2 november groep 8 feest - en meer van Wesley

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Wesley
    • Jul 2007
    • 55

2 november groep 8 feest - en meer van Wesley

2 november hadden we weer een groep 8 feest

Link: http://home.kabelfoon.nl/~vrossem/frans/drive-in/fotoalbums/OJOS2november2007/

we hadden 2x pare set en 1x dimbar op truss
    Jammer genoeg was de 2e dimbar niet optijd binnen

Graag tips.

Vriendelijke groet,

Wesley
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Ziet er opzich wel leuk uit. Alleen de manier waarop de truss op de statieven zitten lijkt mij een beetje gevaarlijk. En die loshangende kabels onder de truss had je misschien beter vast kunnen maken.

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

driehoekstruss moet inderdaad altijd met zijn platte kant naar onder en mag dus nooit V zo gebruikt worden maar moet ^ zo liggen...
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Originally posted by Funmaker
        driehoekstruss moet inderdaad altijd met zijn platte kant naar onder en mag dus nooit V zo gebruikt worden maar moet ^ zo liggen...
        Mag ik dan vragen naar de onderbouwing van deze opmerking ? Klinkt in mijn oren als "ik heb ooit es iemand iets over truss horen zeggen, maar heb er zelf geen donder verstand van". Alvast bedankt..
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Funmaker....Beter opletten op de klusjes waar je met truss werkt en wat de riggers daar met truss doen.

Driehoeks truss mag van de fabrikanten waar ik de truss van ken zowel apex up als apex down worden gebruikt.

Ik ben bang dat jij een keer iets over klaptruss/foldingtruss hebt gezien/gelezen.

In dit geval, truss apex down= geen probleem.
          Last edited by moderator; 05-11-07, 00:01. Reason: tiepo
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

NOOT: Hiervoor zijn wel andere specificaties met oog op belastingstabellen.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

mij hebben ze inderdaad verteld dat dit niet mocht omwille van de belasting van de truss...

ben dan ook geen rigger
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• renebiemans
                • May 2006
                • 156

Ik bedoelde eigenlijk de manier waarop de truss aan de statiefen zit. Dit lijkt mij een beetje gevaarlijk. Zoals hier beter te zien:

en hier:
                OJOS 2 november 2007
                Last edited by renebiemans; 05-11-07, 15:24.

Comment

• LJKEVIN
                  • Dec 2005
                  • 426

En een stel paaltjes (evt in hoogte verstelbaar) tussen je subs en topjes..??
                  Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• flash-a-new-generation
                    • Nov 2006
                    • 228

Originally posted by renebiemans
                    Ik bedoelde eigenlijk de manier waarop de truss aan de statiefen zit. Dit lijkt mij een beetje gevaarlijk. Zoals hier beter te zien:

en hier:
                    OJOS 2 november 2007
                    haha, idd zeer creatief! ik weet ook niet of dat zo veilig is? was het geld voor degelijke trussklemmen op? of was dit meer uit nood? ik kan zo niet zien van welk materiaal het gemaakt is, maar ik vind het ook niet echt veilig. als men de met apex boven die gaat belasten heeft het hele zooitje de neiging om voorover dan wel niet achterover te klappen. ook gezien de statieven! (wel wat serieuzere belasting!) daarom zou ik gewoon fatsoenlijke trussklemmen kopen.. maarja we werken veilig of helemaal niet, teminste dat is mijn insteek!
                    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• renebiemans
                      • May 2006
                      • 156

Toevallig van marktplaats gekocht? Daar heb ik ze volgens mij ook een keer langs zien komen?

Maar vooral ook omdat het niet vast zit als je het statief iets naar links/rechts zou schuiven dan ligt je truss beneden. In ieder geval zo lijkt het op de foto.

Was het op de eerste foto zo saai dat ze in slaap was gevallen?

Comment

• Stage-Q
                        • Sep 2007
                        • 389

Originally posted by LJKEVIN
                        En een stel paaltjes (evt in hoogte verstelbaar) tussen je subs en topjes..??
                        inderdaad,

probeer je toppen wat hoger te krijgen.

Als het net boven de hoofden van het publiek gaat is 't prima voor deze opstelling.
                        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• renebiemans
                          • May 2006
                          • 156

Scheelt nu ook niet veel: OJOS 2 november 2007

Comment

• DJ-Wesley
                            • Jul 2007
                            • 55

Ik wil eventjes op een paar mensen reageren:

Originally posted by renebiemans
                            Ik bedoelde eigenlijk de manier waarop de truss aan de statiefen zit. Dit lijkt mij een beetje gevaarlijk.
                            De mannier waarop de trus op de statief staat is met een V Vorm. Wij hebben Die helemaal LATEN maken met hele sterke las naden. ik zal deze week eventjes een paar foto's maken van deze V Vormen. Aanstaande vrijdag hebben we weer een groot feest dus dan heb ik wel tijd om een paar foto's te nemen, maar dan zie je dat wel.

Veel bedrijven die werken zo met een V vorm daar heb ik dit ook van gekregen...

Originally posted by Stage-Q

Probeer je toppen wat hoger te krijgen.

Als het net boven de hoofden van het publiek gaat is 't prima voor deze Opstelling.

Bedankt voor de tip. Wij dachten het is toch maar een groep 8 feesje met 30 man, daar kom je wel overheen. Aanstaande vrijdag hebben we een feest met 100 man, dan gaan de speakers idd op statief.
                            We hebben ook een heel klein setje opgezet op 2november groep 8 feesjte omdat we de kar niet hadden. We moesten alles vervoeren met auto's

Het is gelukt

Originally posted by renebiemans:

Toevallig van marktplaats gekocht? Daar heb ik ze volgens mij ook een keer Langs zien komen?

Maar vooral ook omdat het niet vast zit als je het statief iets naar Links/rechts zou schuiven dan ligt je truss beneden. In ieder geval zo lijkt Het op de foto.

Nee niet van marktplaats gekocht (Laten maken).
                            Maar idd de V Vormen staat best te dicht bij links en rechts maar dat moest Zo'n beetje omdat dan die parren niet echt mooi kunnen hangen en de Strobo niet mooi in het midden kwam.

Maar Bedankt.
                            Last edited by moderator; 05-11-07, 17:53. Reason: spelling bijgewerkt, graag meer aandacht hiervoor Wesley

Comment

• DJ-Wesley
                              • Jul 2007
                              • 55

Filmje

2 November groep 8 feest

(Let niet op mijn)

YouTube - Drive-in show - Red dog Groep 8 feesje

Comment

Working...