Holland Party

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

Holland Party

Hallo,

Van het weekend een klusje gedraaid voor de drive-in van een vriend.
    Ik heb de tijd gehad wat opnames te maken voor het publiek kwam
    YouTube - Publicsound @ CKC Holland Party

Het was een leuk avondje, en omdat mijn pc met freestyler niet wou (ga een echte tafel kopen ben die zooi zat) heb ik alles met de hand gedaan op een mingle...

Licht,
    2x PR moon scans
    8x Par 56
    2x derby (zijn later recht gehangen)
    1x showgun g-30
    Mingle Botex
    4m truss
    2x windup (weet niet welke)

geluid,
    2x pioneer cdj1000
    1x djm 600 (dacht ik)
    2x mackie SWA1801z
    2x mackie SA1530z
    2x mackie SRM450 (monitor)

reactie's graag.
    Ik ben niet zijn vaste licht-tech, maar de persoon die het normaal doet kon niet...
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Ik denk eerlijk gezegt dat de term licht tech(nicus) ook wel een beetje te ver gezocht is voor een lichtsetje als deze.

Echter zou ik bij een drive in show waar het over het algemeen wel kleurrijk
    mag zijn, niet kiezen om de parren die je hebt.. ook nog eens allemaal dezelfde kleur (oranje) te geven,
    zelfs niet bij een Hollandse avond!!

Tips op lichtgebied:
    Houd een laser als effect, gebruik hem niet de gehele avond..maar op specifieke momenten (dus niet tegelijk met parren, derby's of scans(wit!!)

Laat ik het daar maar even op houden.

Geluid/djsetje ziet er prima uit.!.
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• partydrivein
      • Jul 2008
      • 389

Ik heb meerdere kleuren gebruikt,
      Lee
      79
      106
      179
      735
      De camera vond het felle licht niet zo aardig (goedkoope digitale camera)

Voor zo'n avond ben je inderdaad niet echt een licht tech, maar ach ik was er wel puur en alleen voor het licht.
      De laser stond niet de hele avond aan, maar ik zie dat het in mijn mix wel zo eruit ziet (was nog testdraaien).

De combinatie's met de laser hadden inderdaad veel beter gekund, ik heb daar niet zo op gelet ook omdat hij niet zo vaak aanstond.

Nog meer? ikke wil graag leren

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

ook parren kunnen 'knipperen' het lijkt of ze (allemaal) tegelijk AAN of allemaal tegelijk UIT zijn. (dimmpackje ertussen doet wonderen, of een T-4 balk met DMX)
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

Wel een typisch kut camera'tje dan..
          079 = blauw
          106= primair rood
          179 = oranje (oranje als ik mij niet vergis)
          735 = groen.

Geen typische drive in show kleuren, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Wel raar dat dan de kleuren van je derby's en je groen van je laser wel gewoon de juiste kleuren zijn..
          Maargoed, het is hier geen camera forum..

Vraagje van mijn kant, welke sturing wil je gaan gebruiken ipv een dongle?
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• partydrivein
            • Jul 2008
            • 389

de derby's zit volgens mij maar 75 watt in en de parren 300

Ik wil gaan voor een showdesinger 512 van showtec, die past nog binnen mijn budget en kan wat ik wil.
            Ik heb hem laatst geleend van een vriend en hij beviel me wel, simpel makkelijk te progameren.

De kleuren zijn inderdaad niet typisch (maar dat ben ik ook niet)
            De kleuren die heb je goed en 179 = oranje/zongloed
            Last edited by partydrivein; 09-02-09, 18:57. Reason: typfout...

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Originally posted by LJKEVIN
              Wel een typisch kut camera'tje dan..
              Geen typische drive in show kleuren, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.
              wat zijn volgens jou dan wel tipisch drive in kleuren? ik wist namelijk niet dat daar ook al een standaard aan vast zat?
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• partydrivein
                • Jul 2008
                • 389

rood geel blauw groen, de standaard filters die je bij je parren krijgt.

Ik zie dat in het filmpje de blauw en groen parren ook maar 1 keer aanstaan...

maar ja het blijft testen he

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by partydrivein
                  rood geel blauw groen, de standaard filters die je bij je parren krijgt.

Ik zie dat in het filmpje de blauw en groen parren ook maar 1 keer aanstaan...

maar ja het blijft testen he
                  oke ik geef toe. Rood en oranje vind ik nooit eigenlijk bij elkaar passen. Maar toch, als je kijkt naar wat je gaat doen met je parren. Is het nog maar aan de locatie, over welke kleuren je gebruikt.

Voor de normale bezetting heb je normaal rood geel groen en blauw. Maar variatie's zijn natuurlijk naar eigen smaak.
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

ik vind geel vaak te fel, oranje eigenlijk ook nog maar die had ik er maar ingegooid omdat het een hollandparty was

Comment

• partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

Originally posted by Whitefarmer
                      ook parren kunnen 'knipperen' het lijkt of ze (allemaal) tegelijk AAN of allemaal tegelijk UIT zijn. (dimmpackje ertussen doet wonderen, of een T-4 balk met DMX)
                      er zat een dimmerpack tussen

alleen ik heb wat gespeeld zal wel even van alles een filmpje maken

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

ik vind geel vaak te fel, oranje eigenlijk ook nog maar die had ik er maar ingegooid omdat het een hollandparty was
                        oké, klopt. Oranje party vereist ook wat meer geel/oranje. Maar het mag natuurlijk niet zo overdreven worden Dan word het een grote oranje ruimte:P dan kun je net zo goed iets wits aan trekken. Ziet er dan toch allemaal het zelfde uit

Gr Robin

Comment

• partydrivein
                          • Jul 2008
                          • 389

filmpje is onderweg nog ff uploaden...

Het oranje heb ik toen het publiek kwam wel wat meer naar ze zijkant en boven gericht want ik vond het een beetje overheersen boven de scans

Comment

• partydrivein
                            • Jul 2008
                            • 389

Zo even gegeten en ik zie dat hij klaar was met uploaden
                            YouTube - extra Publicsound @ CKC
                            hier is wat meer afwisseling

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Zo even gegeten en ik zie dat hij klaar was met uploaden
                              YouTube - extra Publicsound @ CKC
                              hier is wat meer afwisseling
                              nice duidelijk filmpje

maar als je nou die lazer achter wegen had gelaten in dat hele filmpje. En die lazer had gedaan zoals op 1:08 had het VEEL meer effect gehad. Vond ik persoonlijk mooier

Comment

Working...