70/80 show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj ramses
    • Oct 2008
    • 29

70/80 show

afgelopen maandag weer een 70/80 feest van licht en geluid voorzien
    materiaal lijstje

DJRproductions
    3x botex met par 64(500w)
    1x botex met par 56 (300w)
    5x disco effect 70/80 style
    1x blacklight
    1x 50cm discobol
    6m 3punts truss
    grote back drop
    dj set (zie foto)
    en dan de pc en de scene setter 24

waarom 2 geluids sets, het bleek dat er ook nog een artiest kwam die zijn eigen audio had, en omdat ik de eigenaar van pro audio ken hebben we een co productie er van gemaakt.

hij heeft zijn subs bij die van mij gezet en zijn vesterker rack in geplugt
    mijn eige versterker rack hebben we gebruikt voor de monitoren ( die op de foto nog niet ingeplugt waren.

het was een leuke producitie alleen behoorlijk gek*t met de stroomvoorziening de barman (die de 2e eigenaar blijkt te zijn) zei dat hij geen krachtstroom had. en ik dat ook bevestigt had omdat ik het nergs zag zitten.

daarom alles maar op 220 gelaten en er op gegokt
    en ja hoor de diff 2x afgevallen
    en heb dus 2 barren uit moeten laten en voor de pc een apparte groep ( in de tuin)
    en ik had de grote koeling uit gezet ( wat me niet in dank is afgenomen )

komt de echte eigenaar naar me toe tijdens het feest laat hij me 7 punten zien waar ik had kunnen inpluggen waarvan zelfs een 63er hij had zelfs 1000m kabel voor me klaar liggen met de nodige splitters .
    foto's
    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

wat vinden jullie er van ?

mvg ramses
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Stroomvoorziening is toch deels je eigen schuld. Goede afspraken daarover maak je altijd vooraf, zie je dat er geen krachtstroom is (welke wel nodig is voor je set), zeg je hard tegen de opdrachtgever: dan ga ik dingen schrappen. Zo simpel als dat.

Dat dan vervolgens de 1ste eigenaar naar je toe komt is knullenwerk van de zaal, ookal lijkt mij 1000 meter een beetje heel erg overdreven
    (beetje 63a krachtkabel kost rond de 200 euro voor 10 meter x 100 = 20000 euro voor een setje kabel, dat heeft een standaard café niet zomaar liggen)
    En 1000 meter 63a kabel heeft de lokale paboer ook niet zomaar even op vooraad

Goed ik dwaal af..
    Veder ziet het er netjes uit, ook gezellig zo te zien. En dat is natuurlijk een heel belangerijk ding.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• dj ramses
      • Oct 2008
      • 29

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      Stroomvoorziening is toch deels je eigen schuld. Goede afspraken daarover maak je altijd vooraf, zie je dat er geen krachtstroom is (welke wel nodig is voor je set), zeg je hard tegen de opdrachtgever: dan ga ik dingen schrappen. Zo simpel als dat.

Dat dan vervolgens de 1ste eigenaar naar je toe komt is knullenwerk van de zaal, ookal lijkt mij 1000 meter een beetje heel erg overdreven
      (beetje 63a krachtkabel kost rond de 200 euro voor 10 meter x 100 = 20000 euro voor een setje kabel, dat heeft een standaard café niet zomaar liggen)
      En 1000 meter 63a kabel heeft de lokale paboer ook niet zomaar even op vooraad

Goed ik dwaal af..
      Veder ziet het er netjes uit, ook gezellig zo te zien. En dat is natuurlijk een heel belangerijk ding.
      goed 1000 meter is een beetje veel maarja.
      ik had uit gerekend aan de groepen,, en ik had net genoeg
      maarja foutje,, volgende keer beter afspreken inderdaad

gezellig was het zeker!!

mvg ramses

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Originally posted by dj ramses
        goed 1000 meter is een beetje veel maarja.
        ik had uit gerekend aan de groepen,, en ik had net genoeg
        maarja foutje,, volgende keer beter afspreken inderdaad

gezellig was het zeker!!

mvg ramses
        Ik snap je punt

Aldoende leert men

Veder nette set weggezet. Vooral die typische jaren 80 effecten maken het helemaal af. Zeker moeilijk te krijgen?!
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• dj ramses
          • Oct 2008
          • 29

Ik snap je punt

Aldoende leert men

Veder nette set weggezet. Vooral die typische jaren 80 effecten maken het helemaal af. Zeker moeilijk te krijgen?!
          waar een zolder toch niet goed voor is

mvg ramses

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Hallo DJ Ramses,

Wat zijn je ervaringen met de Musicstore/Powermaxx versterkertjes? Ik zie er (als het goed is) 2 in een amprack zitten met een behringer gevalletje.

Het enigste wat ik weet over die dingen is dat ze goedkoop zijn...
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Dan nog kan het fout gaan. Ik zette eens een set weg waarbij van te voren besproken was dat er krachtstroom zou zijn. Ik dus materiaal huren zodat ik netjes op 16A en 32A in kan prikken... op de dag zelf, prikken we op een 16A aansluiting in, draaien de knoppen om, alles blijft donker. De hele boel nagekeken, kabels en verdeler waren OK, bleek dat er geen spanning op de CEEform zat... dus wij trekken de meterkast open, zit het ding helemaal niet aangesloten!

Uiteindelijk maar 2 groepjes nodig gehad (4 MACjes, 2 sunstrips en 2 fourbars) dus het is wel weer goed gekomen, maar zo zie je maar weer.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Dan maak je daar in mijn ogen geen goede afspraak over. Afspraken doe ik met de mensen die weten wat ze doen, weten wat ze in petto hebben.
                Kom ik daar, is de zooi niet in orde, wijs ik hun op het, door hun ondertekende, contract. ZIJ mogen dan een oplossing zoeken.
                Zo laatst, Kracht 63a zou aanwezig zijn, was er ook, maar dan draaistroomoplossing (4 polig, 3 fases en aarde).
                ZIJ hebben de lokale Boels mogen opbellen, welke dan ook keurig voor aanvang een aggregraat kwam brengen...

Je moet wel beetje hard zijn in deze wereld
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

nou jah bij wat kleinere shows mag je best zo vriendelijk zijn om er op een normale manier met een klant uit te komen om dan meteen met contracten te zwaaien vind ik dan ook niet meteen klantvriendelijk...dan ga ik liever eerst op zoek naar een oplossing smen met de klant komen we er dan niet uit dan is het tijd voor het conract

Nu heb ik het zelf een keer andersom gehad

iemend had op vrijdag middag de bus geladen voor een show aan de andere kant van het land! prima! komen heeft degeen die mijn bus heeft geladen de 380 verlopen vergeten ( was het opperhooft zelf )

maja front truss 12 meter, scans en parren roockmachines en een puike geluidsset

toen hebben we maar wat groepen overal en nergens vandaan getrokken, rookmachine maar uitgelaten en de parren half vol! het feest was er niet minder om maar kantje boord was het wel

verder was het ook al z'n show dat alles maar tegen zit wat er tegen kon zitten

adapter gesneuveld voor de dmx computer met 2 man een show doen waar normaal 4 man voor nodig was, ach jah genoeg van geleerd

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

ik smul altijd wel van die posts waarin mensen uitleggen dat dingen die onverwacht fout gaan "gewoon voorkomen dienen te worden" anders heb je je zaakjes "gewoon niet goed voorbereid".

Waarom zijn ze geen president geworden vraag ik me af. Regelaars met de kwaliteit "dat ze alles van te voren af kunnen spijkeren" wil je toch geen tijd laten verspillen met zoiets banaals als de amusementsindustrie
                    lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by showband
                      ik smul altijd wel van die posts waarin mensen uitleggen dat dingen die onverwacht fout gaan "gewoon voorkomen dienen te worden" anders heb je je zaakjes "gewoon niet goed voorbereid".
                      Daar heb je toch je Leatherman voor op zak? Voorbereiding in een handig leren tasje.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Ik wordt geen president omdat ik daar niet de looks voor heb,
                        ik ben niet zwart en ben ook niet ouder dan 70 jaar

Ik ben inderdaad een 'regelteef', ik regel graag zodat ik niet voor onverwachte dingen kom te staan. En dat komt helaas nog genoeg voor, ookal is het dan me eigen schuld

Je kan niet alles voorkomen, daar heb je gelijk in, maar stroomvoorziening zit nou eenmaal in de zaal, is dr al een tijdje meestal. Dus daar hoeft geen vraagstuk over te zijn.
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• dj ramses
                          • Oct 2008
                          • 29

late reactie

hallo,,
                          de amps van musicstore zijn goed, niet over te klagen
                          clippen heel laat! ik heb ze aan het clippen gekregen maar dr kwam heel wat volume uit. ( dit wel geprobeerd thuis in de garage ) en met vervormingen had ik ook eigenlijk geen problemen
                          nu ben ik maar een simpel geluidsboertje ( als je me al zo mag noemen) met 2 sets
                          en als je natuurlijk de prof wil zijn moet je dat niet kopen

mvg ramses

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

Ik wordt geen president omdat ik daar niet de looks voor heb,
                            ik ben niet zwart en ben ook niet ouder dan 70 jaar

Ik ben inderdaad een 'regelteef', ik regel graag zodat ik niet voor onverwachte dingen kom te staan. En dat komt helaas nog genoeg voor, ookal is het dan me eigen schuld

Je kan niet alles voorkomen, daar heb je gelijk in, maar stroomvoorziening zit nou eenmaal in de zaal, is dr al een tijdje meestal. Dus daar hoeft geen vraagstuk over te zijn.

ach ik regel en bereid me dingen ook wel goed van te voren maar er is geen een bedrijf waar altijd alles van een leien dakje gaat! als het bedrijf waar je werkt 5 shows op een avond weg zet. zitten dr ook wel eens een paar bij waar eens wat mis gaat..toch krijg je door de jaren heen daar vanzelf een boekje vol van haha

ook een akkefietje kwa stroom:

we komen in een zaal konden prik uit de muur halen... 2 groepen voor een simple disco set

alles opgebouwt en het werkte prima ...licht ging uit en al het geluid begon te knipperen en noem maar op

bleek dr een dubbel stop contact te zijn waarbij de linker continu stroom was en de rechter op een dimmer zat! voor zaalverlichting te kunnen dimmen ging het zaal licht weer aan niks aan de hand...sta je ook wel effe van wat krijgen we nu weer

of je pakt prik uit de muur en uit die geaarde doos aan de muur komt een kabel van 2x 1mm uit wat dus de aanvoer blijkt te zijn....
                            na een half uurtje flink stampen ligt ie er dan ook wel uit....

ach ik dwaal af...

mischien maar weer eens wat openen in de hall of shame

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Show ziet er verzorgd uit, wat voor klussen doe je zoal?

en verder:
                              Ik heb zo het vermoeden dat je met deze instelling nogal eens je neus zal stoten.
                              Even een anekdote:
                              Onderweg met een drive-in show voor 500 bezoekers, schuimparty.
                              Twee weken voor dat feest een bruiloft op dezelfde locatie met een wat kleiner setje, halve zaal.
                              In de zaal netjes 2x 32A, op 25A afgezekerd. Die bruiloft beide aansluitingen gebruikt, scheelde gewoon een hoop 230V trekken en gemak dient de mens!
                              Na afloop nog even wat gedronken met de eigenaar, schuimparty doorgesproken, wat ze konden verwachten aan schuim enzo.

Goed, die donderdag de wagen los, truss derin, pa derin, stekkers aansluiten....niks, nada noppes!...das raar, ff eigenaar vragen...

Beste man kon het ook niet verklaren.
                              Wij terug naar de bron, zekeringen door.
                              Lang verhaal kort:
                              Om de vloer te beschermen hadden ze nog even wat latjes vastgezet, met een tacker....
                              Die tacker hadden ze voorzien van fiks formaat nietjes....kabel was aangelegd onder de vloer, vmvk kabeltje....kortom: sluiting.

Uiteindelijk iemand vanaf de zaak gaan rijden met een 63A slurfje, schuim mar even via een wcd gedaan, publiek niets gemerkt, maar ondanks alle goede voorbereidingen zomaar een boel gedoe!

Andere gelegenheid: Cateraar die met steamers aan de gang gaat, alle power van het aggregaat in gebruik neemt en nog wel wat 230 over in het bedrijfspand.
                              Ga je dan zeggen: trek er maar een steamer uit? Denk dat die cateraar de volgende keer liever niet meer met jou samenwerkt!

Comment

Working...