mijn drive--in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

Hey

Wij sluiten met een dubbel dubbel set maar 3 bassen aan iedere kant aan vanwege dat er anders heel veel laag in zit, dus dat zag je idd erg goed in dat filmpje...

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Dus te veel bass bij een stack per kant...
      Waarom draaien jullie dan niet de versterkers wat terug voor alleen de subs?

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• cris
        • Oct 2005
        • 61

Als we hem wel aan sluiten en op de versterker helemaal uitdraai zit er nog steeds te veel bas in dus vandaar dat we er 1tje minder aansluiten maar hem wel neerzetten voor het aanzicht..

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by cris
          Als we hem wel aan sluiten en op de versterker helemaal uitdraai zit er nog steeds te veel bas in dus vandaar dat we er 1tje minder aansluiten maar hem wel neerzetten voor het aanzicht..

maar daar heb je toch equalizers voor....

dan draai je de eq's toch wat verder dicht in de bas? dan heb je alleen maar meer headroom in de bas, meer reserve dus, en das altijd handig (of niet soms?)

daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by djspeakertje
            maar daar heb je toch equalizers voor....

dan draai je de eq's toch wat verder dicht in de bas? dan heb je alleen maar meer headroom in de bas, meer reserve dus, en das altijd handig (of niet soms?)

daan
            tjah, het oog wilt ook wat:

"hee kerel.... en hoe was die party in Koudekerk!?"
            "ja was vet man, best wel druk en zo. Relaxe muziek"
            "klonk het goed?"
            "ja man!, dikke installatie. vet veel subs enzooo!"

je kent de gesprekken wel...
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Alleen snap ik niet goed, als de versterker helemaal uitdraaid is (potmeters helemaal naar links dus ) er nog teveel bas is.
              Dat is iets speciaals en helemaal nieuw voor mij
              Moet je toch even uitleggen hoe dat kan ?
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by sis
                Alleen snap ik niet goed, als de versterker helemaal uitdraaid is (potmeters helemaal naar links dus ) er nog teveel bas is.
                Dat is iets speciaals en helemaal nieuw voor mij
                Moet je toch even uitleggen hoe dat kan ?
                sis
                normaal gesproken moet dan helemaal niks meer door komen. Dus als je op die manier ook een soort van gain kan instellen op je bassen. Zou ideaal zijn. Een versterker die zo te werk gaat

of anders indd goed EQen.... of x-over instellen
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by dj-wojcik
                  Zou ideaal zijn. Een versterker die zo te werk gaat
                  Ken jij dan versterkers die dat niet doen?
                  Potmeter linksom is voor zover ik weet 99 van de 100 keer compleet stil (je kunt ook de versterker gewoon uitzetten, niet aansluiten of niet meenemen)
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Hey

Wij sluiten met een dubbel dubbel set maar 3 bassen aan iedere kant aan vanwege dat er anders heel veel laag in zit, dus dat zag je idd erg goed in dat filmpje...

Verhip het stond ook gewoon in de tekst bij je eerste post. Niet gelezen, het viel me gewoon op. Die techneuten toch ook altijd...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

tjah, het oog wilt ook wat:

"hee kerel.... en hoe was die party in Koudekerk!?"
                      "ja was vet man, best wel druk en zo. Relaxe muziek"
                      "klonk het goed?"
                      "ja man!, dikke installatie. vet veel subs enzooo!"

je kent de gesprekken wel...

ik bedoelde dat je gewoon met 4 bassen per kant aangesloten draait, maar met de eq's de bas wat vermindert, dan blijft het goed voor het oog EN voor het oor!

daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj bobo
                        • May 2003
                        • 155

Je zegt dat je met deze set tot 1200 man draait, maar ik neem aan dat je dan met meer dan 2 toppen en 4 subs per kant draait? Of zit ik er dan helemaal naast

Verder alleen maar complimenten van mijn kant!

Comment

• EST drive in show zwolle
                          • Nov 2008
                          • 78

ik moet eerlijk zeggen dat je met deze set makkelijk 1200 man kan weg draaien. Aangezien het filmpje had de cam: er ook erg moeilijk mee de bassen op te vangen plus dat er op een podium gedraaid werd.
                          dus alles staat lekker hoog. dus de druk golf komt ook heel wat meters verder

let the bass kick. haha geloof als je een leuk R&B nummer draait dat de subjes het lekker doen

ben je zelf wel hele maal lekker als je er 5 uur achtereen tussen die kasten staat. ik weet uit ervaring dat de spl waarde erg aan de hoge kant licht tussen de kasten.

maar nogmaals ik denk / weet bijna wel zeker dat de set geen probleem heeft met 1200 man
                          e-s-t-drive-in-show-zwolle
                          Groot of klein Gezellig dat moet het zijn :D

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

normaal gesproken moet dan helemaal niks meer door komen. Dus als je op die manier ook een soort van gain kan instellen op je bassen. Zou ideaal zijn. Een versterker die zo te werk gaat

of anders indd goed EQen.... of x-over instellen
                            Originally posted by SoundOfSilence
                            Ken jij dan versterkers die dat niet doen?
                            Potmeter linksom is voor zover ik weet 99 van de 100 keer compleet stil (je kunt ook de versterker gewoon uitzetten, niet aansluiten of niet meenemen)
                            was sarcastisch bedoeld

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Hey

Dat moet je toch even goed uitleggen :
                              dubbel, dubbel enz...
                              Cris, kun je nou even precies uitleggen hoe je dit aansluit en doet .?
                              Het ziet er allemaal zeer mooi uit , zit goed in elkaar enzooo.
                              Maar iets zegt mij... ? het geluid , P.A. hoe is dat nu aangeloten enz...
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• cris
                                • Oct 2005
                                • 61

ff voor de duidelijkheid op een Dynacord Pm 2600 zitten EQ draaiknopjes zodat je je sub en je hi lager kan draaien.

Aan elke kant van het podium hebben we een pm2600 amp staan
                                vanaf de master van het meubel met 1 xlr naar de linker versterker en 1 xlr naar de rechter versterker op de versterker linken we hem door met een xlr (op ons aansluit plaatje in het amp rack is voor links als recht een in en uit gang xlr) op channel A gaan we naar de onderste subb van de set en channel B gaat naar de onderste sub die er naast staat van af de onderste subs word het doorgelust naar de bas die eropstaat en dan naar de top, en dat word aan de andere kant van het podium ook gedaan.

Zie hier onze aansluitschema voor een set met 4 subs en 2 toppen per kant

Comment

Working...