Mijn discoschuur(tje)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

Mijn discoschuur(tje)

Ik weet niet of het hier thuishoort,
    maar ik wil graag een aantal foto's posten van mijn discoschuurtje van ongeveer 5x4 meter. Hier hang ik mijn apparatuur neer als ik niet moet draaien. want dat is toch niet zo vaak. Elke avond zitten we hier ook met een vriendengroep.
    De apparatuur: Ik zal echt wel wat vergeten maar:

Licht:
    *4x ledpar 56 dmx
    *2x American dj elektra led scanner
    *Showtec multidim mkII
    *Dmx 4all usb dongel
    *Veel kerstverlichting
    *2x par36
    *Goedkope feestlampjes (lasertje, spiegelbol, ledborden, rookmachine)

Geluid:
    *Dap livemix 2 mengpaneel
    *Dap Soundmate 1 ( kan je zeggen wat je wil, PERFECT!!!)
    *2x gemsound 12" Speaker (350 watt)
    *2x gemsound 15" Speaker (600 watt)
    *1x Showtec prutversterker 1000 watt...
    *Paar dapmicrofoons
    *Pentium 4 pc met uitgebreide muziekdatabase, ook freestyler

Dat was het zo ongeveer. Als er opmerkingen, tips en vragen zijn, hoor ik die graag!!!

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's...

• nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

Comment

• nls-nls
      • Dec 2008
      • 128

Zooo...... Best netjes toch, voor een 15 jarige?
      Wat zouden jullie er nog bijkopen. Behalve ruimte...

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Het is een grote kermis maar ik vind het wel supergezellig!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rick1993
          • Nov 2007
          • 209

Hoezo zo'n groot mengpaneel terwijl je toch de helft niet gebruikt?

Ik zie een adaptor in een Multidim. Ik hoop dat de multidim op switch modus staat, maar toch schijnt dit niet goed te zijn voor de levensduur van je apparaten.

Hoezo dat stuk truss zo (nutteloos) aan de muur?

Ik wou dat wij het in de keet zo voor elkaar hadden, wij hebben daar alleen een 5 kanaals mengpaneeltje, 2 oude cd-spelers, een versterker(-tje) en een paar boxen...
          licht dat licht mij wel

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by rick1993
            Hoezo zo'n groot mengpaneel terwijl je toch de helft niet gebruikt?

Hoezo dat stuk truss zo (nutteloos) aan de muur?

Ik wou dat wij het in de keet zo voor elkaar hadden, wij hebben daar alleen een 5 kanaals mengpaneeltje, 2 oude cd-spelers, een versterker(-tje) en een paar boxen...

Mengtafel: De kleinere versieheeft ook een kleinere amp erin, het is namelijk een POWERMIXER (Powered mixer zijn ze allemaal namelijk...).

Er zit dus een versterker ingebouwd, bij het kleinere model is de amp ook kleiner

Truss: Iets met decoratie... (leuk om een lichtslang doorheen te vlechten ofzo!)

Dat laatste heb je goed gezien, dit is een hele mooie kelder!

Lol, Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• nls-nls
              • Dec 2008
              • 128

Nou, ik zit in een band en heb dus een mengpaneel nodig maar ik kon deze ook heeeel goedkoop NIEUW krijgen, namelijk 150 euro nieuw met flightcase. Er zit trouwens geen versterker ingebouwd...

De truss had ik nog op zolder liggen en vond het zo wel mooi hangen.

De adapter die erin zit, is van kerstverlichting, maar staat niet op switch, ik kan m gewoon goed dimmen, maar kan niet helemaal uit, als dmx op 0 staat, brandt hij heeel zwak. Maar ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. Kan dit echt kwaad dan?

bedankt voor de complimenten

Comment

• rick1993
                • Nov 2007
                • 209

Adapters hebben continue stroom van 230V nodig, ze zijn normaalgesproken gewoon niet dimbaar! Ik heb er zelf geen ervaring met dit soort experimenten, maar misschien dat iemand op het forum meer weet over de gevolgen hiervan!

Leuk idee trouwens, zo'n zelfbouw sunstrip!
                licht dat licht mij wel

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by rick1993
                  Adapters hebben continue stroom van 230V nodig, ze zijn normaalgesproken gewoon niet dimbaar! Ik heb er zelf geen ervaring met dit soort experimenten, maar misschien dat iemand op het forum meer weet over de gevolgen hiervan!

Leuk idee trouwens, zo'n zelfbouw sunstrip!
                  Een adaptor is in dit geval gewoon een simpele transformator en kan dus zonder problemen op een dimmer.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• rick1993
                    • Nov 2007
                    • 209

Oh, dan heb ik het altijd verkeerd begrepen.

Maar adaptors hebben vaak een kleine stroom nodig en het apparaat moet toch minimaal een x aantal watt vermogen opnemen? Ik heb geleerd in een ander topic, dat bijv. kerstlampjes aansluiten niet erg goed zou zijn voor de multidim, ivm het minimale stroomverbruik (het werkt bij mij wel, maar sommigen hadden er problemen mee).
                    licht dat licht mij wel

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Nou, de dimmer wordt er niet misselijk van ofzo.
                      Het is alleen zo, dat een dimmer vaak een minimale belasting nodig heeft om goed te werken, dat betekent van 0% tot 100% netjes dimmen.
                      Als de belasting te klein is, werkt dat niet helemaal goed, en blijft het b.v. een klein beetje branden, of dimt het schokkerig of ........
                      Een dimmer slijt niet (harder) door rare belastingen. Hij gaat direct stuk of niet stuk. Een dimmer gaat niet stuk van te kleine belastingen, onbelast gaan ze toch ook niet stuk?

Een adapter voor kerstlampjes is inderdaad alleen maar een trafo, dat gaat gewoon.
                      Adapters voor gelijkspanning, zeker de wat duurdere zijn vaak schakelende voedingen. Denk b.v. aan de voeding van je laptop.
                      Deze werken in principe niet goed op een dimmer, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
                      Een belaste trafo, zoals die van de kerstlampjes of puntspotjes is meestal geen probleem voor dimmers, ze vormen een redelijke "Ohms-achtige" belasting voor de dimmer. Een onbelaste trafo zou ik niet willen garanderen, maar waarom zou je dat doen? (misschien werkt het wel hoor, nooit geprobeerd.)
                      Last edited by Carl; 23-02-10, 18:15.

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Originally posted by nls-nls
                        Nou, ik zit in een band en heb dus een mengpaneel nodig maar ik kon deze ook heeeel goedkoop NIEUW krijgen, namelijk 150 euro nieuw met flightcase. Er zit trouwens geen versterker ingebouwd...

Oh, Dap heeft een tijdje geleden een powermixer gehad die erg veel op deze lijkt, heb ze door elkaar gehaald denk ik. Ik zal zo ff een oude dap catalogus afstoffen, even kijken welke ik dacht dat het was.

Maar da's een mooi prijsje voor zo'n ding! (vaak ben je voor de case alleen al zoiets kwijt...)

Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

Nou ik vin het geweldig! toen ik een jaar of 12 was bouwde ik ook de hele zolder om tot disco! Hoe blij was ik wel niet met mijn alecto 4 kanaals mixer!

Comment

• hardstyle
                            • Jan 2010
                            • 427

Ziet er niet slecht uit, ik wou dat ik zo'n ruimte had en nog een beetje geld extra dat ik dat kon aanschaffen Die stukjes truss ter decoratie is ook niet verkeerd.

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by jens
                              Nou ik vin het geweldig! toen ik een jaar of 12 was bouwde ik ook de hele zolder om tot disco! Hoe blij was ik wel niet met mijn alecto 4 kanaals mixer!
                              [off topic]
                              toch niet de alecto pro 147 waar ik ooit eens mee ben begonnen
                              [/off topic]

Wacht maar over een paar jaar, dan krijg je hier zoiets als een zuipkeet, die in 2009 toch wel vaker dan één keer in het nieuws is geweest Maar jij hebt dan wel een verdomd goeie!:P
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...