Drive in show(led par)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5949

Het avies om een euro stekker te gebruiken i.pv. een powercon zal iedereen die wel eens met T-bar onderweg is geweest je afraden, volstrekt waardeloos doordat een eurostekker veel te snel kan loszitten.

verzoek aan Christiaan: adviseer deugdelijke toepassingen of blijf even lezen totdat je een idee hebt hoe iets veilig te adviseren.
    Last edited by moderator; 30-06-07, 16:23. Reason: tiepfoutjes
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Ziet er allemaal wel leuk uit.
      Had je wel genoeg intensiteit met die ledparretjes? Was het niet te donker?
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

Originally posted by vasco
        Hiermee win jij wat mij betreft de Hobby Bob de Bouwer Award.

Wanneer dat profiel in de kabel gaat snijden omdat je het onbeschermd erdoor hebt gedaan en je dan een keer het profiel beet pakt krijg je direct je straf in de vorm van een optater. In het gunstige geval krijg je kortsluiting en vliegen de stoppen eruit.
        Indien je dus een geleidend soort materiaal gebruikt hiervoor, dien je deze te aarden en zal dus de aardlekschakelaar eruit vliegen als je draden bloot tegen de koker komen. Maar goed je zit niet altijd achter een aardlek dus even een tul gebruiken als je een kabel door metalendelen voerd. Neemt het probleem dan nog niet helemaal weg, maar goed je ben dan wel beter bezig.
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• renebiemans
          • May 2006
          • 156

Het mooist is ook dat ze er ook nog af kunnen dus alle stekkers er af halen is niet echt een optie.

Er kwam voor dit feest meer dan genoeg licht vanaf. Ik vind het alleen nog steeds jammer van die ledparren dat als je er in kijkt dat het er niet echt super uitziet met al die ledjes. En met een frost filter los je dat wel een beetje op maar ook nog niet echt helemaal.

Comment

• Ralph Hees
            • Nov 2005
            • 183

Heeft er al eens iemand een heavy frost filter geprobeerd?

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is van een kokerprofiel met powercon connectors erin. gewoon de benodigde gaten boren, kabeltjes erdoorheen voeren en door de gaatjes naar buiten trekken, vervolgens de powercons eraanzetten en het geheel in het gat monteren.
              boutje door het profiel heen en vastzetten zodat je aan de onderkant je lamp kan monteren, oogje met een vaste safety eraan met aan de andere kant een karabinertje zodat je de lamp makkelijk las kan klikken voor onderhoud en/of reparatie maar de sfaty netjes aan de balk vat blijft zitten.
              vervolgens 2 trussclamps bovenop om het geheel in de truss te hangen en een spignot aan de onderkant in het midden om het geheel op statief te zetten.
              een doorlus met connectors inboren om de dmx door te kunnen lussen en je hebt een geheel dat hufterproof, gemakkelijk in gebruik en handig in onderhoud is.

Bovendien, het is veilig. dan tot slot een laatste tip: als je geen verstand hebt van elektra, koop een kant en klare balk of laat het doen door iemand met verstand van zaken.
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• renebiemans
                • May 2006
                • 156

Ik heb wel de holleywoodfrost van lee gebruikt.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

zodus!!

enne de balk zelf ook even aarden.

Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

maar heb je er geen verstand van: zoals er al meerdere roepen. Dan niet zelf doen maar laten doen of kopen.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by Speakertje
                    Indien je dus een geleidend soort materiaal gebruikt hiervoor, dien je deze te aarden en zal dus de aardlekschakelaar eruit vliegen als je draden bloot tegen de koker komen. Maar goed je zit niet altijd achter een aardlek dus even een tul gebruiken als je een kabel door metalendelen voerd. Neemt het probleem dan nog niet helemaal weg, maar goed je ben dan wel beter bezig.
                    Ik kan mij wel vinden in zelfbouw als men weet wat men doet. Wat jij aanhaalt met tulen is al netter maar als mijnheer Visser de bedrading en/of bovenkant van zijn U-profiel afplakt met gaffa dan vraag ik mij af of hij wel helemaal weet waar hij mee bezig is. Naast het fijt dat het U-profiel sluiten met gaffa ook geen schoonheidsprijs verdient.

Ik zou eerder gaan voor de andere optie's, powercon of shuko in de balk monteren kan het profiel ook niet snijden in de kabel. Tweede voordeel is dan ook dat je de spots weer netjes kan demonteren om ze op andere manieren in te kunnen zetten.

Comment

• renebiemans
                      • May 2006
                      • 156

Ik ga waarschijnlijk zo'n vierkante koker kopen. En daar stopcontacten inbouwen zodat ik ze ook nog los kan gebruiken. Kwa zelfbouwen lukt wel al mijn dimmers e.d. heb ik ook zelf ingebouwt en een tijdje terug ook een t4 multi bar gemaakt.

Comment

• mr-pink
                        • May 2007
                        • 18

ledparren zijn echt lelijk als je er in kan kijken;

ik heb onlangs een oplossing gezien, nl:
                        een witte cirkelvormige doek aan de par hangen, en de par naar de vloer schijnen.
                        hierdoor had je mooie stroken licht.
                        Zowiezo kan je ze toch niet gebruiken als gewone pars wegens te weinig lichtopbrengst

Comment

• Timothy
                          • Aug 2005
                          • 175

Originally posted by renebiemans
                          vierkante koker
                          Dat is wel een meetkundige figuur die ik eens wil aanschouwen!!!

Comment

• DJ nn
                            • Jun 2006
                            • 489

Originally posted by mr-pink
                            ledparren zijn echt lelijk als je er in kan kijken;

ik heb onlangs een oplossing gezien, nl:
                            een witte cirkelvormige doek aan de par hangen, en de par naar de vloer schijnen.
                            hierdoor had je mooie stroken licht.
                            Zowiezo kan je ze toch niet gebruiken als gewone pars wegens te weinig lichtopbrengst
                            Bedoel je niet gewoon frostfiltertjes ?
                            Een doek gaat de lichtopbrengst helemaal naar de ***** helpen.

en @ timothy: je zegt toch ook een liftkoker... is toch ook rechthoekig

grtzz DJ nn
                            ... the sound of silence...

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Nee, taalkundig juist heet dat liftschacht.
                              geen idee welke koker er verstopt zit, maar het onderwerp is ledparren....welke ik overigens graag gebruik maar wel met een L220 dervoor, anders is het geen porem.

Comment

• filip2242
                                • Jul 2007
                                • 1

Iemand al problemen gehad met bepaalde merken? Ik had een aantal ledpars van mcbright, maar ben er echt niet tevreden van (veel leds die niet werken, dmx problemen (slechte contacten in connectors op het toestel), ...). Heb er nu eentje van Eurolite om te testen en is ondanks de lage prijs blijkbaar wel redelijk robuust gemaakt. Iemand aanbevelingen of net niet ...?

Comment

Working...