Mijn eigen setje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark Vriens
    • Oct 2009
    • 139

Mijn eigen setje

Hallo,
    Ik ben Mark Vriens, 15 jaar en houd zoals zo velen van jullie ook van muziek/muziek draaien.
    Ik zou graag ook mijn setje willen laten zie en daar ook reacties op, kritiek of positief, het maakt niet uit. Je moet immers leren van anderen!
    Zelf draai ik vaak op sportdagen van mijn school, maar met de tijd, en als ik goede speakers heb, ga ik ook draaien voor de mensen in mijn omgeving.
    Allereerst een lijstje:
    Geluid:
    Soundcraft EFX 12
    Gemini CDMP-2600
    Laptop en een harde schijf met 200GB aan muziek met van alles en nog wat.
    Ook zit er nu nog een oud Sony versterkertje in met Akai speakers, maar deze worden met de tijd vervangen door actieve/passieve speakers. Hier ben ik nog druk naar opzoek. Ik wil geen foute koop doen, dus misschien dat jullie nog tips hebben. Het budget ligt rond €600-€700. Dit is alleen voor tops, later komen hier nog subs bij. Zelf zat ik te kijken naar Behringer B212D of de B215D.
    Plastic krat voor kabel een een topload flightcase voor alle apparatuur.
    De flightcase is zelf gemaakt, met heel veel leeswerk op dit forum

Hier een aantal fototjes

De flightcase met de apparatuur

Het setje zoals het normaal staat opgesteld. Let niet op de niet netjes getrokken afrokdoeken,
    deze worden normaal gesproken ook even netjes en strak gehangen

Het mix gedeelte, met een Soundcraft EFX 12 en een Gemini dubbele CDspeler mét USB interface.

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.

Groeten, Mark
    Last edited by Mark Vriens; 02-07-10, 10:46.
    CDJ 2000's zijn in tha pocket!
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Mooi Rack, maar inderdaad verstandig als je op zoek gaat naar andere speakers.

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de Mackie SRM450's echter wel het oude model, als je marktplaats een beetje in de gaten houdt kom je ze regelmatig tegen (wellicht iets boven je budget: €900 incl. Flightcase) maar dan heb je wel iets wat aansluit op een professioneel mengpaneel.
    Behringer is absoluut geen slecht merk, maar er bestaat gewoon heel veel wat wel beter is.

Flightcases zien er verder ook echt heel strak uit, maar probeer als je een mooie opstelling neer wilt zetten langs de voorkant met 1 doek af te rokken, ziet er evel strakker uit. En je weet vast wel, dat de beste promotie bestaat uit mond-op-mond-reclame doordat mensen tevreden zijn over hoe het eruit ziet!

Veel plezier/succes nog met je set verder!

Comment

• Copains Deluxe
      • Dec 2009
      • 293

Ziet er toch goed uit vind ik hoor !
      Ik had een vraagje De 2 "tafeltjes" naast de flightcase , wat zijn dat voor dingen juist? want ik ben erg opzoek naar een goed middel om mijn drive in op te kunnen plaatsen, alvast bedankt !
      Knallen maar

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Hallo Mark,

Wat een enorme verassing. Beter kan ik het niet zeggen.
        Vaak zie je dat men ervoor kiest om eerst allerlei (grote- goedkope- rommel-) luidsprekers en versterkers te kopen. Dit veilig vervoeren of netjes opstellen komt dan flink wat later.

Jij gooit de boel eens mooi op zijn kop, en dat is best leuk om te zien. Zo zit alles netjes in een Flightcase en maak je gebruik van een connectorpaneeltje en een blindpanel. Vervolgens bestaat je geluid uit een stel Hifi luidsprekers met bijbehorende versterker. Bijzonder, maar dat bedoel ik zeker niet negatief.

Het overstappen naar échte pa luidsprekers lijkt me in dit geval meer noodzaak dan luxe. Puur omdat je hifi-set momenteel compleet buiten de boot valt.
        De door jouw voorgestelde Behringer luidsprekers zijn over het algemeen wat minder geliefd bij de gemiddelde pro licht/geluid forummer. Behringer heeft de reputatie van b, c (of lager-) merk. Budget. Maar goed; ze maken voor het geld enkele zeer goede producten. Onthoudt: alle waar naar zijn geld. Die zin komt hier wel vaker voorbij.
        Het is een verstandige beslissing om eerst twee toppen aan te schaffen en later een subwoofer. Mocht het nodig zijn kun je in de tussentijd nog een sub huren.

Ik geef je echter de volgende tip mee: laat die Behringer B212/215 even links liggen. Deze zijn namelijk één der producten van Behringer die het merk een slechte reputatie mee hebben gegeven. Spaar dus nog even door zou ik zeggen, of ga voorlopig huren indien nodig.
        Goed; die behringer's gaan uiteraard een vele malen hoger rendement hebben dan de hifi'ers. Maar de kans zit er dik in dat de kwaliteit achteruit gaat.

Wat je kunt kopen in de prijsklasse boven de Behringer? Veel. HEEL veel.
        En gelukkig voor jou is daar in dit forum al minstens zo veel over geschreven. Actief of passief, spetterlak of kunstof, zie de search functie.
        Aan het einde van de rit komt het allemaal neer op jouw smaak, mening, voorkeuren en prioriteiten.
        Ik wens je veel succes.

Mvg,

Teun

Ps. Smaak/mening: je loopt een showroom binnen met je eigen compilatie-cd en jij blijkt de B212 fantastisch te vinden klinken. Kopen zou ik zeggen.
        Voorkeuren/prioriteiten: je zoekt een tijdelijke oplossing voor een laag budget. Een zanger moet voor 50 personen versterkt kunnen worden. De B212 voldoet hier na een test aan, volgens jou. Kopen zou ik zeggen.

...

het loopt echter vaak ietsje anders.
        Last edited by 4AC; 20-05-10, 21:30. Reason: Vergeef me voor de wat vage stukjes...
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Mark Vriens
          • Oct 2009
          • 139

Originally posted by Copains Deluxe
          Ziet er toch goed uit vind ik hoor !
          Ik had een vraagje De 2 "tafeltjes" naast de flightcase , wat zijn dat voor dingen juist? want ik ben erg opzoek naar een goed middel om mijn drive in op te kunnen plaatsen, alvast bedankt !
          Die tafeltjes zijn de deksels van mijn flightcase. Hier heb ik per deel 1 keyboardstandaard onder gezet en vervolgens de deksel erop. Natuurlijk wel eerst even netjes afrokken! Multifunctioneel zou ik zeggen

Nog even voor de duidelijkheid, het HiFi setje gebruik ik alleen voor thuis, niet als ik ergens moet draaien. Meestal wordt er dan door de school wat gehuurd.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ff een likje zwarte verf op de zichtbare binnenkant van je flight cases doet wonderen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mark Vriens
              • Oct 2009
              • 139

Dat is een heel slim plan MusicXtra!
              Gaan we doen. Ik heb toch nog heel wat verf over dus dat lukt wel!

Ik ben net trouwens ook nog bij RJShop geweest.
              Hier heb ik een aantal speakers geluisterd en wat is de Behringer eigenlijk bagger! Het klinkt echt niet lekker. Daarnaast heb ik de Dap Pro X12 en X15 gehoord, die toch wel in mijn smaak vallen. Waarschijnlijk gaat het dan dus ook de Dap Pro X15 worden met een P1600 versterker. Later ga ik hier dan ook nog 2 subwoofers bijhalen en dat zijn de X18's met P2000 versterker. Dit is dan voor later.
              Eerst ga ik maar eens lekker doorsparen

Groeten
              Last edited by Mark Vriens; 21-05-10, 15:38.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Originally posted by Mark Vriens
                Dat is een heel slim plan MusicXtra!
                Gaan we doen. Ik heb toch nog heel wat verf over dus dat lukt wel!

Ik ben net trouwens ook nog bij RJShop geweest.
                Hier heb ik een aantal speakers geluisterd en wat is de Behringer eigenlijk bagger! Het klinkt echt niet lekker. Daarnaast heb ik de Dap Pro X12 en X15 gehoord, die toch wel in mijn smaak vallen. Waarschijnlijk gaat het dan dus ook de Dap Pro X15 worden met een P1600 versterker. Later ga ik hier dan ook nog 2 subwoofers bijhalen en dat zijn de X18's met P2000 versterker. Dit is dan voor later.
                Eerst ga ik maar eens lekker doorsparen

Groeten
                Hier wordt ik nou gewoon blij van
                Goed bezig!

Anderen kunnen echt een voorbeeld aan je nemen. Je leest, je reageert, doet er gelijk iets mee...

Tip: de palladium serie heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Maar vergelijk ze eens met een Dap Vision of American Audio V, en je weet niet wat je hoort. Van deze versterkers zijn er regelmatig (bijna-) nieuwe modelletjes tweedehands te koop.
                Stukje wijze tekst:
                Een versterker is zo ongeveer (naast de speakers) een onderdeel van je installatie die het hardst voor je staat te werken. Bezuinig hier dus niet (te veel) op. Er zijn een aantal reeksen die een prijs vs. Watt verhouding hebben die eigenlijk te goed is om waar te zijn. En de gouden regel "if it sounds to good to be true, it usually is" gaat ook hier ZEKER op. Wij zijn zelf erg te spreken over de prijs/kwaliteitverhouding van de American Audio V-reeks versterkers. De daaronder geplaatste DAP Palladium reeks is ook niet slecht voor het geld.
                Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Mark Vriens
                  • Oct 2009
                  • 139

Hoi Teun,
                  Welke versterker zou jij dan aanraden voor het Dap X setje?
                  Ik hoorde bij RJShop dat ze daar dan voor de X12 de P1200, X15 en X15B de P1600 en voor de X18B de P2000. Als het goed is klopt dit.
                  Wat is er eigenlijk zo veel beter aan de Dap Vision of de American Audio? Zit daar een betere/nieuwere techniek in?

Edit: Even gekeken naar de Vision, maar waarschijnlijk zou ik dan de Vision 1600 en de Vision 2400 nodig hebben, al denk ik dat de Vision 2400 iets te sterk voor de bassen is.

Groeten!
                  Last edited by Mark Vriens; 21-05-10, 16:29.

Comment

• djtdestech
                    • Mar 2010
                    • 10

origineel idee die keyboardstandaards
                    Zonder goed licht, is het net donker

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Mijn complimenten. Degelijk setje, netjes in een kistje, geen prul om het rack maar te vullen. Hier kunnen vele nog een voorbeeld aan nemen!

Keyboard standaards worden hier ook gebruikt, werkt inderdaad snel en makkelijk. Je zou kunnen overwegen om, zoals eerder al aangegeven, te kiezen voor een enkele afrokdoek. Zou er toch wat beter uit zien.
                      Zelf heb ik 2 rackcases en gebruik dus de deksels om alles af te schermen.
                      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by Mark Vriens
                        Hoi Teun,
                        Welke versterker zou jij dan aanraden voor het Dap X setje?
                        Ik hoorde bij RJShop dat ze daar dan voor de X12 de P1200, X15 en X15B de P1600 en voor de X18B de P2000. Als het goed is klopt dit.
                        Wat is er eigenlijk zo veel beter aan de Dap Vision of de American Audio? Zit daar een betere/nieuwere techniek in?

Edit: Even gekeken naar de Vision, maar waarschijnlijk zou ik dan de Vision 1600 en de Vision 2400 nodig hebben, al denk ik dat de Vision 2400 iets te sterk voor de bassen is.

Groeten!
                        We hanteren de regel van 1,5-2x RMS vermogen = versterkervermogen. Die gaat bij Dap echter niet altijd helemaal op.
                        Ik zou zeggen:
                        - X10 350-450 Watt
                        - X12(M) 450-550 Watt
                        - X12T 500-600 Watt
                        - X15 600-700 Watt
                        - X15B 500-600 Watt
                        - X15HL 750-900 Watt
                        - X18B 750-900 Watt
                        De X-serie is mij niet geheel onbekend, en dit lijken me prima vermogens. Zo heb je ook nog redelijk wat vermogen achter de hand. Meer vermogen kan natuurlijk altijd maar dan zul je wel voorzichtig moeten zijn. Minder vermogen is dan gevaarlijker, aangezien je dan in sommige situaties je versterker in de CLIP zit te spelen. (spreekt voor zich...)

Naar mijn mening hanteert RJShop dus ietwat lichte versterkers. Maar dat is logischerwijs slim marketing-werk. Zo is hun 'perfect op elkaar aansluitende pakket' namelijk wel een pak goedkoper.

Daarnaast vind ik de Palladium reeks niet helemaal passen bij de X-serie. Terwijl de Palladiums echt alleen voor de beste prijs/kwaliteit verhouding gaan, biedt de X-serie op sommige punten een beetje meer kwaliteit. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Vision's of AA V's. En wát is dan dat beetje meer kwaliteit? Dan zul je je toch wat meer in de techniek moeten gaan verdiepen als je dat verschil niet kunt opmerken...

Ikzelf prefereer overigens de First-Class serie van 4-Acoustic boven de X-serie van Dap. De FCS-118B klinkt hoorbaar beter en heeft een iets hoger rendement. Dit is gebleken uit een direct vergelijk op dezelfde versterker (QSC PLX) in een grote feesttent. Alleen op gehoor overigens.
                        Een dergelijk vergelijk heb ik niet kunnen maken met bijv. X12 vs FCS-112T. Van die laatste kan ik alleen maar zeggen dat ie zeer goed klinkt voor dat geld. En dat doet de eerste ook.

Vraag eens een brochure aan bij de jongens uit Duitsland -heb ik ook gedaan- en je zal je verbazen over de producten die ze je meegeven voor het geld. Of kijk eens rond naar de importeur/dealers hier in NL. In tegenstelling tot de internetsite van 4-Acoustic is de brochure iets waar je een goede eerste indruk van krijgt. Zeker aan te raden dus!

Het verschil tussen de FCS-118B (First class) en BCS-118B is 50 euro. De woofer en het ontwerp zijn dan ook exact hetzelfde. Waar dat prijsverschil dan vandaan komt lees je in de brochure.
                        Bij de toppen is het een ander verhaal. Neem bijvoorbeeld de BCS112T en de FCS112T: totaal andere kasten! Het prijsverschil is overigens alsnog 40-50 eurie

Als ik u de tip mee mag geven dan zou ik ook zeker 4-Acoustic overwegen t.o.v. Dap.
                        En om even terug te komen op de versterkers:
                        Vergeet niet de enorme tweedehands markt. Doe mij maar die dikke QSC bak van 5 jaar oud, vergeet die Vision! Voor hetzelfde prijsje. haha.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Mark Vriens
                          • Oct 2009
                          • 139

Hallo allemaal
                          Gisteren na heel veel zoeken, overleggen, uitproberen en luisteren een Dap Palladium 1600, 2x Dap X15, 2x Samson TS100 stand gekocht.
                          De X15 komt pas 6 augustus weer binnen, dus dan ga ik foto's maken. Nu staat alles nog bij ons in de kelder, maar als ik de speakers heb ga ik ze buiten even uitproberen en dan ook even foto's maken vanwege de ruimte die ik binnen niet heb.
                          Ik zie jullie reacties dan wel tegemoet!

Groeten, Mark
                          Last edited by moderator; 26-06-10, 22:54.

Comment

• daveyb
                            • Aug 2009
                            • 150

Nou ziet er goed uit! Gelukkig ben je er achter gekomen dat Behringer niks is. Je kan inderdaad altijd voor Dap kiezen, maar als het kapot is valt er bijna niks meer te maken. Ik heb zelf voor de carnavalsvereniging een DSA-1000 staan, goed van kwaliteit enzo maar te snel warm enz. Dus echt goed kijken er staat genoeg op internet!
                            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Mark Vriens
                              • Oct 2009
                              • 139

Ik had gehoord dat die DSA-1000, en andere modellen in deze serie erg warm werder ja, maar dit kun je ook wel verwachten voor het geld. Volgens mij zijn dit versterkers a la skytec...

Comment

Working...