JB C31800 versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

JB C31800 versterker

Hallo vandaag ben ik bezitter van 2 JB Systems C31800 aktieve versterker.

Deze versterker heeft een monokanaal voor het sub met 900W 4ohm RMS vermogen en is stereo 2X 450W 4ohm RMS.

Ook heeft hij een regelbare X-over tussen 90 en 250hz.

Ook het laag kun je extra boosten met 6db ( in mijn ogen niet echt nodig want de versterker heeft een hoog dempingsfaktor ) maar kun je gebruiken denk ik als je niet op hard volume hoeft te draaien.

Ik gebruik deze versterker met sub top kombinatie ( 18 + 12 ) speakers van AK en of course Beyma erin.

Mijn ervaring is erg goed veel laag en mooi helder geluid komt uit deze versterker.

Heb hem ook getest op subs met 2X LW1400 erin van 18sound en was erg onder de indruk wat deze versterker voor laag eruit gooit !!

Stabiel en betrouwbaar ( heeft hele avond gedraaid zonder problemen ) nu maar hopen dat het op langtermijn zo blijft.

Heb er nu een week of 2 ermee gewerkt ( 3 dagen per week ) en redelijk zware omstandigheden zonder problemen.

Hierbij een foto van de 2 amps in case.

EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Heel fijn.

Blij dat het zo goed bevalt.
    Maar had je niet eerst beter kunnen kijken en in het forum onderstaand aan deze kunnen klikken?
    Dat is namelijk het forum voor de foto's...

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Tja als je het topic goed leest gaat het over versterkers en geen drive in show of schooldisco.

Omdat er geen topic is voor foto's van losse apparatuur heb ik het hier op gezet. ( dit is een forum over dj, equipment en drive in show )

In het forum voor drive in show foto' s gaat het over foto's van drive in shows en schoolfeesten.
      Last edited by Rolandino; 12-01-08, 03:23.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Hillie
        • Jan 2008
        • 1

Ik ben blij eens een positieve reactie te horen over JB-Systems. Ik heb namelijk ook JB versterker. Niets vergeleken met QSC ed. , maar toch voldoende om een hele avond deftig te staan blazen! Ik heb er reeds enkele shows mee gedaan, en er waren er veel aangenaam verrast van deze 'zware bakken'.

Mooi verpakt trouwens, die versterkers!

Comment

• DJ-Wesley
          • Jul 2007
          • 55

vraagje meestal zit tog je powercon links ?

waarom zit die van jou rechts ?

speciaal gedaan of zo?

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Vind ik persoonlijk makkelijker.

Er is verder geen reden waarom deze rechts zit.

Ik ben altijd tevreden geweest over de amps van JB Systems.

In het verleden heb ik de C2 versterkers getest en gebruikt en deze hadden zeker een goede prijs kwaliteitsverhouding ! Zeker t.o. budget lijnen van de de A merken , waar je soms teveel van verwacht omdat het een A merk is

Ik vind de vooroordelen van JB vaak erg overdreven omdat vaak dit merk wordt vergeleken met een A merk wat 4x zoveel kost.

Ik heb met veel produkten goede ervaringen.

Zo heb ik bij een discotheek in Breda ( jump - hardstyle - hardcore ) 8 VIBE12 kasten hangen en 6 glijbanen 15" ( Beyma SM115K ) geinstalleerd met de C2800 versterkers EQ en X-over. Voor monitoring staan de VIBE15 te draaien.

En geloof me dit gaat hard en mooi geluid ZEKER voor dit budget. Het kan altijd beter maar dan wel voor een heel ander prijkaartje.

Het was een gok maar na drie jaar heeft het zich voor mij en voor veel andere mensen bewezen dat er toch een goedkoop systeem is die betrouwbaar is .

Graag geen reactie ' s van " dan heb je geluk of dan ben de enige met goede ervaringen "

JB is en blijft een BUDGET merk dat hard timmert om goed in de markt te blijven tegen de vele eandere " nieuwe merken " die veelal uit dezelfde fabriek komen.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Dat JB nog steeds moet knokken, ligt ook voor een gedeelte aan JB zelf... 1 woord: marketing. Is niet hun sterkste kant, samen met het (op punten) raar samengestelde assortiment.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Aansluitingen

Meestal is dit de standaard qua aansluitingen: (van L naar R): XLR-in L, XLR-in R, link XLR-L, link XLR-R, Speakon L, Speakon R, Powercon IN, Powercon OUT.

Voor draadloze mic-rackjes is het een heel ander verhaal...

Comment

Working...