Paradise Drive-in-Shows

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

Paradise Drive-in-Shows

Dan nu eens wat van mij, ik zal mij eerst even voorstellen.

Ik heet Jan, ben 15 jaar en woon in Bilthoven. Feestje was een brugklas feest op de middelbare school.

Ik was verantwoordelijk voor de lichtapparatuur en truss:

Apparatuur:
    -4x mac250
    -2x mac300
    -4x ledtube
    -2x sunstrip
    -4x par 56
    -12 meter X30V truss
    -2x manfrotto
    -Klein lasertje
    -Laptop met freestyler (voor de MH's en ledtubes)
    -Lite-4 classic (voor de parren)
    -Switchpack (voor de laser)

Van geluid was er (uit mijn hoofd)
    -2x cdj-400
    -1x mengpaneel (geen idee welke)
    -1x harddisck player (of hoe dat ook heet...)
    -2x 300watt fulrange
    -1x B-52 matrix 2000 subwoofer
    -1x b-52 maxtrix 2000 top
    Beide B-52 boxen waren als back-up (mochten de toppen het niet aankunnen)

Filmpjes:

YouTube - 5 juni - front view
    YouTube - 5 juni - brugklassenfeest

2de filmpje was nog voor het begin (bij pokerface), afrok doekje werd dus later nog netjes gedaan, verder werden ook de tassen/kisten weggehaald

Idee van de truss was achter een brug waar de ledtubes aan hingen en 2 mac 250
    en dan naast de dj, 2 torens met bovenin 2 mac 300 (hels karwei om die op te hangen), daaronder 2 sunstrips en daaronder 2 mac 250 en daaronder 2 voetplaten (verzaard), geheel was ook nog vastgesjord en de truss was iets langer gemaakt (in het dak waren blaken die naar beneden liepen, truss kon dus niet voorover vallen. (dus bij iedere toren 1 mac 300, 1 sunstrip en 1 mac250)

Foto's: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!
    Event-Light
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

heb nu even niet de tijd om de filmpjes te kijken maar de foto's zien er goed uit. Vooral het licht. Geluid zag er een beetje rommelig uit. En vooral het meubel dan. Had het veel liever lekker strak gezien.

Verder zie ik iets wat ik wel vaker zie. 4 mensen achter de dj booth, je kent ze wel, die mensen die de heledag in de weg willen staan om een beetje stoer te staan kijken. Dit was nog voor een schoolfeestje. Maar zou je wat groter, profecioneler gaan. Dan raad ik je aan om niet ieder kneusje achter de booth te laten. Ik weet niet waarom maar het ziet er gewoon wat knullig uit.

kortom het licht zag er wel geweldig uit. En zeker als het allemaal van jullie zelf is.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• DJ-Jan
      • Jun 2008
      • 327

Ik was ingehuurd om voor het licht te zorgen, licht is inderdaad van mij..

De mensen die er achter staan waren:

-de dj
      -ik
      -een bevriende dj die ik had ingehuurd om te helpen
      -2 jongens van de theatertechniek groep van de school die graag eens wouden kijken hoe z'n drive-in werkt

In totaal dus 5 personen.

Het afrok doek werd (voordat het begon) strak getrokken, daarna werd ook al de rotzooi nog opgeruimd (tassen, kisten enz)

Ik ging dus niet over het geluid, alleen het licht was mijn opdracht.

Verder was er trouwens ook nog een rookmachine en een hazer aanwezig.
      Last edited by DJ-Jan; 09-07-09, 15:41.
      Event-Light

Comment

• DeejayTim
        • Jan 2009
        • 46

Hoi,

Ik zal me dus even voorstellen: ik ben Tim, ben ook 15, kom óók uit Bilthoven en ik verzorgde op die avond het geluid.
        Het materiaal waarover ik verantwoordelijk was:

-Mengpaneel US-Blaster USB 7000* (wordt een C3Fx/ 200Fx van Numark)
        -Pioneer cdj 400 2x* (wordt een CMX 3000 van Pioneer, voor meer compaktheid)
        -Cortex HDC 3000 (harddiskplayer, zoals Jan al zei)
        -Behringer EP-1500 (ook te gebruiken voor één sub, levert dan op mono-bridge @ 8/4 Ohm, 800 watt/1400 Watt RMS)
        -Phonic SEM 715 2x * (worden waarschijnlijk 2x Behringer Eurolive B212A + 1x Behringer B-1800X of een zelfbouw 2x10"/1" : 1x15" systeem)
        -Mic, koptelefoon, zwanenhalslampjes en 2 boxstatiefen.

*= wordt (binnenkort) anders

Verder is dat lasertje, de ADJ Gekko van mij (als xtra toevoeging..). Bungelende kabeltjes op de booth voor de aanvang afgetaped en verlegd en het afrokdoek strak getrokken, voor zover; ik kwam een paar centimetertjes te kort, maar het kon gewoon even niet anders en vanuit de zaal kon je dat niet zien. En inderdaad de tassen, rondzwervende kabels en (overtollige) kisten netjes achter de booth opgeruimd.
        Last edited by DeejayTim; 11-07-09, 10:46.
        TSD Licht & Geluid.

Comment

• nielsb
          • Jun 2006
          • 98

Heb je die mac 300's overgekocht van de HLM? Vind t bekende kisten:P Zie trouwens meer materiaal van HLM:P baseplates toevallig ook?
          Last edited by nielsb; 10-07-09, 19:52. Reason: aanpassing

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

Deal gesloten met Chain (en daar dus ook de link met HLM), daar komen ze vandaan (de truss en de MH's)
            Event-Light

Comment

• BWSL
              • Jul 2006
              • 28

Originally posted by dj-wojcik
              Verder zie ik iets wat ik wel vaker zie. 4 mensen achter de dj booth, je kent ze wel, die mensen die de heledag in de weg willen staan om een beetje stoer te staan kijken. Dit was nog voor een schoolfeestje. Maar zou je wat groter, profecioneler gaan. Dan raad ik je aan om niet ieder kneusje achter de booth te laten. Ik weet niet waarom maar het ziet er gewoon wat knullig uit.
              Waha, zelfs in de professionele wereld gebeurt dat nog. Dan is het vooral de dj die z'n hele vriendengroep meeneemt voor de lol. En dan staat het hele podium vol met allemaal vage gasten die soms ook nog de mic van de mc weten te jatten om wat doorheen te lullen.

Op de foto's valt me trouwens iets op wat ik ook vaker zie bij feestjes voor kids van die leeftijd: alleen maar meisjes! de jongens waren weer eens te verlegen om de dansvloer op te gaan??
              Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 327

Ik moet eerlijk zeggen dat (later op de avond) de jongens toch echt ook aan het dansen waren...

Beste werkt natuurlijk het gebruik maken van spelletjes maar ofdat een goed idee is op een brugklas feest
                Event-Light

Comment

• joeri369
                  • Jan 2009
                  • 22

Originally posted by DJ-Jan
                  Ik moet eerlijk zeggen dat (later op de avond) de jongens toch echt ook aan het dansen waren...

Beste werkt natuurlijk het gebruik maken van spelletjes maar ofdat een goed idee is op een brugklas feest
                  Nou dat spelletjes werkt best hoor. Oke ik ben zelf ook brugklasser (nu niet meer) maar toen was ik DE dj van de klas (normaal doe ik licht) en dan organiseer je even een karaoke en een raad het geluid en dat soort dingen. En ze vonden het nog leuk ook.
                  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  banned

Comment

• DJ-Jan
                    • Jun 2008
                    • 327

Dus jij doet spelletjes met kinderen van 13 jaar die met ongeveer 150-200 man aanwezig zijn? Ik waag me er niet meer aan (maar ik deed dan ook niet het geluid)
                    Event-Light

Comment

• joeri369
                      • Jan 2009
                      • 22

Nee de klas bestaat uit 32 kinderen en de mentor. Maar iedereen vond het grappig. Ik deed ook het licht EN geluid. het licht was toch alleen maar 2 led parren.

gr...
                      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      banned

Comment

• DJ-Jan
                        • Jun 2008
                        • 327

En weer een feestje:

Vrijdag 2 oktober op Het Nieuwe Lyceum in Bilthoven het licht verzorgd tijdens een feest voor alle brugklassen, ik was dus verantwoordelijk voor het licht (weet dus ook niet precies wat er aan geluid stond).

Apparatuur:

5x 2m X30V Prolyte
                        2x 1m X30V Prolyte
                        2x Fantek wind-up 6,4m (ingehuurd)
                        11x PAR64 (waren er 12 maar de behuizing ging kapot en dan heb je weinig aan je reserve lampjes).
                        2x Sunstrip
                        2x Lowhanger 1m
                        4x Martin mac250
                        1x TTL dimmer 12x 2KW
                        1x Multidim

Controllers:

1x zero88 Jester 48
                        1x Laptop met freestyler

Foto's

Filmpje
                        Event-Light

Comment

• rick1993
                          • Nov 2007
                          • 209

Ik zou persoonlijk even een simpel schotje maken voor de dj-bar (of laat de geluidsman dat doen). Dat maakt het net even af.

...en die sunstrips achter de dj-bar hangen...

Verder vind ik het heel knap dat je al zoveel appratuur hebt terwijl je 15 bent (je bent 2 weken ouder dan mij weet ik uit een ander topic). Valt niet te vergelijken met mijn scanmastertje en paar ledparren

Ik zou zeggen: ga zo door
                          licht dat licht mij wel

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by rick1993
                            Ik zou persoonlijk even een simpel schotje maken voor de dj-bar (of laat de geluidsman dat doen). Dat maakt het net even af.

...en die sunstrips achter de dj-bar hangen...

Verder vind ik het heel knap dat je al zoveel appratuur hebt terwijl je 15 bent (je bent 2 weken ouder dan mij weet ik uit een ander topic). Valt niet te vergelijken met mijn scanmastertje en paar ledparren

Ik zou zeggen: ga zo door
                            Ik vind de lichtset achter het DJ-podium (eventueel met een backdrop/banner) sowiezo mooier ogen, dan ben je ook vaak een lelijke muur kwijt.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJ-Jan
                              • Jun 2008
                              • 327

Dat was hier helaas niet mogelijk, door de TL buizen die erg laag hingen konden de statieven niet verder naar achteren...

De brug moest dus boven de Dj geplaats worden..
                              Event-Light

Comment

Working...