Orginele ideeën voor een schoolfeest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gt3ex
    • Feb 2010
    • 11

duss.. danspodia , ledpanelen (beamer met foto`s hadde we der vorige keer ook bij zitten aan andere kant van zaal) lasershow ballonnen, popcorn... we komen al in de richting

confetti vind je na een halfjaar nog terug in je flightcases dus die gaat t niet worde denk ik

Comment

• LJPhillippe
      • Dec 2009
      • 4

Schoolfeest

Heey..

Ik ben mede organisatie/lichtjockey/dj van dat schoolfeest en collega van gt3ex, wij hebben binnen kort gewoon risende dansblokken op showtjes staan denk dat we die maar eens op dat schoolfeest neer moeten zetten.

Cheers

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

Het opruimen van die confetti is inderdaad onbegonnen werk, maar mayb kan je die ledpanelen zelf maken ofzo, als je ergens een hoop platen kan scoren en dan ook nog de benodigde lampjes, dan laat je ze gwn de hele tijd aanstaan, ook een erg mooi effect.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Er bestaan bladblazers (formaatje groot) die de rommel opzuigen ipv wegblazen. Op die manier heb je de confetti redelijk snel onder controle.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• gt3ex
            • Feb 2010
            • 11

jaa , op het werk moetten wij ook wel ooit ledvloer/panelen showtjes doen. aleen eerlijk gezegt jaa tis wel leuk maar.. tis een hele hoop gesjouw dingen wegen wel 50 kg per tegel , en jaa kwa effect , tis wel mooi maar dan moet je wel n hele grote vloer maken. en inhangen kan wel maja, 50 kg per stuk is niet echt handig dan vind ik.
            het zou dus idd wel lukken... maar even overwegen dan of het echt een grote toevoeging heeft, word meestal beetje bij classic party`s gebruikt.
            maar tis een optie..!

en confetti jaa, je hebt een hele hoop mogelijkheden om het op te ruimen maar als je geen zooi hebt hoef je het ook niet op te ruimen...
            ik ben er niet zo`n fan van boze concierges enzo..

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Ik was 'toevallig' ook bij dat feestje, en de basis zag er aardig uit. Misschien een paar tipjes:

De zaal daar is niet erg hoog en ook niet enorm diep. Een carré van 2,5m hoog zetten "om het carré" is een beetje overbodig, nu gaat dat met pubers van 14 nog wel goed, maar ik stond met mijn 26 jaar oud en 1,87 lang steeds met mijn neus in een Robe. Bovendien krijg je met lage carré's gauw dat de zichtlijn naar voren redelijk verpest wordt.

Wil je fixtures en headjes door de zaal heen verspreiden, dan kan dat natuurlijk altijd. Een paar truss-paaltjes aan elke kant neerzetten is vaak een simpelere en mooiere optie dan een carré de lucht in te moeten trekken. Een truss-brug achter de DJ en een overspanning aan de andere kant (bv. boven of achter de bar) maakt het af en kun je eventueel nog gebruiken om de DJ/bar extra accent te geven.

LED-dansvloeren en fixtures zijn vaak lekker over-the-top als het om kleurtjes gaat, iets wat prima kan bij een jaren 70/80 disco-feestje.

Wil je naar de "Extrema"-kant, kijk dan of je een 8-tal actieve Sunstrips of LED-kleurstrips kan huren die je in een rijtje achter de DJ hangt. Al wordt dat ook langzaam een beetje cliché (maar daarom niet minder gaaf).

Lasers zijn leuk, maar dan raad ik wel aan om te gaan kijken of je iemand kan vinden die weet waar ie mee bezig is. Een 300mW Laserworld DMX-lasertje kan best een teleurstelling zijn, als je een goeie en voorbereide show gezien hebt.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• glennwestlander
                • Aug 2009
                • 91

als ik jou was zou ik proberen je show iets te verbreden dus bijvoorbeeld in de zaal 2 macies op te hangen.

ik vind je truss zo erg leuk maar toch ook erg druk.

probeer de dj het middelpunt van de bellangstelling te maken dus weinig tramalant eromheen.

ben je verder op zoek naar een thema of wat je kunt doen kwa licht of geluid?

verder is een backdropje achter je dj of een sterrendoekje achter je dj al vaak een heel erg mooi gezicht en het kost practisch niets.

en als je op zoek bent naar een thema hou dan in je gedachten dat voor schoolfeesten kinderen het vaak niet erg vinden zich voor het thema aan te kleden.

hoop dat je hier iets aan hebt.

Comment

• gt3ex
                  • Feb 2010
                  • 11

jaa twas idd een erg laag care klopt, gelukkig was niet iedereen zo groot!
                  mischien volgende keer is gaan kijken voor trusspaaltjes, even kijken of dat gaat lukken ivm baseplates. wel goed ideei! kvind dat ook altijd wel sjiek!
                  en laser ben ik ook met je eens. tis nu heel makkelijk gezegt LASERSHOW,, maargoed 300mw laser.. ja je hebt laser majaa.. dat is dat.

verder dit jaar was er een thema winterwonderland , alles beetje aangekleed met tal van kerstbomen en kerstmutsen.

thema, beetje in combinatie met licht geluid. die balonnen van eerdere reactie vond ik bijv al wel een gaaf ideei!

en backdrop volgende keer ook maar eens naar kijken idd is wel wat netter. aleen nu keken we een beetje tegenop dat als je de speakers vliegend deden dat ze dan met een back drop achter de dj kwamen te staan en dat is nu ook neit bepaald handig...
                  maar al deze ideeien/opmerkingen helpen zeker al mee aan een goede voorbereiding van het volgende schoolfeest!

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Doe anders 2 trussen aan de zijkant van de zaal, plus nog 1 achter de dj.
                    Zo kun je ook het effect creeeren dat de zaal dieper is als in werkelijkheid.
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• gt3ex
                      • Feb 2010
                      • 11

Originally posted by mhsounds
                      Doe anders 2 trussen aan de zijkant van de zaal, plus nog 1 achter de dj.
                      Zo kun je ook het effect creeeren dat de zaal dieper is als in werkelijkheid.
                      ja idd dat is ook een optie ja!

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Ik geloof niet dat iedereen van die leeftijd denkt van wat een *** lasers, ze denken vaak wauw lasers, misschien is dit een ideetje met heel veel spiegelbollen

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Met een 300mw groen laserworld lasertje kun je icm een software pakket best een mooie beamshow neerzetten hoor ! Dus geen DMX lasertje

je moet er niet mee schrijven of animatie's mee maken ( tekst met naam van DJ moet net kunnen mits deze niet te lang is of laten scrollen )

En een LEDscherm boven in plafond of op de vloer kun je echt niet voor 150,00 krijgen.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• gt3ex
                            • Feb 2010
                            • 11

Originally posted by Rolandino
                            Met een 300mw groen laserworld lasertje kun je icm een software pakket best een mooie beamshow neerzetten hoor ! Dus geen DMX lasertje

je moet er niet mee schrijven of animatie's mee maken ( tekst met naam van DJ moet net kunnen mits deze niet te lang is of laten scrollen )

En een LEDscherm boven in plafond of op de vloer kun je echt niet voor 150,00 krijgen.

we hebben op t werk 1,5 w full color en opschool 1 w full color geloof ik , aangestuurd pandolin, black mamba.. valt wel iets leuks mee te maken hoor!
                            en zowieso laser is wel toegevoegde waarde voor de mensen die er niet zo vaak mee werken is dat tog wel speciaal!

normaal kan je idd met die prijzen niks beginnen , maar als je zelf werkzaam bent in deze sector is nog al het een en al mogelijk. patend lights, dj setje, extra spotjes.. dit komt normaal gezien met normale verhuur prijzen ook al boven 150 euro uit dat snap je wel!
                            maargoed.

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Als je dit soort effecten in handbereik hebt waarom vraag je dan nog hier om raad ( als je bij een groot verhuur bedrijf werkt heb jezelf toch ook wel inzicht op dit soort dingen die je in de praktijk ziet )

natuurlijk kun je hier het een en ander erkennen
                              maar de meest originele dingen verzin je toch zelf.
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• gt3ex
                                • Feb 2010
                                • 11

kben gewoon beetje benieuwd wat hier de mensen denken!, en nog voor opties hebben. Best wel leuke ideeien!
                                en er zitten hier natuurlijk heel veel vakmensen die al enige ervaringen op hebben gedaan en mischien wel is leuke/apparte dingen zijn tegengekomen.
                                uiteindelijk moet ik het tog zelf (samen met paar vrienden) gaan regelen!
                                en met andere ideeien kan je zelf het een en ander gaan uitproberen!
                                kijk ik ben niet de baas van het bedrijf , en tis natuurlijk ook niet dat je zomaar oneindig en voor niks alles mee kunt krijgen. maar der is wel t een en ander mogelijk met een klein budjet!

Comment

Working...