Turboblast drive-in shows

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hidixx
    • Oct 2008
    • 10

Turboblast drive-in shows

Na 3 jaar te hebben gedraait op fuiven, kleine verjaardagen enzovoort. Was ik van plan eigenlijk te stoppen met de drive-in show. Dus had intussen alles verkocht. Maar naar een paar maanden begon het toch weer te kriebelen en van het een komt het ander je kent het wel Dus naar een jaar van weggeweest te zijn ben ik toch weer terug gekomen en heb vandaag even een proefopstelling gemaakt van de nieuwe show. (ps. backdrop en wind werkt echt niet, eigenwijze ik)

Even in het kort wat er staat:

Geluid:

Pioneer CMX- 3000
    Pioneer DMJ- 3000
    Acer laptopje
    Numark DSS-80
    Soundmate setje
    (Rest te zien op foto's)

Licht:

4 martin mx-1 scanners
    3 eurolite color changers
    2 clubspot 575 headjes
    2 losse led-parretjes voor spandoeken
    2*4 Led parren aan t-bars
    2 antari z-1020 (verticale rookmachines)
    2 spiegelbollen
    1 colorstrip

Truss

2 * VMB TE-03 + adapters
    2* 3 meter truss
    Milos truss voor het meubel

En nog wat spandoeken, andere kleine dingen en natuurlijk bergen kabels alleen die heb ik in deze proefopstelling niet gebruikt

Proefopstelling

Alle tips en adviezen/ opmerkingen zijn welkom
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Hier wordt ik nu vrolijk van alles netjes in kisten en geen rommel gewoon zo als het hoort. Toevallig heb ik het dus ook zo

Advies, hmm nee:P niet echt.

Vind je het handig det de EQ daaronder in zit? Komen je schoenen daar nooit tege aan? Die Soundmate die doet het toch best goed voor zijn geld of niet?

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Ik zie dat je op de laaste foto, in de middelste case, onderaan, een DAP ACU-2 hebt zitten. Mag ik vragen welke functie deze heeft. Aangezien dat je geen AMPS in dat rack hebt zitten?

Naar mijn weten is dit toch een patchpaneel voor een passieve opstelling
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Alles compleet opnieuw aangeschaft?
        Of had je nog een hoop spullen staan van voor het stoppen?

Prachtige show. Enorm handig meubel, goed over nagedacht. Weliswaar groot (en zwaar?), maar met een grote bus en degelijke loopplank is dat natuurlijk geen probleem!

Ga zo door.

Edit: Ook even op je website rondgeneusd. Professioneel en overzichtelijk. Complimenten van mij kant.
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• hidixx
          • Oct 2008
          • 10

Originally posted by jaksev
          Hier wordt ik nu vrolijk van alles netjes in kisten en geen rommel gewoon zo als het hoort. Toevallig heb ik het dus ook zo

Advies, hmm nee:P niet echt.

Vind je het handig det de EQ daaronder in zit? Komen je schoenen daar nooit tege aan? Die Soundmate die doet het toch best goed voor zijn geld of niet?
          THNX EQ stel ik een keer goed af en kom er de rest niet meer aan en verder zit er een uitsteek voor als je kijkt naar de foto van het meubel dus lastig om daar tegenaan te stoten met je schoen. Soundmate is echt een mooi setje voor het geld alleen ga ik binnenkort wel over op iets anders haha maar eerst nog een paar maanden hiermee doen.

@dj-wojcik die accu gebruik ik omdat ik zo makkelijk XLR naar de speakers kan leggen anders moest ik zelf een paneeltje maken en dit werkt ook super er als er ooit iemand door wil prikken op de speakers kan dat met de accu makkelijk.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Het is natuurlijk handig, maar vooral als je passief werkt. Ik heb ook een acu-2 maar daarvan zijn de speakons vervangen door XLRs.

Voor de rest een mooie en professionele uitziende show! En de site ook zeer strak allemaal. Echt perfect.

Nog alleen een klein vraagje. Ik zie dat je krachtstroom op je case hebt. En wat als je nu eens geen krachtstroom hebt?
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• hidixx
              • Oct 2008
              • 10

Originally posted by Beckers Entertainment
              Alles compleet opnieuw aangeschaft?
              Of had je nog een hoop spullen staan van voor het stoppen?

Prachtige show. Enorm handig meubel, goed over nagedacht. Weliswaar groot (en zwaar?), maar met een grote bus en degelijke loopplank is dat natuurlijk geen probleem!

Ga zo door.
              Alles is compleet opnieuw aangeschaft. Omdat ik al 3 jaar bezig was geweest met een kleine drive-in show en daarvoor wat thuis heb aangerommeld. Wist ik wat ik wou en dat was dat het snel staat, makkelijk op te bouwen is en ook snel weer snel mee te nemen. Dat het netjes en strak oogt, en natuurlijk ook alles makkelijk te bedienen is voor mij dus veel getekend en rondgekeken op forums, youtube enz. en dan is dit het resultaat geworden.
              Last edited by hidixx; 20-04-10, 17:13.

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Originally posted by dj-wojcik

Nog alleen een klein vraagje. Ik zie dat je krachtstroom op je case hebt. En wat als je nu eens geen krachtstroom hebt?
                Te gek! Die acu-2 heeft ook nog powercon in.
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

dat hoef je mij niet te vertellen. Maar dan vraag ik me weer af: die zit wel in een andere case he... Moet je die stroom weer gaan verleggen, want ik neem aan dat achter die krachtstroom bijna ieder apparaat hangt.

Comment

• hidixx
                    • Oct 2008
                    • 10

Omdat ik veel op feestlocaties draai hebben ze vaak krachtstroom nu heb ik ook krachtstroom verloopjes dus van 32 A naar 16 A en ook nog naar een net stopcontact . Dan kan je de case ook gewoon gebruiken alleen dan zullen er wel 3 vrije groepen aanwezig moeten zijn op de locatie. Mochten ze deze show willen.

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

oke, dus hebt blijft uiteindelijk nog 3 groepen, 3 fase, hoe je het ook wilt. En die powercon dan? daar ben ik dan toch wel benieuwd naar?

Comment

• hidixx
                        • Oct 2008
                        • 10

oke, dus hebt blijft uiteindelijk nog 3 groepen, 3 fase, hoe je het ook wilt. En die powercon dan? daar ben ik dan toch wel benieuwd naar?
                        Powercon aansluiting in de accu gebruik ik niet

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

Originally posted by hidixx
                          Powercon aansluiting in de accu gebruik ik niet
                          Dus eigenlijk alleen de XLR in en thru out :P. Dus de 4x speakon en de powercon gebruik je niet? Is het dan niet veel handiger een gewoon patchpaneeltje de fabriseren. Dan ben in een hap van het merk DAP af in je case. Niet dat het mij wat uitmaakt, ik heb er zelf ook een, maar voor de andere merkgeilers:P

Comment

• hidixx
                            • Oct 2008
                            • 10

Dus eigenlijk alleen de XLR in en thru out :P. Dus de 4x speakon en de powercon gebruik je niet? Is het dan niet veel handiger een gewoon patchpaneeltje de fabriseren. Dan ben in een hap van het merk DAP af in je case. Niet dat het mij wat uitmaakt, ik heb er zelf ook een, maar voor de andere merkgeilers:P
                            hahaha het werkt perfect en om merkgeilers geef ik niet veel om en niemand ziet het, want het zit toch achter en onderin. Ik heb altijd zoiets als het goed werkt ben ik tevreden

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Mijn complimenten, echt, wauw.
                              Hier kunnen veel andere drive-ins een voorbeeld aan nemen.

A. Strak.
                              B. Netjes afgewerkt.
                              C. Professioneel.
                              D. Niet merkengeil.

Ik moet echt wel HEEL erg mijn best doen om hier nog wat kritiek op te geven.
                              En omdat kritiek nooit kwaad kan:
                              - Zou je de spiegelbollekes niet wat hoger willen? Lijkt me best gevaarlijk zo (voor de bollen dan). Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 1,5 meter stukje truss. Daarnaast kun je dan ook beter je MH's of scanners bundelen op de bol.

En nog een klein ini-mini vraagje: je hebt echt een erg mooie site, maar waarom komt het ip-adres uit Denemarken?

Originally posted by hidixx
                              Soundmate is echt een mooi setje voor het geld alleen ga ik binnenkort wel over op iets anders haha maar eerst nog een paar maanden hiermee doen.
                              Dat ben ik helemaal met je eens. De hele SoundMate serie heeft wat mij betreft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
                              Maar euh... 'TurboBlast' hé...
                              Wat dacht je van Turbosound? Als volgende investering?
                              Haha, ongetwijfeld de meest idiote reden om voor een merk te kiezen; past mooi bij de bedrijfsnaam.

Mvg,

Teun
                              Last edited by 4AC; 20-04-10, 21:27.
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...