Disco TTP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

Originally posted by DiscoTTP
    Vorig weekend 2x weer moeten draaien. foto's volgen. Ik werd hierbij gevraagd of ik misschien een soort van cursus schuiven zou willen volgens om zangers van goed geluid te voorzien. Nou was mijn vraag, hebben dit meerdere mensen gedaan. Of gewoon vaak meegelopen met een ervaren geluidstechnicus?
    ff voor mijn orientatie....
    jij werd gevraagt op 1 van die 2 klussen of je een cursusje wou gaan doen?
    heeft dit te maken met jou bar slechte ervaring als "schuiver" en dat ze je daarom die cursus aanboden of wat? xD
    geluid afregelen leer je niet met een cursus. alleen de basis principes van een "mix" maken etc,
    acoustiek is namelijk in elk hok anders dat moet je echt in de praktijk leren,

Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

Originally posted by dj-inkognito
      ff voor mijn orientatie....
      jij werd gevraagt op 1 van die 2 klussen of je een cursusje wou gaan doen?
      heeft dit te maken met jou bar slechte ervaring als "schuiver" en dat ze je daarom die cursus aanboden of wat? xD
      geluid afregelen leer je niet met een cursus. alleen de basis principes van een "mix" maken etc,
      acoustiek is namelijk in elk hok anders dat moet je echt in de praktijk leren,

Rick
      Kom op zeg een zanger/ gitaar schuiven op een apollo met een dap soundmate set.
      En als de artiest voor de boxen gaat zitten.
      Wat voor tovenaar moet je dan wel niet zijn.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Vorig weekend 2x weer moeten draaien. foto's volgen. Ik werd hierbij gevraagd of ik misschien een soort van cursus schuiven zou willen volgens om zangers van goed geluid te voorzien. Nou was mijn vraag, hebben dit meerdere mensen gedaan. Of gewoon vaak meegelopen met een ervaren geluidstechnicus?
        zonder de sacherijn uit te willen hangen:

De meeste verkopers van audiocursussen die je op een klus aanspreken zijn van technici die te weinig werk hebben en maar een cursus zijn gaan opzetten. Daar zitten echt schandalig veel tussen van ervaren mensen die echter geen idee van didactiek hebben.
        leerplan?
        Ze hebben geen leerplan geschreven,
        Doelen?
        Tonen geheel geen meetbare doelen.
        Approach?
        -Ze hebben hun beeld niet altijd over de breedte in meerdere methodes uitgediept. Maar leggen "hun kunstje" uit. Soms zelfs gerelateerd aan een setup. (krijg je hands on les op een analoge EN een digi tafel EN in software?)
        -Ze herkennen niet de verschillende soorten leerling.
        algemene voorbereiding?
        Hebben geen cursusmateriaal. Of examenmateriaal.
        Enz

1)- Als de cursus nog niet bestond voor 2000 dan zou ik al gaan nadenken.
        2)-als iemand echt mixers nodig heeft is de geëigende weg het aanbieden van "meelopen en op de klus opwerken" Misschien krijg je weinig aan geboden, misschien zelfs niets aangeboden (gebeurt nog steeds bij jonge gasten met ambitie en geen idee) Maar betalen klinkt meer als "betalen voor roadiewerk"
        Last edited by showband; 22-12-11, 11:03.
        lekker belangrijk!

Comment

• DiscoTTP
          • Aug 2011
          • 29

Op het bedrijfsgala, waar een zanger zong (vriend van mijn ouders). Vroeg hij mij of het mij leuk leuk lijkt om met meerdere geluidstechnische mensen te gaan samenwerken. (dj's, zangers, schuivers)
          Dan was zijn bedoeling, dat ik het schuiven onder de knie kreeg, en langzamerhand voor hun zal kunnen gaan schuiven, en dan i.c.m. mijn drive in.
          En natuurlijk niet met mijn eigen set, want dat word niks. Op het bedrijfsgala stond een Dynacord powermax 5, met een Dynacord mengpaneel.
          Maar dan was mijn vraag of ik hier ene cursus voor zou doen of gewoon mee gaan lopen met andere geluidstechnicus.
          Maar na jullie berichten te hebben gelezen moet je dit toch echt uit ervaring leren.

Comment

• DiscoTTP
            • Aug 2011
            • 29

Ik ben gevraagd voor een gala feest van een hogere school de muziek en licht te regelen. Nu was mijn vraag wat ik hier allemaal voor uit de kast moet halen.
            Ik denk dat ik dit zelf met mijn eigen set niet kan doen, er worden ongeveer 140 man verwacht, en het feest gaat door bij minimaal 80 man. Ik zelf zit te denken kwa geluid aan mijn eigen soundmate 2 of een powermax 5 (kan ik warschijnlijk regelen via connecties)
            En kwa licht zit ik zelf te denken aan een truss systeem met daarin een discobal en 8 par lampen, en 2x movingheads. Want mijn lichtset is niet zo een spectakel ^^.
            Het word warschijnlijk in een hogere ruimte gegeven waar ik op een podium sta.
            Denken jullie dat dit zou voldoen of ik wat dingen vergeten ben? Het budget hoor ik volgende week.

Graag hoor ik van jullie wat dingen die anders zouden kunnen of tips waar ik rekening mee kan houden
            (het is pas in juni, maar ik wil weten wat ik allemaal al zo nodig heb)

Gr. Ferenc

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

je moet er rekening mee houden dat spullen niet uitmaken of het een geslaagde avond gaat worden.

En dat jij aangekeken gaat worden op de totaalindruk. NIET op " wat er stond"
              lekker belangrijk!

Comment

• DiscoTTP
                • Aug 2011
                • 29

Tuurlijk is dit belangrijk, ik heb meerdere feesten gedraaid voor deze leeftijden en dat inspelen op het publiek loopt me wel goed af, daarnaast vraag ik ook nog een kennis (die draait in discotheken) of hij mee wilt helpen.
                Maar zonder appratuur ben je natuurlijk ook nergens, ik zou ook met mijn set kunnen draaien, maar ik vind dat ik toch wel met een mooie set mag aankomen zetten, ze betalen er immers voor naast de dj.
                Dus als er nog wat tips zijn voor de licht/geluidsset of het draaien, ze zijn allemaal welkom.

Gr. Ferenc

Comment

• DiscoTTP
                  • Aug 2011
                  • 29

Na veel feesten gehad te hebben zoals schoolfeestjes, examens, bruiloften en jubileums (alleen maar positieve reacties!) wil ik nu toch wel echt af van mijn laddertruss. Maar wat ik mijzelf afvraag is wat ze nou liever op een kinderfeestje zien? 4x par, of gewoon de hele avond wat led lichteffecten?

Binnenkort zal er ook nog een x1 van native instruments volgen.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Na veel feesten gehad te hebben zoals schoolfeestjes, examens, bruiloften en jubileums (alleen maar positieve reacties!) wil ik nu toch wel echt af van mijn laddertruss. Maar wat ik mijzelf afvraag is wat ze nou liever op een kinderfeestje zien? 4x par, of gewoon de hele avond wat led lichteffecten?

Binnenkort zal er ook nog een x1 van native instruments volgen.
                    Je kan tegenwoordig misschien zelfs beter voor een setje LED-parren aan elke kant gaan, dan ben je met je kleuren een heel stuk flexibeler en het scheelt een hoop stroom. En kilo's om te sjouwen.

Zelf ben ik voor drive-in werk best fan van de Eurolite KLS-801 setjes:

(Even een link via de concurrent, maar J&H heeft ze niet in het assortiment.)

Die ladder-truss zou ik zelf gewoon houden om doekjes, backdrops of een beamerschermpje in te hangen. Niet voor zware fixtures, maar hij kan altijd nog van pas komen.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• tha_dj
                      • Jan 2004
                      • 375

Originally posted by Stoney3K
                      Zelf ben ik voor drive-in werk best fan van de Eurolite KLS-801 setjes:

(Even een link via de concurrent, maar J&H heeft ze niet in het assortiment.)
                      .

Die het dus ook NIET meer verkoopt ! Alleen de ene webshop laat het staan ( komt er nog eens een klant ) en een ander ruimt het netjes op, en houdt de website up to date !!!
                      your light !

Comment

• DiscoTTP
                        • Aug 2011
                        • 29

Na lang wachten eindelijk de led par lampen.

Verder nog wat foto's hoe de set er bij staat bij een standaard show.

De tweede ledpar set volgt over 1,5 maand.

Verder zijn we bezig met een backdrop en een afrok voor de laptopstand.

Comment

• luuk013
                          • Aug 2011
                          • 26

netjes, mag ik vragen welke led set je hebt en waarom die?

Comment

• DiscoTTP
                            • Aug 2011
                            • 29

De nieuwe lichtsets zijn van Involight - SBL1000HP v.2, en ik heb deze gekocht bij de plaatselijke licht/geluidsshop. Ik heb voor deze set gekozen omdat dit een complete set is (statief, tas, voetcontroller, kabelwerk, afstandsbediening), dit zou ik niet hebben als ik bijvoorbeeld voor een set van de kls-serie had gekozen. Ik was eerst eens gaan kijken voor wat uitleg en kijken of er wel echt zoveel licht uitkomt als gezegd word maar er kwam ongeloofelijk veel licht uit. De set is eigelijk bijna helemaal hetzelfde als de kls-801 van eurolite als vergelijking alleen moet je er dan nog alles los bij kopen.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Probleem wat is met deze setjes is dat ze alleen te gebruiken zijn icm dit barretje en niet standalone.
                              Ook wil het eerste kanaal voor handbediening via DMX nogal is vervelend zijn als je gewoon met een schuivenbakje voor je staat. Dit omdat de dimmerwaarde dan bijvoorbeeld op 21 moet staan van de waarde 0-255. Mocht je dus nog is een dMX paneel kopen en een raar probleem hebben zou ik hier eens naar kijken

Comment

• DiscoTTP
                                • Aug 2011
                                • 29

De twee sets worden nu gewoon aangestuurd via de ingebouwde programma´s en intern microfoontje, en dan doorlussen via een dmx kabel. Ik kan dus nog niet oordelen over de dmx funcite. Ik zal er iedersgeval goed naar kijken.

Comment

Working...