mijn drive-in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • --djdave--
    • Sep 2009
    • 56

Originally posted by SPS
    Hopelijk niet in de D band
    Maar ik vrees van wel met een G2

Paul
    Deze is inmiddels weer weg.
    Bleek een namaakversie te zijn (en inderdaad ook verkeerde band/frequentie) momenteel heb ik alleen een shure sm58

Comment

• --djdave--
      • Sep 2009
      • 56

Met mn handen nog zwart van de truss schrijf ik dit verhaaltje.

Zojuist terug van een geslaagd drive-in showtje.
      Speakerset was onverwachts een ander, Alle dap was namelijk verhuurt voor de carnavalsoptochten.
      Ik had nu een setje van EAW staan.

Ik had eerst alles aangesloten op de wandcontactjes in de muur, totdat ik de parren erop deed vloog alles eruit, toen maar vanuit de keuken snel een krachtgroepje neergelegd.
      De monitor dreunde lekker door op het podium en heeft ook aardig gebeukt, ik had hem echt nodig want de akoestiek was bij bepaalde volumes niet echt lekker (alles weerkaatste)
      Het geluidssetje was ook super, stond aardig hard maar voor het setje zelf was het niks (de master kwam amper in het groen)

http://www.mijnalbum.nl/Album=G4MCQZOS
      Last edited by --djdave--; 09-03-11, 20:59.

Comment

• --djdave--
        • Sep 2009
        • 56

En een kort filmpje van afgelopen maandag
        YouTube - Bruiloft drive-in show 7 maart

Comment

• Tom06
          • Aug 2009
          • 161

Ziet er goed uit dave! Ziet er strak uit zonder te veel poespas
          Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• djsandman
            • Aug 2010
            • 74

Leuke show. Mis alleen nog wel wat lichten. Het is wat donker of lijkt dat maar zo?

Comment

• --djdave--
              • Sep 2009
              • 56

Dit lijkt inderdaad maar zo, deels omdat de camera het niet scherp en mooi krijgt. en deels omdat de parren een programma aan het lopen waren.

Wat er qua licht in de truss hing was:
              - leddoek
              - 2x fourbar par 56 (300 watt parren)
              - 1x triple derby
              - 2x scorpion scanners

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

Ziet er allemaal erg netjes uit, denk dat je echt in een stadium zit om je spullen wat verder uit te bereiden (professionaliseren indien gewenst) en de spullen echt perfect af te werken.

Wat betreft dat laatste is het misschien een idee om eens te kijken naar de bevestiging van je spandoek, dit doe je nu met stukjes tape volgens mij?
                Als er ogen in je spandoek zitten kan dit misschien met stukken elastiek met haakjes eraan zodat je spandoek (horizontaal) netjes strak staat om het doek ook verticaal netjes strak te trekken misschien aan de onderkant iets "zwaars" bevestigen.

Comment

• --djdave--
                  • Sep 2009
                  • 56

De spandoek wou ik eerst bevestigen met een aantal tai-wraps.
                  Maar deze bleken te kort te zijn.
                  Dit was ook de eerste keer dat ik de spandoek had gebruikt, inderdaad maar is kijken naar die elastieken.

Comment

• --djdave--
                    • Sep 2009
                    • 56

Na een jaartje niks van me te hebben laten gehoord, dacht ik dat het weer eens tijd werd voor een berichtje.
                    In dit jaar heb ik niet stil gezeten en heel wat klusjes gehad.

Inmiddels ziet mijn apparatuurlijstje er ook zo uit:

Geluid:
                    2x DB Technologies opera 605D
                    1x Pioneer djm-800
                    2x Pioneer cdj-850
                    1x Shure sm-58
                    1x Acer laptop voor verzoekjes

Licht:
                    2x Showtec sliding showbar met 300 watt wfl parren
                    2x American Dj ST-132 wind up statieven + Truss adapters
                    4x par 64's 500 watt black
                    1x Triple derby 2x 300 watt
                    1x Showtec multi dim/switch
                    1x Showtec showmaster 24
                    1x Geni FL-1800D DMX Golden Strobe
                    6x Showtec led par 56

Hier één van mn laatste drive-in showtjes...
                    De volgende keer willen ze weer hetzelfde maar dan doe ik het met een truss meubel maar dat was bij dit feest niet nodig.
                    Ook moet ik de volgende keer meer aandacht besteden aan het weg werken van de kabels en dan is het volgens mij top

Comment

• Starshow
                      • Feb 2012
                      • 30

ziet er fantastisch uit, wat zijn de volgende uitbreidingen? subjes ?

Comment

• --djdave--
                        • Sep 2009
                        • 56

Dat worden inderdaad subjes 2x de sub 18d ook van db.
                        Maar het is omdat ik ze zelf nog niet kan vervoeren nogniet van gekomen.
                        Tot de tijd dat ik zelf een busje heb huur ik een dap set wat bestaat uit 2x x18b en 1x x12t per kant.
                        En feesten in de kleinere zalen gebruik ik alleen de opera's. Subjes kan dus nog wel even duren mn volgende aankoop word eerst een krachtstroomverdeler.

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

Originally posted by --djdave--
                          mn volgende aankoop word eerst een krachtstroomverdeler.
                          denk je die echt nodig te hebben? 0_o
                          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• --djdave--
                            • Sep 2009
                            • 56

Ja zo vaak, scheelt weer een krachstroomverdeler huren en het komt altijd wel is van pas.
                            Als ik met een wat groter drive-in showtje staat met wat meer geluid, 2 fourbarren, lichteffect, scannertjes en rookdoosje zet ik alles op krachtstroom.
                            Ook met kleinere drive-in shows zet ik het liever op krachtstroom, zit je altijd safe ... (als de krachtstroomaansluiting helemaal goed is )

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Is onzin dat je altijd safe zit! Zeker met de set wat jij omschrijft.
                              Kortsluiting is kortsluiting! Verder zal het allemaal best meevallen denk ik hoor.
                              Dat je zodra er echt wat meer licht bij komt kijken je op kracht wilt kan ik begrijpen maar je kan ook gewoon 2 beschikbare 220 groepjes pakken...

Kleine disco hier draait met EV rx 118 en een 212 top erop met P1201 en P1202 amps en 2 fourbarren met slofjes op een 16A groepje.

Krachtstroom verdeler is leuk maar voor een driveinshow redelijk overkill.

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

Originally posted by radioactivediscoshow
                                Is onzin dat je altijd safe zit! Zeker met de set wat jij omschrijft.
                                Kortsluiting is kortsluiting! Verder zal het allemaal best meevallen denk ik hoor.
                                Dat je zodra er echt wat meer licht bij komt kijken je op kracht wilt kan ik begrijpen maar je kan ook gewoon 2 beschikbare 220 groepjes pakken...

Kleine disco hier draait met EV rx 118 en een 212 top erop met P1201 en P1202 amps en 2 fourbarren met slofjes op een 16A groepje.

Krachtstroom verdeler is leuk maar voor een driveinshow redelijk overkill.
                                Aan de andere kant baal je natuurlijk wel als je alles krap-aan op een 16A groepje propt en er midden in de show een automaat uit knalt.

Een simpel (passief) 16A krachtverdeelblok kost je maar een paar tientjes, en dan kun je altijd vragen naar een 16A krachtstroomgroep. De meeste horeca-lokaties hebben die wel.

Geen krachtstroom? Een verloopje van enkele Schuko naar 3x16A CEE is altijd handig om bij je te hebben en tovert dat verdeelblokje weer om in een doodgewone stekkerdoos.
                                First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...