allebij de setjes veel gewerkt de marmere en de avro aluminium set die ik zelf div malen veranders heb tevens het laden van het mercedes bakwagentje was een hels karwei veel gedraaid bij de klaveet in achterveld marianebar scala den Burg Texel zaal takis enz enz wil je meer weten mail dan naar gjm.boom@home.nl enkele dj sven van veen jeroen van inkel erik de zwart jan de hoop bart van leeuwen martin gerard chiel v praag enz enz
                            Hoi Gerrit,

Bedankt voor je reactie, maar:
                            - de openingspost is van 2002
                            - de post voor die van jou is van 2009

Verder snap ik echt geen snars van jouw verhaal.
                            Wellicht kun je dit wat leesbaarder maken door het gebruik
                            van interpuncties, alinea's en af en toe een nieuwe regel?

grtz

Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

welkom Gerrit.

Maak je niet druk over de sacherijnen op het forum zoals bovenstaande.
                              Leuk om wat old school op het forum te hebben.

Doe je tegenwoordig nog dingen in de audio?
                              lekker belangrijk!

Comment

• Gerrit de opa van eb
                                • May 2014
                                • 2

hallo dank voor je reactie ,ik ben niet meer werkzaam in de audio heb er twee jaar geleden het bijltje er bij neergelegd
                                werd veel te zwaar voor me heb er rugklachten van gekregen
                                bij Arjan was het flink aanpoten ,het was werken voor de grotere bands zoals Volumia Ilse de lange bloff enz enz
                                mis het nog elke dag hoor zeker het sturen met de grotere Volvo,s maar helaas hierbij groet ik alle bekende
                                groetjes Gerrit

Comment

Working...