Dagje opzetten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCDrivein
    • Jan 2009
    • 130

Ik moet jullie wel gelijk geven, de topjes had iets hoger gemogen! (1 standje sowieso)

De zitzakken etc. mochten niet verplaatst worden, had het nog gevraagd.
    een 15 jarige! :)

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Ja, maar de kans dat er iemand op die zitzakken ploft is groot. En de kans was dan ook groot geweest dat hij je statief raakt, waardoor het ineens jou verantwoordelijkheid word.
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djtom
        • Jan 2009
        • 142

Hey welke versterker heb je voor de dap k-115.

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

DAP P-1600 volgens mij....
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djtom
            • Jan 2009
            • 142

Ik dacht de dap palladium 1200 daarom vroeg ik het aan bram.

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Ik heb van de 2e pagina ff het Geluid lijstje gehaald:

1x Denon HD2500
              1x Denon X500 Mixer
              1x Denon HP100 hoofdtelefoon
              1x DAP Palladium 1600
              2x DAP K115 Speaker
              1x Draadloze microfoon
              1x Dasspeldmicrofoon

Een P-1600 dus

Comment

• BCDrivein
                • Jan 2009
                • 130

Het is inderdaad de P-1600. Binnenkort komen daar ook de 2 DAP X18B's op.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Ook?... Dus nog eens er bij neem ik aan? 2 x top & 2 x Sub op 1 Amp. Dat kan beter he:P

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Of ga je het doen als ik ga doen?
                    2x K-115 op een P-1200 en dan (wat ik nog ga aanschaffen) 2x X-18B op een P-2000.
                    Ik vind zelf een P-1600 wat zwaar voor 2x K-115.
                    Met carnaval ga ik ondervinden wat 2x X-18B doet op een P-2000 onder de topjes. (openlucht dus)

Comment

• djsandman
                      • Aug 2010
                      • 74

Originally posted by BCDrivein
                      Het is inderdaad de P-1600. Binnenkort komen daar ook de 2 DAP X18B's op.
                      Het is mogelijk natuurlijk want een P-1600 is veel te zwaar voor die K115's, en bovendien hebben de X18B's een doorlusmogelijkheid (+ passieve filter ingebouwd).

Echter zoals Wojcik al zegt "beter": 2 versterkers met eventueel actieve crossover lijkt me beter. Kan je de X18B's op de 1600 gooien en voor je toppen misschien beter een andere kopen.
                      Een 2000 is denk te zwaar voor 2 x 18b's, aangezien mijn oude x15b's een P-900 al te zwaar vonden (clippen)

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

@DJSandman: De P1600 is inderdaad aan de zware kant op de K115 (meer dan 2* het RMSvermogen van de 115 op 8 ohm...), maar de 2000 is eigenlijk te licht voor de X-18B, die mag 600WRMS op 8 ohm hebben, en de 2000 levert 700, dus die is eigenlijk nog te licht, daar kan je beter iets in de vorm van een DPA-3400 vintage, een Stage-Amp 4.0 of een Vision 3500 (om even bij Dap te blijven) op gooien, een speaker mag 1,5 tot 2* zijn RMS vermogen van de amp krijgen. Dat jouw 900 clipte op de x-15B's komt waarschijnlijk omdat die amp te licht is, die levert namelijk maar 350WRMS op 8 ohm, terwijl de sub 400 vraagt en dus 600 á 800 WRMS nodig heeft van zn amp... Als de amp clipt zegt dat trouwens niets over de subs, maar gewoon dat jij het niet hard genoeg vind en dus zo hard uitstuurt dat je amps gaan clippen... Niet de schuld van de amp of de subs dus.

Daan
                        Last edited by djspeakertje; 18-02-11, 13:59.
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• hardstyle
                          • Jan 2010
                          • 427

Amen. Kan er weinig aan toevoegen, wat betreft de P-1600: het word dus nog ff denken wat je hier mee gaat doen: verkopen of wat was je anders van plan?

Comment

• BCDrivein
                            • Jan 2009
                            • 130

Ik ben van plan om eerst een tijdje alleen een DAP Palladium 1600 te gebruiken. Dus 2 DAP K115's en 2 DAP X18B's op de P1600.

Ik heb advies gevraagd bij sommige bedrijven en ze zeiden dat dit gewoon mogelijk is.
                            Wanneer daarna weer budget is komt er eventueel een P2000 om de 1600 te vervangen?
                            Is dit eigenlijk wel slim? Of moet ik dan gewoon een P2000 met crossover aanschaffen? Want ik wil natuurlijk altijd weer uitbreiden met weer 2 subs.
                            Dat ik uiteindelijk 4 subs en 2 tops heb.

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Natuurlijk kan het wel, ik kan met mn oude 4*75 watt HiFi versterkertje ook wel een complete L'Acoustics KUDO array met 24 kasten per kant aansturen, maar of dat verstandig is, is een tweede...

Doorsparen, de 1600 eruit voor een 1200, en je subs op 1 van de door mij genoemde amps in post #86, of een van hun broertjes met soortgelijke specs.

Daan

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• djtom
                                • Jan 2009
                                • 142

Ik zouw voor de x 18 een dap vision 2400 kopen.
                                En dan je top weg doen en kijken voor de x 12 of x 12t op een vision 1600.
                                En dan bas kijken voor nog 2 sub.

Comment

Working...