Foto's drive-n show van Hilco.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hilco
    • Oct 2009
    • 16

Foto's drive-n show van Hilco.

Hallo allemaal,

Edit first post naar zoveel jaar. Ik doe eigenlijk niet zoveel drive in werk meer, maar nog wel met onze band. Soms nog draaien met een kameraad

Geluid:

2x DLX-153 toppen
    2x Wharfedale PT-12
    2x Wharfedale PT-10
    2x HK classic 12 inch monitors
    4x DAP pro x15b Sub.

1x American Audio versterker v2001 (reserve)
    1x American Audio VLP-1500
    1x American Audio XLT-2500
    2x synq 3k6
    1x Behringer DCX-2496

Draaitafel
    2x CDJ-850 + DJM750 tafel.

Lichten:

Teveel ledparren

Wordt gestuurd door Enttec OpenDMX dongle met freestyler.

Foto's

Last edited by Hilco; 16-05-13, 10:47.
  • DJ M!SCHA
    • May 2009
    • 16

gebruik je de clubscans met freestyker
    ik heb zelf ook 2 clubscans wou ik ook aansturen me freestyler maar ik kon toen de clubscans niet vinden.
    hoe heb jij dit gedaan?
    groetjes DJ Mischa
    Last edited by moderator; 02-10-09, 23:09. Reason: zinloos kwooten.nl

Comment

• Hilco
      • Oct 2009
      • 16

Die maak je zelf in Fixture creator aan de hand van de DMX channels en hun waarden beschreven in de handleiding

Comment

• T_Sound
        • Sep 2009
        • 267

Hoe vind jij de Dap x15Sub klinken (voor zijn geld/kwaliteit/naam Dap)?

Ik heb van sommigen wel gehoord dat Dap pro serie wel aardig is, maar jij hebt ze en ik wou graag van jou, of anderen die ze hebben weten of deze hun geld waard zijn?

Verder een leuk setje, maar hoe stuur jij nou je speakers aan? Sub en Top aan een kant, of allebei de subs op 1 kant en de tops op 1 kant? (mono) of met meerdere Amps, kon het niet helemaal uit je uitleg halen.

T-Sound
        Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• Hilco
          • Oct 2009
          • 16

De sub stuur ik aan met de American audio versterker. De topspeakers met de powered mixer nu nog, helaas in mono. Daarvoor moet nog een andere versterker komen.

Helaas heb ik niet veel ervaring met andere subs dus een echt oordeel kan ik niet geven. Hij moet volgens de specificatie 400watt rms aankunnen maar hij trekt wel meer. Ik heb hem gefilterd tot 70hz en klinkt strak, maar je zult toch echt 18inch moeten gaan wil je echt de lage r&b en rap nummers pakken. Voor 1 sub in het plaatje geeft die wel aardig druk af.

Comment

• rick1993
            • Nov 2007
            • 209

rookmachine op het statief, en ook nog eens op hoofd-hoogte....

en die witte kabels, waar je ook nog eens gemakkelijk over kunt struikelen met die verdeeldoos midden op het pad...
            licht dat licht mij wel

Comment

• Hilco
              • Oct 2009
              • 16

Originally posted by rick1993
              rookmachine op het statief, en ook nog eens op hoofd-hoogte....

en die witte kabels, waar je ook nog eens gemakkelijk over kunt struikelen met die verdeeldoos midden op het pad...
              Witte kabels gebruik ik normaal nooit, maar dit heb ik eens ff snel in de tuin opgezet om eens wat foto's te maken.

Waarom zou een rookmachine niet op statief mogen? De rook die er uit komt i niet zo heet volgens mij toch?

Comment

• BasM
                • Oct 2009
                • 4

Over die rookmachine, Wat jij wilt kan wel MAAR dan moet je er een grote "lekbak" onder hebben en moet ie een stuk hoger hangen
                want de output van de rook kan wel 90* (graden) worden en afentoe kan er ook slecht verbrande vloeistof uitsputteren en dat wil je niet op hoofd hoogte naar iemand toespuiten.

Sommige fabrikanten zetten ook in hun manual
                "Do not point smoke output directly at a person’s face or at face height."
                Quote uit de manual van een Martin Smoke apparaat.

Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik ken verhalen over 2E graads brandwonden vanwege slecht verbrande rookvloeistof op hoofd hoogte.

Geen aanval alleen een waarschuwing.

Groet,

BasM
                Beter 1 filter in de lamp, als 10 in de bak.

Comment

• rick1993
                  • Nov 2007
                  • 209

voor de toekomst:

een mooi meubel (evt. alleen voorplaat waar je je appratuur achter zet)

(ladder)truss, in het midden je 4 parren, de scanners ernaast, laser als center-effect en rookmachine op de grond.

Dan ziet het er al een stuk verzorgder uit, vind ik

(dit is opbouwende kritiek, geen afkraken)
                  Last edited by rick1993; 04-10-09, 12:31.
                  licht dat licht mij wel

Comment

• Hilco
                    • Oct 2009
                    • 16

bedankt voor de reactie's, hier heb ik idd wat aan Meeste feestjes zijn gewoon vrienden feestje. Om daar apart een meubel/plaat voor aan te schaffen of te maken vind ik een beetje teveel, zwart doek kan meestal ook prima. Truss zou idd wel mooi zijn, heeft iemand hier nog wat tips voor? (iets met goeie kwaliteit prijs verhouding?) En wat zou een leuke versterker voor erbij zijn, voor de subs?

Comment

• Back on Track
                      • Jun 2009
                      • 227

ik heb gewoon een licht brug van showtec werkt goed, maar je moet er geen 100 kilo aan hangen... met mijn 55 kilo lukt het nog goed...
                      BACK ON TRACK DJ

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by Back on Track
                        ik heb gewoon een licht brug van showtec werkt goed, maar je moet er geen 100 kilo aan hangen... met mijn 55 kilo lukt het nog goed...
                        Ik zou niet verder dan 30kg gaan (een backdropje, beamerscherm/banner en een viertal parren gaan bv. nog goed), maar voor kleine klusjes zijn die dingen inderdaad prima te doen. Niet om een complete lichtshow in te knopen, maar wel om het 'af' gehalte.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJScratch
                          • Oct 2009
                          • 8

Als ik jou was, zou ik een lichtbrug met wind-up statieven erbij nemen. De led parren op 1 t-bar netjes met dmx kabels; vast tape. Je scanners; allebij aan 1 kant. rookmachine aan de ene kant, laser aan de andere.

(is maar een tip!) (geen afkrakende zooi)

Voor de rest een zeer mooie drive in.

Comment

• Hilco
                            • Oct 2009
                            • 16

dankje voor je reactie. Ik wil dan een lichtbrug, maar dan niet met een losse t-bar erbij alles dan netjes op de lichtbrug. Hier nog een paar foto's van een feestje (oudere garde, quiekstep etc ook wel leuk veel Jan Smit etc en 70/80's)

Comment

• T_Sound
                              • Sep 2009
                              • 267

Originally posted by Hilco
                              Witte kabels gebruik ik normaal nooit, maar dit heb ik eens ff snel in de tuin opgezet om eens wat foto's te maken.

Waarom zou een rookmachine niet op statief mogen? De rook die er uit komt i niet zo heet volgens mij toch?
                              Ik zie toch egt en witte kabel op et foto'tje. maar goed, geen gemiereneuk, ziet er leuk uit, jammer dat het lichtstatief voor jullie staat, en niet achterjullie. Jullie zijn bijna niet te zien.

T_Sound
                              Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

Working...