jubileum vd voort

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Wesley
    • Jul 2007
    • 55

jubileum vd voort

Vriendelijke groet,

Wesley V/D Ende
    Last edited by DJ-Wesley; 03-11-08, 22:21.
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

Probeer eens een spellingschecker ofzo, dit is echt onleesbaar.
    Account niet meer actief.

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

het is altijd moeilijk om voor iedereen goed te draaien...
      wat ik altijd doe:
      je begint kalm met wat commercieel... daarna kom je aan een "splitsing" van de genres: je zal moeten kiezen welke kant je opgaat! probeer je publiek in te schatten en van te voren al te zien waar ze iets uitbundiger op reageren... dit maakt het kiezen van een genre makkelijker.
      Eens je gekozen hebt en je ziet dat die het voor het merendeel van de mensen goed doet blijf je verdergaan in deze richting, lukt het niet gooi je langzaam alles om en ga je een andere kant op.

Tegen een uur of 12 snachts (als iedereen al een pils of 5 verder zit) knal je er frans bauer - heb je even voor mij erin.
      je zal zien, deze doet het allltijd! en daarna blijf je de ene na de andere bekende meezinger uit je mouw schudden.

je merkt het wel, eens het goed gaat vliegt de tijd vooruit maar als je denkt van ... "pff ik sta hier nu al uren te draaien" wees er dan maar zeker van dat je niet goed bezig bent
      Last edited by DJ_matthias; 24-05-08, 18:55.
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Dj Chicorico
        • May 2008
        • 5

ziet er leuk uit
        jammer dat je bij die Vette cd spelers een beetje een goedkope mixer hebt..
        groetjesss

Comment

• flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

dat komt omdat de Pioneers van Generation audio zijn!! de vandaar denk ik zo.. want je eigen cd-speler zit boven je mixer geloof ik, ofniet?

verders ziet het er leuk uit.. keep it up
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

Hoe moet je draaien?

- Zorg dat je van te voren een duidelijk beeld heb van je publiek. Zijn het ouderen? kids? themafeest?

- Dan lopen de mensen binnen. Probeer zelf een inschatting te maken van de mensen, wat zullen ze leuk vinden? (op den duur ga je merken dat je het leert herkennen).

- En dan de rode draad. Mensen kunnen niet 3 uur lang uit hun reet blijven gaan op 1 grote climax van knallers. Gun ze ook hun rust en zorg voor een dynamische set. Bouw vanuit rustige muziek op naar een hoogtepunt, even goed knallen en dan weer even rust. (Er leiden meerdere wegen naar Rome, variatie is goed!!)

- Let op dat je muziek draait die de mensen leuk vinden, en niet omdat je zelf een mega lekker nummer hebt gevonden wat je graag wilt horen(deze zin knopt niet maar je snapt het).

- Als je opdrachtgever ergens om vraagt is het logisch dat je daar gehoor aan geeft. Let echter wel op dat het moet kunnen. JIJ bent uiteindelijk de dj, ingehuurd voor je kunstjes die het publiek moet laten dansen.

- Nu is dit geen garantie voor een leuk feest, het zijn alleen puntjes waar je naar mijn idee iets aan kan hebben bij het draaien. Zijn er mensen het ergens helemaal niet mee eens? of heb je nog andere belangrijke puntjes? Brand los!!

p.s. Als ik je een laatste tip mag geven; plaatkeuze is belangrijker dan scratchen/effecten en andere troep. Allemaal leuke dingen om je "set" mee aan te kleden zijn leuk, maar laat niet je muziek bepaald worden door het effecten-scala van pioneer.

p.s. deel 2.
            Ik ben nog een DJ die graag met originele CD's draait (hoewel dat door de verdwijning van de single-cd steeds moeilijker wordt) . Als je dit niet wilt, koop dan in ieder geval je download-muziek legaal. Dan zit je zeker goed, en blijft deze markt nog een beetje eerlijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
            Groetjes
            Jacob
            Last edited by LJ_jacob; 23-06-08, 23:55.
            mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• DJ Ronald
              • Feb 2007
              • 31

Tsja,
              Wat LJ Jacob zegt sluit aan bij wat ik in principe ook doe
              Dus dat zal wel goed zitten......
              Drive-In Show: http://www.musicsdream.co.cc

Comment

Working...