2 Feesten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCDrivein
    • Jan 2009
    • 130

2 Feesten

Heb deze week weer op 2 feesten gedraaid.

http://i30.tinypic.com/js1z4m.png (Feest 1)
    http://i31.tinypic.com/2pyna4i.png (Feest 2)

We gaan deze vakantie nog iets maken voor onder het meubel dat daar de kabels etc, niet te zien zijn. (iets met LED)
    We gaan ook het meubel schoonmaken, en eventueel de voorkant zwart maken.
    Bij beide feesten waren de kabels die over de grond lagen wel getaped.

en JAAAAA, De speakers stonden omhoog

Ik had alleen last van Freestyler en ben nu dus opzoek naar goede dmx controllers.

Zie hier.
    een 15 jarige! :)
  • Dj Siem
    • Nov 2008
    • 11

Ziet er niet onaardig uit, persoonlijk vind ik het meubeltje wat minder, maar als ik het goed lees komt daar iets anders voor? Natuurlijk een kwestie van smaak.

Dat de kabels lelijk in het zicht liggen heb je gelukkig zelf al door

Comment

• BCDrivein
      • Jan 2009
      • 130

Klopt, we gaan er nog wat aan doen

Ben zelf 14, dus mag er erg trots op zijn al vind ik dat zelf

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

De speakers stonden omhoog? Ik neem aan dat er zo'n veiligheidspinnetje bij je statief zit, zet die nou eens een gaatje verder, dan staat de boel zo'n 25cm hoger, je wilt niet weten wat dat scheelt voor zowel de mensen vooraan als achteraan. De mensen vooraan worden niet direct doofgeblazen door de woofers die in hun oren blazen, en de mensen achteraan kunnen ook meegenieten omdat niet al het hoog word geblokkeerd door de voorste mensen.

Verder ziet het er netjes uit, misschien is een backdropje (?met logo?) het overwegen waard, want ik vind de beide achtergronden niet al te spetterend...

Ga zo door! Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• BCDrivein
          • Jan 2009
          • 130

Originally posted by djspeakertje

Verder ziet het er netjes uit, misschien is een backdropje (?met logo?) het overwegen waard, want ik vind de beide achtergronden niet al te spetterend...
          Speakers stonden alleen bij het laatste feest omhoog.

We gaan eerst een nieuwe geluidset kopen, en dan een backdropje!
          Daar hadden we al aan gedacht

Misschien moeten we ook nog nieuwe lichttafels hebben, dus dat gaat dan wel voor.

Bedankt!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by djspeakertje
            De speakers stonden omhoog? Ik neem aan dat er zo'n veiligheidspinnetje bij je statief zit, zet die nou eens een gaatje verder, dan staat de boel zo'n 25cm hoger, je wilt niet weten wat dat scheelt voor zowel de mensen vooraan als achteraan. De mensen vooraan worden niet direct doofgeblazen door de woofers die in hun oren blazen, en de mensen achteraan kunnen ook meegenieten omdat niet al het hoog word geblokkeerd door de voorste mensen.

Ga zo door! Daan
            Ligt er maar net aan hoe groot de mensen zijn.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Dat wel, maar ik neem aan dat de gemiddelde feestganger toch wel in de buurt van de 1,80 meter komt.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by BCDrivein
                Speakers stonden alleen bij het laatste feest omhoog.
                Nog steeds te laag hoor!
                Zorg er voor dat de onderkant van je toppen niet lager staan dan kinhoogte . Dan heb je pas optimaal geluid in de zaal.

Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• BCDrivein
                  • Jan 2009
                  • 130

Originally posted by SPS
                  Nog steeds te laag hoor!
                  Zorg er voor dat de onderkant van je toppen niet lager staan dan kinhoogte . Dan heb je pas optimaal geluid in de zaal.

Paul.
                  Dus ze moeten volgens jou wel 3 meter hoog ongeveer?

Bram

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by BCDrivein
                    Dus ze moeten volgens jou wel 3 meter hoog ongeveer?

Bram
                    Ik heb nooit iemand gezien wiens kin op 3 meter hoog zit.
                    Waar het om gaat is dat de hoog drivers boven het publiek uitkomen, meestal is het dan voldoende om de onderkant van de kast op ongeveer 1,70 meter te hebben.

Comment

• BCDrivein
                      • Jan 2009
                      • 130

Originally posted by MusicXtra
                      Ik heb nooit iemand gezien wiens kin op 3 meter hoog zit.
                      Waar het om gaat is dat de hoog drivers boven het publiek uitkomen, meestal is het dan voldoende om de onderkant van de kast op ongeveer 1,70 meter te hebben.
                      Ik vind dit nogal raar, want dan zullen ze zeker net zo hoog moeten gaan als de truss.
                      en dat lijkt me ook niet echt lekker?!

Bram

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Nee, je huidige opstelling is pas raar, nu sta je je geluid tegen de voorste mensen aan te blazen en aangezien de hoge tonen weinig energie bevatten zal er, bij een druk feestje, al snel niets meer van over zijn.
                        Gevolg is dus dat de voorste mensen een gehoorbeschadiging oplopen terwijl de achterste mensen geen hoge tonen te horen krijgen.
                        Dit voorkom je dus door te zorgen dat je hoogdrivers boven het publiek uitkomen. En als het dan net zo hoog is als je truss.... Miscchien moet je truss ook een stukje hoger?

Comment

• stainz
                          • Sep 2009
                          • 609

@BCDrivein

Truss hangt bij mij als het ook maar enigzins mogelijk is op 3m+
                          Speakers staan meestal met de onderkant ongeveer op 1.70m zoals MusicXtra al schrijft, dat jij dan bang bent dat dat 3m hoog wordt verbaasd me heb eigenlijk nog nooit toppen gezien die 1.30m hoog zijn en op een statief staan.

Comment

• ajdeboer
                            • Feb 2009
                            • 198

Toppen inderdaad lekker over het publiek laten spelen, zoals reeds gezegd is.

Voorbeeld
                            In dit voorbeeld staat deze man op een podium van 40cm.

Wat ik zelf ook nog wel eens doe, vrij hoog op statief (of tussenpaaltje) en dan met een schuinsteller naar beneden kantelen. Kun je eventuele reflectie ook nog verminderen.
                            Voorbeeld

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by ajdeboer
                              Wat ik zelf ook nog wel eens doe, vrij hoog op statief (of tussenpaaltje) en dan met een schuinsteller naar beneden kantelen. Kun je eventuele reflectie ook nog verminderen.
                              Voorbeeld
                              Die toppen staan wel erg schuin, na een meter of vijf hou je zo ook geen hoog meer over.

Comment

Working...