Nieuwe geluidsset Starlight light and sound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Starlight light and sound
    • Feb 2007
    • 26

Nieuwe geluidsset Starlight light and sound

Hey,
    Wij hebben een nieuwe geluidsset erbij gekregen. Graag willen wij jullie oordeel van de samengestelde set horen. Kritiek is altijd welkom.

4x Cerwin Vega Intense T250 (Hoorngeladen topkasten)
    4x Cerwin Vega T-36/750 (Hoorngeladen subkasten)

(dit zijn niet de Cerwin vega speakers die je meestal ziet. het zijn namelijk hoorn vormige kasten. Dus niet de vierkanten kasten met een hoorngeladen systeem)

1x loudspeaker management system BSS FDS-336
    2x Carver professional PM1200 (versterkers voor het mid en het hoog)
    1x Lab gruppen FP6400 (versterker voor het laag)

Dit is een 3-weg geluidsset. De topkasten worden daarom ook door 2 versterkers aangestuurd. De versterker keuze zijn 3 lichtgewicht versterkers, dit hebben wij gedaan voor het versterkerrack niet al te zwaar te laten worden. Voor het laag hebben we voor een pittige versterker gekozen. Dit hebben wij gedaan omdat wij belangerijk vinden dat het laag van een set in goede verhouding met de rest staan maar als het moet ook behoorlijk ver de zaal in gedrukt kan worden. Alles zit in heavy dutch case's die speciaal zijn laten bouwen voor ons. Wij maken namelijk niet gebruik van de standaard te verkrijgen versterkercase's, deze keuze hebben wij gemaakt omdat wij deze zeer slecht hanteerbaar vinden. Hierop hebben wij als oplossing bedacht dat wij case's gebruiken die maar aan 1 kant open kunnen. De deksel van de versterkercase's bevind zich dan ook aan de boven kant. Voor gebruik kunnen wij de kist dan kantelen en is hij direct klaar voor gebruik. Bij onderhoud hoeven wij alleen het ijzergelasten Binnen frame er uit te tillen. kwartslag draaien en bij blijft bove op de case staan. hierdoor kan onderhoud op lokatie worden uitgevoerd op een snelle en nette manier.

Als laatste wil ik graag zeggen dat ik deze set echt super vind klinken na binnenkomst. Alle mensen die bevooroordeeld zijn over dat cerwin vega slecht geluid leverd wil ik hiermee benadrukken dat het een vooroordeel is. Kom gerust een keer op een evenement langs waar Starlight Light and Sound aanwezig is en laat u oren verrassen.

Het starlight Light and Sound team
    • Feb 2007
    • 26

Foto's

Ps: Foto's volgen nog

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

ierop hebben wij als oplossing bedacht dat wij case's gebruiken die maar aan 1 kant open kunnen. De deksel van de versterkercase's bevind zich dan ook aan de boven kant. Voor gebruik kunnen wij de kist dan kantelen en is hij direct klaar voor gebruik. Bij onderhoud hoeven wij alleen het ijzergelasten Binnen frame er uit te tillen. kwartslag draaien en bij blijft bove op de case staan. hierdoor kan onderhoud op lokatie worden uitgevoerd op een snelle en nette manier.
      Lijkt me allesbehalve handig. Wij hebben ook cases die maar aan "1-kant" opengaat met vlindersloten
      maar vanachter kunnen wij hem ook nog openmaken voor als er iets moest zijn waardoor we ze er niet uit moeten hijsen maar vanachter enkel maar een deurtje moeten opendoen.
      Daarnaast zitten alle aansluitingen en stroomvoorzieningen voor op een plaatje zodat bij normaal gebruik er ook alleen maar de voorkant af moet...

Het kantelen van de kist maakt op zich niks zal eens zoeken of k fotoke(s) vind

voor de rest geen mening bij gebrek aan kennis
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Dit is een serieus setje die je niet snel in een zaal zult neerzetten, of toch wel en de eerste 5 meter niemand voor het podium ziet!!

Probleem met deze set is wel weer dat de stackhoogte erg te wensen overlaat, uit mijn hoofd is de basskast 92cm hoog. Topje is ook niet veel hoger!

Is dit de set welke lange tijd op een duits forum heeft gestaan?
        Met een dergelijke set speel je mits goed afgestelt en ingeregeld zo 600 man op disco volume op een buitenplein.
        Wil je echt knallen dan zul je er midkasten bij moeten zetten, CV heeft al eens de dubbel 15" kasten gehad.. Werkt erg goed!!

Bassen laat je dan doorlopen tot max 80-85hz. Dan klinken ze erg strak.

succes met jullie nieuwe aanwinst
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Feb 2007
          • 26

[FONT=Verdana]Foto's:

[/FONT]

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

waarvoor ga je het geheel gebruiken?

wat zijn je processor instellingen nu??
            Zijn die multistekkers nu je speakeraansluitingen?
            Last edited by Watt Xtra; 06-01-08, 18:47. Reason: spelfoutjes
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Nu vraag ik me toch wel sterk af waar die 2 16-polige Harting connectoren voor zijn? Die dingen zijn voor licht bedoelt, dus weet niet waarom ze in je amprack zitten?!

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2139

multi systeem voor geluid tot aan je boxen. daar een breakout-doos waarop sub,laag,mid en hoog apart naar buiten komen die je dan met korte kabels verbind naar je kasten toe... . Alle zoiets stel ik me er bij voor.

Kom je op festival podiums of gewoon grote gelegenheden wel meer tegen, om toch maar niet kabel te blijven trekken... .

Vb: 1 harting 16 kabel is goed voor 8 losse monitor lijntjes... . Ze zijn dan nog eens geaard ook!
                1 keer een lange multi trekken en op het podium kleine kabeltjes gebruiken tot aan de monitors.

Wij hebben zo een systeem gemaakt met neutrik nl8. Dit is dan goed voor 4 losse lijntjes door een multi kabel... .
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• dj_jr
                  • Dec 2006
                  • 16

Opzich vind ik het best handig gedaan met de harting. waarom meerdere kabels leggen als het ook met 1 kan?

Voor een feest/evenement voor ong 400/600 man lijkt me dit een leuk setje om te huren.

Veel plezier met jullie aankoop!

( zou je ook een keer foto's willen posten als het werkend is? op een feestje bv?)

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Ik gebruik daar Speakon 8 connectoren voor:
                    1+/- en 2+/- is SUB, 3+/- is mid en 4+/- is high.

Ik heb in het verleden ook de HAN16's gebruikt.

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Wordt leuk als ze je dimmers een keer met je monitoren doorverbinden...

Gebruik dan liever een connector die ervoor gemaakt is... 8 polige speakon bijvoorbeeld.

Kan zat met 3 versterkers...

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Ik prefereer ook 2 lijntjes met een speakon 8 ipv een HAN 16.
                        Gagarandeerd dat zo'n lullo hier probeert het licht te versterken of de versterkers te laten schijnen.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Feb 2007
                          • 26

Geluidsset

Hey,
                          wij gebruiken HAN 16 omdat ons dit zeer goedbevalt. Tevens merken wij in eigen gebruik dat de speakon 8 polige veel sneller stuk gaat. Op een HAN 16 blok kun je op springen wat je wil, op laten vallen wat je wil, mee gooien wat je wil. Kortom hufterproof. Dit wil niet zeggen dat wij alleen maar van dit systeem gebruik maken. Op al onze binnen sets zit wel gewoon speakon 8 polige.

Watt Xtra : Dit klopt wij hebben vroeger ook een set meegehad met de vegaboys on tour. Het kan zijn dat dit op een duits forum staat. Ook kan het wezen dat er een demo set van de duitse importeur op het forum staat. Deze set hebben wij ook overgenomen. Over de mid kast erbij ben ik het niet eens. Het is namelijk al een 3-weg systeem. In de topkasten is het mid en hoog al gescheiden en word het ook door 2 eindtrappen aangestuurd. Veel makkelijker toch in 2 dingen in een kast. Als het een 2-weg set was geweest had ik je groot gelijk gegeven. Tevens gaan zijn onze sets zeer strak afgesteld. Dus zeer grote zalen zullen we er nooit mee doen. Wij draaien liever met een dubbele set op 45% dan met een enkele op 90%

Comment

• Feb 2007
                            • 26

Licht/geluid

Een HAN 16 kabel voor het licht en die voor het geluid haal je door elkaar zodra je onoverzichtelijk te werk gaat. Opbouwen hoeft niet snel. Het gaat om de kwaliteit en netheid wat je leverd. Het gaat er niet om of je geluidsset er binnen 15 minuten staat of 20 minuten. Wij willen graag ons personeel niet belasten met onnodig veel loop werk en onnodig veel kabel trek werk.

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

Hoe doen jullie dat met het stapelen van deze set?
                              Topje op de bass is al snel erg laag.. Waarvoor gebruiken jullie de set dan? zaaltje van 150 man toch niet mag ik hopen, vooraan last van de maag en achteraan vergaan van de basstonen!! Die je vooraan dan weer niet hoort maar alleen voelt.

Het is en blijft een pak kasten zo.. Han 16 vind ik ook erg gewaagd en idd dan of cacom nemen of speakon 8. Welke malloot springt en gooit met zijn of haar kabels en stekkers zodanig dat het kapot gaat? Kwestie van omgaan met je spullen..

Comment

Working...