mijn drive--in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Één vraag: hoe heb je al die lichtapparatuur in de zaal op gehangen? Dat aan de muur?

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Roelande
      • Jan 2009
      • 140

gefixeerde T-bar, aanwezig in de zaal (zit verankerd met M10 bouten)

Comment

• mitch112
        • Sep 2005
        • 47

Originally posted by Roelande
        Ik vond het wel eens tijd om mijn eigen materiaal te posten:

foto's:ImageShack® - Gallery

kleine uitleg:

foto's waren tijdens opbouw, dus nog geen afrokking/weggemoffelde kabels

de 'rookfoto' is wat bedrog van het fototoestel (lijkt wat veel rook hé ), just for the record...

ook een fotootje van onze bestelde banner die we als afrok willen
        gebruiken.

materiaal:(niet allemaal op de foto)

STK V12 plus versterker: 2x 600W op 4 ohm
        2 jb vibe 30
        Fame MPD-3000 SD cd speler
        jb systems classic 3 mengpaneel (wordt denon X1500)

showtec lite 4
        hq power schakelpaneel

2 jb dynamo 250W
        1 lightmaxx laser 30mW (van kameraad)
        8 PAR 56
        1 American audio fogstorm 1200W rookmachine
        1 jb wildflower
        1 showtec titanstrobe
        1 jb strobe 75W (bij te weinig stroom/kleinere fuiven)
        2 american dj ST132
        4 t bars (2 verschillende lengtes)

2 zeskanalige multicores van 15m
        hoop signaal/stroomkabels

geluid en lichtsturing volledig in traditionele flightcases
        licht zit in legerkisten die volledig met mousse zijn uitgerust tegen het schokken

volgende aankoop: denon X1500, 4.5m truss en statiefadapters.

voila.

Roeland
        hallo.
        sorry hoor maar is dit niet mijn topic ?
        of zie ik dit verkeerd ?
        gr mitch

Comment

• Roelande
          • Jan 2009
          • 140

het leek me niet nodig om terug een nieuw topic te openen, dus gewoon ff bij een ander bijzetten

maar goed, ik zal het verwijderen

edit mod: doe nie zo raar, reacties terug geplaatst!
          Last edited by moderator; 19-05-09, 22:28.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by mitch112
            hallo.
            sorry hoor maar is dit niet mijn topic ?
            of zie ik dit verkeerd ?
            gr mitch
            Het is gebruikelijk hier om gelijkwaardige zaken in één topic te plaatsen/bespreken en niet dat iedereen een nieuw topic gaat beginnen met mijn drive-in. Hebben we er straks 500+ van deze topics hier en maakt het zoeken naar de juiste niet makkelijker. Had je topic dan een andere/betere naam gegeven in plaats van deze algemene naam.

Comment

• BCDrivein
              • Jan 2009
              • 130

Ziet er goed uit.
              alleen wel wat beter je kabels wegleggen enz..
              een 15 jarige! :)

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by BCDrivein
                Ziet er goed uit.
                alleen wel wat beter je kabels wegleggen enz..
                Een doekje over de voorkant van de tafel is trouwens ook een goeie tip.

@vasco:
                Ik ben van mening dat iedere drive-in hier zijn eigen draadje met foto's mag maken, zolang je maar niet voor elk nieuw pietlut-klusje een nieuw topic gaat openen. Dan zie je door de bomen het bos niet meer, en als je een beginnend showtje bent waar je maar 1 of 2 plaatjes van hebt, ik geloof dat daar al een centraal verzamelonderwerp van was.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Ik ben van mening dat er best ruimte is voor een onderwerp over een show, goed voorbeeld: OEKIE
                  Wanneer het echter een startende drive in show is, graag in het verzamelonderwerp.

Wanneer je iets specifieks wil bespreken wat nog niet wordt besproken: eigen onderwerp!

Rest: in de reeds lopende verzamelonderwerpen ( goed voorbeeld: bruiloftfoto's)
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Roelande
                    • Jan 2009
                    • 140

OEKIE is dan ook eentje buiten categorie dit nadert de perfectie.

@stoney3K:

misschien het meest gehoorde excuus op dit forum maar toch: dit was tijdens de opbouw; eerst alles werkende krijgen en dan pas de details zoals afrok enzo regelen...

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Maar als je daar geen klittenbandsysteen ofzo voor hebt moet alles van de tafel af (met bekabeling en al, want: eerst alles werkende krijgen en dan pas de details zoals afrok enzo regelen...).
                      Dan het doekje erop en vervolgens alles weer op de tafel, niet echt handig.....

Daan

Ik neem toch aan dat je daar wel iets op gevonden hebt, dat had zelfs de drive-inn die met een dap setje de hele dag stond te blazen op ons straatfeest nog....(en die vroeg voor meer dan 12 uur herrie slechts 75 euri, met 2 bassen, 2 toppen, amps, mixer, karaoke setup met beamer en scherm en een t4 barretje die met tape aan de tent hing....)
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Roelande
                        • Jan 2009
                        • 140

backdropje met de hulp van zwarte gaffa op de voorzijde dus

de ervaring leert ons dat op het einde van de avond onze dj tafels vol met bier en bekertjes (ja ook van ons ja ) staan en dat de tafels smerig zijn.

Daarom dat we alleen de voorzijdes afrokken, teneinde om onze backdrop niet na elke klus naar de droogkuis (ik gok in nederland: de stomerij) te moeten doen.

en het gevalletjes drive-in met een DAP setje:

wij hebben ook geen rodec/pioneer/RCF/... maar iets of wat budgetmateriaal.
                        nu niet het goedkoopste van het goedkoopste maar we zijn er wel tevreden mee.

75 euro is wel akelig weinig, zeker voor 12 uur lang

wij rekenen 50 euro forfaitair en dan 14 euro per uur, wat ons uiteindelijk op een 160 euro per klus brengt.

Comment

• Roelande
                          • Jan 2009
                          • 140

en voor de goed oplettenden onder ons:

de rookmachine onder die vibe 30 werd nog wat vooruitgeschoven en gedraaid zodat de rook goed naar de zaal kon..

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by Roelande
                            backdropje met de hulp van zwarte gaffa op de voorzijde dus

de ervaring leert ons dat op het einde van de avond onze dj tafels vol met bier en bekertjes (ja ook van ons ja ) staan en dat de tafels smerig zijn.

Daarom dat we alleen de voorzijdes afrokken, teneinde om onze backdrop niet na elke klus naar de droogkuis (ik gok in nederland: de stomerij) te moeten doen.
                            Het is natuurlijk wel zo dat het een beetje op gaat vallen als je tafels met een wit of lichtgekleurd blad hebt. Of je moet natuurlijk elke centimeter vol willen stapelen met flightcases, maar mijn manier is: eerst doek over de tafel, meuk erop, opbouwen en testen, en als ik dan de kabels af wil rokken dan kan er nog altijd een klein stukje stof overheen. Gelukkig heb ik trouwens wel een DJ-kist waar een gat onderin zit waar de kabels doorheen gaan, en de pootjes geven net genoeg ruimte om alles aan de voorkant (niet de zichtzijde voor de klanten) weg te werken.

De afrok aan laten sluiten aan de bovenrand op de voorkant van je kistjes kan natuurlijk ook. Het ligt er maar net even aan hoe de situatie is: Heb je lage of hoge kistjes, is de zaal groot/klein/enz..., en natuurlijk wat je zelf mooi vindt
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by Stoney3K
                              @vasco:
                              Ik ben van mening dat iedere drive-in hier zijn eigen draadje met foto's mag maken, zolang je maar niet voor elk nieuw pietlut-klusje een nieuw topic gaat openen. Dan zie je door de bomen het bos niet meer, en als je een beginnend showtje bent waar je maar 1 of 2 plaatjes van hebt, ik geloof dat daar al een centraal verzamelonderwerp van was.
                              Bedoelde niet direct dat er geen ruimte is voor ieder zijn eigen topic maar dit topic heeft een heel algemene naam waardoor het niet vreemd is hier dan te verzamelen terwijl (het voorbeeld van moderator) Oekie een heel duidelijke topicnaam heeft.

Comment

Working...