Onze installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Copains Deluxe
    • Dec 2009
    • 293

Originally posted by lorenz_LVO
    Dank u,

Jullie hebben ook een zeer mooie set, achter die subjes van db was ik ook aan het kijken. Zijn ze hun geld waard?
    Dankje
    Die subs zijn hun geld meer dan waard, wat een power wat eruit komt!
    Heb er eveneens ook kisten voor gekocht...
    Knallen maar

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Wij zijn helaas van Belgie, over Sivian is wel niet veel te vinden.
      Foto's? Want de beschrijving van het uiterlijk zit toch al goed. Want zo boxen met tapijt bekleed is toch alleen maar goed voor vuil te worden.
      Het zijn wel vermogen slikkers. Ze hebben grote vermogens nodig om niet zo hoge db waarden te halen of zie ik dit verkeerd?

98dB bij 1w/1mtr vind ik toch zeer respectabel.
      Ik vond dit bij de 15" PA-series. Deze speakers zijn
      iig niet in stof uitgevoerd. Voor nadere info kun je het best zelf hen contacteren.

grtz
      en sterkte met het vinden van een pakkende naam.
      Last edited by NesCio01; 07-02-11, 21:00.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• lorenz_LVO
        • Jan 2009
        • 45

Originally posted by NesCio01
        98dB bij 1w/1mtr vind ik toch zeer respectabel.
        Ik vond dit bij de 15" PA-series. Deze speakers zijn
        iig niet in stof uitgevoerd. Voor nadere info kun je het best zelf hen contacteren.

grtz
        en sterkte met het vinden van een pakkende naam.
        Maar als ik nu kijk naar Hk audio powerworks(de budget serie)

HK Audio RS 122 Powerworks features: [LIST][*]1x 12"[*]300w progr. / 8 Ohm[*]90° x 45° horn[*]70 - 18 kHz[*]101 dB 1W/1m[/LIST]Valt daar dan eigelijk niet mee te vergelijken?

Of als ik nu naar JBL kijk de JRX serie.
        JRX-115

Specifications [LIST][*]Frequency Range (-10 dB): 38 Hz - 16 kHz[*]Frequency Response (±3 dB): 50 Hz - 12.5 kHz[*]Sensitivity (1w/1m): 98 dB SPL[*]Nominal Impedance: 8 ohms[*]* Power Capacity: 250 watts[*]* Peak Power Capacity: 1000 watts[*]Recommended Amplifier Power: 250 watts to 500 watts into 8 ohms[*]Maximum SPL: 128 dB[*]Nominal Dispersion: 90º x 50º[*]Crossover Frequency: 1.6 kHz[/LIST]mvg,
        Lorenz

Comment

• djsandman
          • Aug 2010
          • 74

Maar als ik nu kijk naar Hk audio powerworks(de budget serie)

HK Audio RS 122 Powerworks features: [LIST][*]1x 12"[*]300w progr. / 8 Ohm[*]90° x 45° horn[*]70 - 18 kHz[*]101 dB 1W/1m[/LIST]Valt daar dan eigelijk niet mee te vergelijken?

Of als ik nu naar JBL kijk de JRX serie.
          JRX-115

Specifications [LIST][*]Frequency Range (-10 dB): 38 Hz - 16 kHz[*]Frequency Response (±3 dB): 50 Hz - 12.5 kHz[*]Sensitivity (1w/1m): 98 dB SPL[*]Nominal Impedance: 8 ohms[*]* Power Capacity: 250 watts[*]* Peak Power Capacity: 1000 watts[*]Recommended Amplifier Power: 250 watts to 500 watts into 8 ohms[*]Maximum SPL: 128 dB[*]Nominal Dispersion: 90º x 50º[*]Crossover Frequency: 1.6 kHz[/LIST]mvg,
          Lorenz
          Lorenz,

Het belgische merk komt mij ook niet bekend voor. Naar die dB's zou ik niet teveel kijken. Specs kunnen heel veel zeggen maar toch ook weer niet, want wat is realiteit? Het is niet alleen de speaker die bepaalt hoeveel geluid je produceert, beter nog dat doen de versterker icm de juiste instellingen van je processor.

Zet even op een rijtje wat je wensen zijn:
          Hoever kijk je vooruit, wat moet de geluidsset je bieden? En waar ligt je budget/klasse.
          Ik heb zelf HK audio en ben hier zeer tevreden over. Er is op dit forum genoeg informatie te vinden over alle merken die jij je maar kunt bedenken.
          Je bent welkom voor advies.

Comment

• Copains Deluxe
            • Dec 2009
            • 293

die dB's doen echt wel goed hun werk hoor , en ik heb er zelf 2 heb ze al een jaar en half en ze voldoen ZEKER weten aan de specs die er gegeven zijn
            En als je vindt dat ze nog niet naar behoren klinken kan je nog altijd een driverackje ertussen steken.
            Knallen maar

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

hij bedoelde Db'S als van deebeetjes en niet db technologies. hij heeft daar wel een punt, de meeste fabricanten van c tot z merken willen nog wel eens wat meer vermogen en db-tjes op geven dan wat de producten werkelijk leveren
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Copains Deluxe
                • Dec 2009
                • 293

Oké sorry voor mijn verkeerde opvatting, en ja het is inderdaad zo dat er heel wat bedrijven specs verheerlijken zoals je zegt !
                Knallen maar

Comment

• lorenz_LVO
                  • Jan 2009
                  • 45

Originally posted by djsandman
                  Lorenz,

Het belgische merk komt mij ook niet bekend voor. Naar die dB's zou ik niet teveel kijken. Specs kunnen heel veel zeggen maar toch ook weer niet, want wat is realiteit? Het is niet alleen de speaker die bepaalt hoeveel geluid je produceert, beter nog dat doen de versterker icm de juiste instellingen van je processor.

Zet even op een rijtje wat je wensen zijn:
                  Hoever kijk je vooruit, wat moet de geluidsset je bieden? En waar ligt je budget/klasse.
                  Ik heb zelf HK audio en ben hier zeer tevreden over. Er is op dit forum genoeg informatie te vinden over alle merken die jij je maar kunt bedenken.
                  Je bent welkom voor advies.
                  En hoe zit het met de Powerworks serie?

En weet niet over hier iets over mag gezegd word ivm dat het misschien concurrentie is van J&H. (anders mag de admin het verwijderen)
                  De Fame series van Musicstore is dit zelfde als behringer en Dap kwalteit?

heb eens achter twee setjes gekeken.

set 1) 2x dB Technologies SUB 05
                  The compact active subwoofer SUB05 is equipped with a high efficiency 15"Woofer and is driven by an integrated 400W/RMS Class-H Amplifier with dB Technologies' innovative MT-Amp-Design.

The Bandpass construction provides a powerful bass-reproduction with an impressive 129 dB SPL peak and a frequency response from 30-150 Hz. The integrated active crossover @ 100Hz can be used in stereo- or mono-mode which matches perfectly with the compact active speakers of the Basic- and Opera-Series. The wooden housing is made of 19mm Multilayer wood and is finished with a rugged black finish and is equipped with two handles and a pole holder. The light weight of 27kg offers easy handling.

+ 2x dB Technologies Basic 200 features: [LIST][*]12" dB Technologies woofer[*]1" dB Technologies HF driver[*]multifunctionele behuizing incl. statiefflens[*]RMS vermogen: 120+40 watt[*]muziekvermogen: 240+80 watt[*]bi-amp eindtrap met 320 watt[*]max. SPL: 118 d[*]frequentie response: 65-18.000 KHz[*]spreiding: 90°x60°[*]afmetingen: 400 x 600 x 345 mm[*]gewicht: 14,5 kg[/LIST]set 2) 2x HK Audio PREMIUM PR:O 12[LIST][*]belastbaarheid RMS: 400 W program: 800 W, 8ohm[*]frequentie response +/- 3dB: 68 Hz - 19 kHz[*]frequentie response -10 dB: 60 Hz - 19 kHz[*]luidspreker: 1x 12", HF driver: 1"[*]max. SPL: 128 dB(SPL)[*]aansluitingen: 2x speakon[*]statief flens: HK Audio DuoTilt, hoeken 7,5° en 15°[*]rigging points: 3x M8 schroefdraad[*]afmetingen (BxHxD): 39 x 57 x 36cm[*]gewicht 18,2 kg[/LIST]+ 2x HK Audio PREMIUM PR:O 18S [LIST][*]belastbaarheid: 500W RMS, 1000W program[*]impedantie: 4 Ohm[*]frequentie response +/- 3dB: 48Hz - 150Hz (interne wedge)[*]frequentie response -10 dB: 38Hz - 150Hz (interne wedge)[*]luidspreker: 1x 18"[*]sensitiviteit: 104 dB[*]max. SPL: 129 dB[*]crossover frequentie: 50 Hz/12 db octave[*]aansluitingen: 2x speakon[*]statiefflens: HK Audio DuoTilt, hellingshoek: 7,5° en 15°[*]afmetingen (BxHxD): 530 x 610 x 640 mm[*]gewicht: 41,6 kg[/LIST]+ Nodige versterker

Budget? moet gemaakt worden naar gelang we nodig hebben. kwaliteit en met uitbreidingsmogelijkheden dus bv 2tops met 2subs dat 2 tops met 4subs kunnen worden.

mvg, Lorenz

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Die HK pro18s heeft een 4 ohm speaker, dus als je er een subje bij wilt zetten ga je naar 2 ohm!

Tevens heeft die een ingebouwde x-over welke je dan moet 'omzeilen' (geen drama, maar ter info!)

Op zich was ik aardig tevreden over de hk 18s, maar tot 2 keer toe de speaker al om zeep geholpen (te zware versterker, te hard willen gaan (lees clippen!!)).

Daarom op zoek naar een vervangende 8 ohm speaker voor dit kastje.

De x-overs heb ik er al uitgehaald omdat ik ze toch aktief filter.

Als topjes gebruikte ik RCF art 300 (en soms EV zx5 als die rcfjes niet beschikbaar waren)
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• lorenz_LVO
                      • Jan 2009
                      • 45

Originally posted by Whitefarmer
                      Die HK pro18s heeft een 4 ohm speaker, dus als je er een subje bij wilt zetten ga je naar 2 ohm!

Tevens heeft die een ingebouwde x-over welke je dan moet 'omzeilen' (geen drama, maar ter info!)

Op zich was ik aardig tevreden over de hk 18s, maar tot 2 keer toe de speaker al om zeep geholpen (te zware versterker, te hard willen gaan (lees clippen!!)).

Daarom op zoek naar een vervangende 8 ohm speaker voor dit kastje.

De x-overs heb ik er al uitgehaald omdat ik ze toch aktief filter.

Als topjes gebruikte ik RCF art 300 (en soms EV zx5 als die rcfjes niet beschikbaar waren)
                      En tot hoeveel personen gebruikt je deze set? (goed stevige muziek)

Comment

• lorenz_LVO
                        • Jan 2009
                        • 45

Amaai, weer lang niet meer hier geweest dus wel een paar foto's er bij gekomen.

BBQ familiefeest

(links ligt nog een laptop op de boxen en rechts een beamer maar die waren voor in de tent)
                        En tentje was iets te laag.

Verrassings feestje in een restaurant waar niet te veel tafels mochten verzet worden. De Dj zijn rommeltje xd

Ook nog een paar opbouwen gedaan voor een bedrijf
                        Dit moest het worden. (tekening wysiwyg)

Dit werd het in werkelijkheid

opbouw en testen van het licht
                        Avolite heeft het nog begeven de avond er voor

Last edited by lorenz_LVO; 17-11-11, 19:36.

Comment

• Copains Deluxe
                          • Dec 2009
                          • 293

Ziet er al beter uit vind ik dan de vorige foto's!
                          Fijn dat je de draad in het topic weer op neemt , dacht dat het al uitgestorven was !
                          Maar op de 3de foto zie ik truss rechtop staan , zonder baseplate? , let hier mee op , zo'n trussje ligt sneller omver dan je denkt !

Ben ook benieuwd naar foto's voor dat bedrijf !
                          Knallen maar

Comment

• lorenz_LVO
                            • Jan 2009
                            • 45

Vervolg foto's

Tijdens de avond (uitendelijk met PC sturing)

Aftermovie

Ik weet niet of iedereen het filmpje kan zien is normaal een openbaar profiel waar het op staat. Anders laat iets weten.

Hands Up, Tienen. 1.936 vind-ik-leuks. Alternatief concept dat sterke namen en lokaal talent uit de dj-wereld naar de Tiense jeugd toebreng

Comment

• lorenz_LVO
                              • Jan 2009
                              • 45

Originally posted by Copains Deluxe
                              Ziet er al beter uit vind ik dan de vorige foto's!
                              Fijn dat je de draad in het topic weer op neemt , dacht dat het al uitgestorven was !
                              Maar op de 3de foto zie ik truss rechtop staan , zonder baseplate? , let hier mee op , zo'n trussje ligt sneller omver dan je denkt !

Ben ook benieuwd naar foto's voor dat bedrijf !
                              Bedankt voor de reactie =)

Heb de foto's toegevoegd xD

Baseplate ga ik laten maken vind het wel een leuk effect truss recht op zetten.
                              Maar stond daar in een hoek waar niemand moest zijn buiten de Dj.

Comment

• lorenz_LVO
                                • Jan 2009
                                • 45

Ook misschien intressant voor sommigen

licht:

8 scan's jb winner
                                3 atomic 3000 (stonden half)
                                16 pinspots
                                16 ledpar 36 (voor in de trussen)
                                8 ledpar 56 (aan de ballustrade)
                                2 movingheads showtec phantom 250
                                2 par56 DJ uitlichten
                                2 beamers
                                Hazer
                                veel truss

Geluid:

2x 2Kw Sound projects
                                2x Alto 400W monitors

Dj;
                                2x cdj 2000
                                2x Technics sl1210
                                1x cdj 1000
                                1x djm800
                                Last edited by lorenz_LVO; 17-11-11, 23:05.

Comment

Working...