Middelbare school gala

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Middelbare school gala

Lang geleden dat wij nog een drive-in showtje deden, zolang het maar niet te vaak is wel weer eens grappig om te doen. Hier een aantal foto's:

We stonden aan de zijkant van het podium aangezien het podium zelf gebruikt werd voor een aantal dans acts.

Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Oja en dan hadden we deze nog: Nu ook in de verhuur...

Was voor de onderbouw, voor ongeveer 250 leerlingen.
    Alles met eigen materiaal.
    Gelukkig mocht ons geluidssetje dit jaar ook mee... Beter dan naar die Peavey rommel luisteren die ze daar anders hebben staan...

Apparatuur:
    Geluid:
    -Renkus Heinz CT5/64 toppen
    -Renkus Heinz C3 subs
    -Crest CA6, CA9 en CA12 eindtrappen met EV en RH processors.
    -Denon DN-2000F cd-orgel
    -Soundcraft SX tafeltje
    -Shure draadloze mic met beta 87 kop

Licht:
    -8x Par 56 long
    -12x Par 64 long
    -2x scanners met msd250 lamp
    -4x 650W Fresnel om het podium mee uit te lichten
    -2x Selecon 1KW Fresnel als blinder op het publiek
    -SGM dimmerrack met 32 kringen en hotpatch
    -MA Lightcommander 24/6 stuurtafeltje
    -Ook nog ergens een verdwaalde paddo...

Groeten Hugo

Comment

• Dimi
      • Oct 2002
      • 91

ik heb nergens verstand van, maar zou je geen andere spanbanden kunnen gebruiken waarmee het mogelijk is om de spanner boven op de bovenste speaker te krijgen? En dan ook nog in het zwart, lijkt me mooier staan want voor de rest heb je aardig veel profi spullen en uitstraling naar mijn idee.

Comment

• Dirk Wijnen
        • Dec 2006
        • 189

Mooi amprackje

Ziet er verder netjes uit,, alleen vind het dj booth niet zo mooi,
        maar als jullie zelf niet al te veel drive in showtjes doen gaat het zo natuurlijk ook prima..

Zoals al gezegt mooi apparatuur,,

Crest
        Renkus Heinz
        Ma Lightcommander 24/6
        SGM
        Soundcraft,,
        Last edited by Dirk Wijnen; 11-02-08, 19:18.
        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Bastisito
          • Sep 2004
          • 185

Laat je DJ eens heel snel die stoel wegdonderen ;-)
          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Stage-Q
            • Sep 2007
            • 389

zoals al gezegd, jammer van de blauwe spanbandjes.

En is het uberhaupt wel nodig ?

Een schoolgala lijkt me immers geen rock 'n roll concert waar de banken en stoelen door de lucht vliegen

en verder de DJ Booth, tja.....

Verder vind k het wel leuk om te zien dat je een leuk apparatuur lijstje hebt.
            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Niet te riskant om al je licht aan die buizen te hangen??

Ik weet wel dat ze gemaakt zijn om er lampjes aan te hangen maar als ik het lijstje bekijk wat er allemaal extra ingehangen is...

Meestal worden dergelijke systemen neergehangen door installatiebedrijven.. Die knuppen er net in wat ze in de bus hebben liggen. veiligheidsfactoren enz hebben zij nooit van gehoord.

Lijkt me verder ook veel gemakkelijker om een trussje neer te zetten, vanaf de grond alles er in te hangen en dan het handeltje omhoog draaien.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by Bastisito
                Laat je DJ eens heel snel die stoel wegdonderen ;-)
                Hehe, de DJ had ook geen stoel... Op de eerste foto, zie je hem net even door de knieën buigen... Ik als licht frits had wel een stoel (loop normaal gesproken ook op krukken... Hoezo verkeerde hobby? ) (En nee dat ben ik niet op die 2e foto...)

Tja en over de spanbandjes, ze zijn eigenlijk donkerblauw, maar door de flits lijken ze ineens een stuk lichter... Heb vroeger nog wel oranje versies gebruikt, maar dat zag er echt niet uit... Ik heb thuis één setje zwarte bandjes liggen, maar die kwaliteit vind ik niet echt denderend, ik weet dat o.a. Showtech die dingen heeft, maarja dan betaal direct ook weer een pak meer voor die bandjes...
                Waarom ze erom zitten: ik ben niet zozeer direct bang dat er opzettelijk mee gegooid wordt maar eerder dingen als er met een paar vrienden even tegen aan gaan leunen... 'T was een feestje voor de onderbouw, dus je hebt ook altijd wel wat rennende bruggers er tussen zitten... Dus even dat het niet van z'n plek af kan zeg maar.

Dj booth is misschien niet direct heel denderend, maar als je begrijpt dat wij misschien 2 keer in het jaar o.i.d. zo'n drive-in klusje hebben dan is een meubel niet echt rendabel.

@Watt Xtra: Ja je hebt gelijk, buisje ziet er wat fragiel uit, maar zit in werkelijkheid wel redelijk goed vast. Eigenlijk zijn het ook 3 losse buizen elk met 5 pinnen in het dak bevestigd.
                Volgende keer misschien beter even een trussje pakken, wel even zien waar ik die TE-071's dan weer kwijt raak...

Groeten Hugo

Comment

• sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

Beetje jammer dat je zo laagdunkend over een drive-in show spreekt terwijl je dit nou niet echt een drive-in kunt noemen, eerder wat bij elkaar gezette spullen... Maar goed, gezien bovenstaand verhaal wel begrijpelijk dat je geen meubel daarvoor hebt.
                  Over die spanbanden: die kun je gewoon in zwart op elke lengte laten maken, en dat kost bijna niets. Ziet er veel beter uit toch?

Comment

• nielsb
                    • Jun 2006
                    • 98

Heeft de inhoud van de flightcase op je laatste foto powercon in of moet er een ander soort connector in?:P

Nu ff zonder gein, was het accent van de avond op jullie of op de dans gelegd?

Accent op jullie: jammer, had je het mooier kunnen aankleden maar dat was al genoemd
                    Accent op dans: best netjes, zo word wel alle aandacht op de dans gericht.
                    Last edited by nielsb; 13-02-08, 20:54. Reason: Typen blijft moeilijk

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Spanbandjes ga ik me later wel eens in verdiepen, ik wil nog een aantal subs erbij hebben binnenkort, waarschijnlijk 2 per kant erbij, dus totaal 3 per kant om ook wat hoogte te krijgen. (Die subs zijn vrij klein namelijk, hoewel het toch een dubbel 15" is...) En dan moeten we toch weer iets nieuws verzinnen om de boel veilig rechtop te zetten.

Het podium, waar wij een beetje aan de zijkant van stonden, werd bij de opening gebruikt voor een dansact en daarna door de avond heen nog voor o.a. een danswedstrijd tussen leerlingen en docenten. Daar moest het podium voor vrij blijven, dus echt een andere keus was er denk ik niet.

Groeten Hugo

Comment

Working...