Schooldiscotje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • diem
    • Apr 2007
    • 8

Schooldiscotje

Laatst weer de zuiderlaan disco gehad. Het was weer gezellig, zo'n 200 man, dus daarmee niet zo groot. We proberen elke keer weer een andere stijl show neer te zetten, vooral met het licht-ontwerp.

Dit was het resultaat van de afgelopen keer:

Een deel van het team (DJ's)

Totaaltje

Helaas zijn er van de lichtshow geen duidelijke foto's gemaakt, dit is de enige. Deze geeft ook weer wat er met de vlakken gebeurt maar is verder niet zo mooi.

App lijstje,

Geluid:
    -Zelfbouw geluidsset, met RCF en P. Audio
    -Crown CE2000 (bas)
    -EP 2500 (sub)
    -en nog een kleintje op hoog
    -2 x psx tabletop cdspelers
    -cd speler dubbel c.1.1
    -laptop met BPM studio pro
    -Yamaha mg12fx tafel
    -hdj-1000 headphone

Licht:
    2 x mac250+
    2 x DMXbar par56/500w
    2 x DMXbar par56/300w
    1500w strobe
    Botex scanmaster
    Botex scenesetter 48
    Lee filters

Rigging:
    4 x wit belichtingsvak
    2 x Backdrop 4 x 4
    3 x 2m prolyte x30D
    2 x WORK w-up 150kg + truss adap.
    stuk of wat safetys

Natuurlijk tijdens de avond wat give-away's en neonstaafjes.

Voor de rest van deze pics: Schoolfeest Stad & Esch Zuiderlaan 11/10/2007

Graag jullie mening
  • DJ-Wesley
    • Jul 2007
    • 55

hey

Gaaf dat julie al zo grote show neer zetten,

ik heb ook andere foto's gezien van julie show groot klein maak niet uit

Gaaf mooie achter grond leuk bedacht

Vriendelijke groet, Wesley

Comment

• LJ_jacob
      • Aug 2003
      • 293

Ziet er netjes uit allemaal, draait je geluid zonder X-over/processor? dan zou ik dat er nog even tussen knopen. Dit kan, mits goed gebruikt, een bak schelen!!
      Verder heb ik er weinig op te zeggen. Beetje mieren**ken: je subs hebben een zilver randje en de rest niet, Ik vind het er persoonlijk bij je set wat minder uit zien.

Voor de rest prima! aan de afwerking kunnen velen een voorbeeld nemen!!
      mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Die vlakken op de backdrop vind ik persoonlijk wel een mooi detail. Dat vraagt natuurlijk wel om RGB-sturing ...

Twee dubbele CD-decks (2 x 1 enkel en één dubbel) én een laptop met BPM studio? Klinkt een beetje als overkill... maar kan aan mij liggen natuurlijk. Als je met meerdere DJ's bent kan het wel gunstig uitvallen.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

wat voor vlakken zijn dat?

is dat hout? kunststof? doek?
          kan het niet op de foto zien.. maar ziet er idd weer eens anders uit. met een stel ledparren zeer leuke effecten te maken.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by Watt Xtra
            wat voor vlakken zijn dat?

is dat hout? kunststof? doek?
            kan het niet op de foto zien.. maar ziet er idd weer eens anders uit. met een stel ledparren zeer leuke effecten te maken.
            Ik vind het sowiezo al netter uitzien wat er gebouwd is dan veel drive-ins, die een afgeladen truss omhoog draaien met een behoorlijke hoeveelheid 'PAR-overikill'. Een paar goed geplaatste effecten (in dit geval vooral de Macjes) kunnen veel netter uitpakken dan zomaar de truss volhangen en kijken wat je er van gebruikt.

Crossovers ben ik het overigens wel mee eens. Vooral omdat je met drie versterkers loopt kun je niet zomaar meer alles met een R-C filtertje aan elkaar knopen. Voordeel is wel dat je behoorlijk meer controle hebt over je geluid.

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

Originally posted by Stoney3K
              Ik vind het sowiezo al netter uitzien wat er gebouwd is dan veel drive-ins, die een afgeladen truss omhoog draaien met een behoorlijke hoeveelheid 'PAR-overikill'. Een paar goed geplaatste effecten (in dit geval vooral de Macjes) kunnen veel netter uitpakken dan zomaar de truss volhangen en kijken wat je er van gebruikt.

Crossovers ben ik het overigens wel mee eens. Vooral omdat je met drie versterkers loopt kun je niet zomaar meer alles met een R-C filtertje aan elkaar knopen. Voordeel is wel dat je behoorlijk meer controle hebt over je geluid.
              Nou wil ik niet muggenziften maar de standaard drive in die ik hier al heb zien passeren heeft een max van 2 fourbars...

en als ik goed kan tellen zie ik er hier 4... het is gewoon de manier waarop ze gebruikt worden... en de afwerking, en het gebruik van MH inplaats van 20 soorten effecten die wild verspreid hangen over het stukje truss...
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• diem
                • Apr 2007
                • 8

Crossover:
                Sorry, was ik vergeten op het lijstje.
                Ik gebruik 2 x mono crossover 3weg.
                Verder zit er ook nog een ultra-curve tussen, voor limiter en DEQ en PEQ.

Wittevakken:
                Dit is wit kaasdoek op een frame, ze zijn enorm licht maar wel wat moeilijk te vervoeren. Ze zijn ons nog niet zoveel waard dat ze in flightcases zitten, we gaan er nog goed mee bezeig, en dan komt er een goede case voor 8 stuks ofzo. We vervoeren ze nu in grote container zakken, dan worden ze in ieder geval niet vies

Geluidset:
                Ook hier zijn we mee bezig, die lelijke glijbanen gaan eruit. We gaan overstappen op de x1-sub (speakerplans.com). De eerste kast is bijna af, de tweede is gezaagd. Ook zijn we bezig met een set extra toppen, ook daarvan is 1 kast klaar. Verder staan er ook nog 2 cube subjes op mn lijstje, dus daar zijn we nog even mee zoet

CD-spelers:
                We waren met 3 DJ's, daarom de 'overkill' aan cd-spelers. Verder wordt de laptop haast niet gebruikt, alleen voor de aanvragers die we niet op cd hebben.

Verder stond er ook nog een hazertje bij, zelf vind ik dit stukken mooier dan een rookdoos.
                Last edited by diem; 16-12-07, 12:48.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by Funmaker
                  Nou wil ik niet muggenziften maar de standaard drive in die ik hier al heb zien passeren heeft een max van 2 fourbars...

en als ik goed kan tellen zie ik er hier 4... het is gewoon de manier waarop ze gebruikt worden... en de afwerking, en het gebruik van MH inplaats van 20 soorten effecten die wild verspreid hangen over het stukje truss...
                  Okee, verander de 'PAR-overkill' dan maar in 'effect-overkill'. Hoeveel drive-ins hebben niet een hele truss vol met ongeorganiseerde (en vaak ook niet eens aangestuurde) FX hangen? Het is dan wel een stuk goedkoper maar in verhouding zul je er weinig mee winnen, want je levert een stuk flexibiliteit in het maken van je lichtshow kwijt, en het feit dat je enorm veel meer gewicht aan je truss moet hangen. Het laatste gecombineerd met het feit dat er best wat drive-ins met 'improvisatie-truss' werken ben ik zelf niet echt blij mee. Goed om te zien dat er ook drive-ins zijn die het wel goed voor elkaar hebben, laat jullie het voorbeeld geven!

Comment

• thijsow
                    • Jan 2008
                    • 4

looking good diem ^^
                    van rgb parren is wel een goed idee

Comment

• diem
                      • Apr 2007
                      • 8

Ja idd, gaan we invoeren

Comment