Drive in show(led par)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Drive in show(led par)

Zaterdag op een feestje moeten draaien waar ik als basis voor het licht led parren gebruikt heb.

In het begin waren er een paar probleempjes: De blimsem was 200 meter verder in een boom ingeslagen de telefoon centrale van die mensen was stuk en gelukkig niks van mij.

Licht:
    8* led par56
    2* color changer
    1* behringer lc2412
    8 meter truss
    2 wind-up statiefen

Geluid:
    2* HK speakers(300 watt 8 ohm)
    1* versterker
    1* 19 inch dubbele cd speler
    1* pc
    1* mic shure sm58

Foto's:
    http://licht.renebiemans.nl/blaat/Dr...n/img_1144.jpg
    http://licht.renebiemans.nl/blaat/Dr...n/img_1142.jpg
    http://licht.renebiemans.nl/blaat/Dr...n/img_1139.jpg
    http://licht.renebiemans.nl/blaat/Dr...n/img_1130.jpg
    http://licht.renebiemans.nl/blaat/Dr...n/img_1131.jpg
    http://licht.renebiemans.nl/blaat/Dr...n/img_1119.jpg
    http://licht.renebiemans.nl/blaat/Dr...n/img_1110.jpg
    Last edited by renebiemans; 26-06-07, 06:49.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Stonden je parretjes allemaal op hetzelfde adres of zie ik het verkeerd?

voor de rest ziet het er leuk uit...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

je zult waarschijnlijk snel afstappen van die behinger lc2412...
      die schommelt namelijk iets in de dmx waardes, waardoor de ledjes soms iets blijven branden, terwijl je de faders strak omlaag hebt....

Best een fijn tafeltje voor het geld, alleen met led parren niet ideaal...

verder ziet het er wel leuk uit.. die 2 colourchangers met die harten zijn wel leuk...
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Welk merk ( type ) zijn die led parren ?
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• renebiemans
          • May 2006
          • 156

Zodra je bij de behringer een memory gaat maken is het vooral irritant dan zie je de ledjes net allemaal aanstaan. Hier heb ik geen enkele memory gemaakt dus had er geen last van. Ik ben al bezig voor het zoeken naar een alternatief zo heb ik laatst een dmx via usb ding gekocht. Deze ben ik nu aan het testen maar alleen nog maar voor scanners live gebruikt.

De ledparren zijn van Showtec dus niet echt de beste dingen maar goed het werkt. Het zijn par 56 led parren deze waren in de aanbieding en heb ik in totaal 14 van.

Dat trussje achter de tafel was een beetje als deco ik had die truss namelijk toch nog over.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

ok bedankt voor de reactie
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Christiaan Visser
              • Apr 2004
              • 235

Originally posted by renebiemans
              De ledparren zijn van Showtec dus niet echt de beste dingen maar goed het werkt. Het zijn par 56 led parren deze waren in de aanbieding en heb ik in totaal 14 van.
              Ziet er leuk uit!

Maar je hebt 14 Ledparren, waarom maak je er dan niet een paar three/fourbars van, staat strakker ( Nu is het allemaal wat scheef ingehangen), je linkt de DMX gelijk door in alle parren en je bouwt er een 230 contact in, en dan is het inhangen, stroompje erin (desnoods doorlussen naar een volgend balkje) en Dmx erbij, en klaar is kees! Bespaart je toch aanzienelijk veel tijd. Uit persoonlijke ervaringen zou ik dan 4x3-bars maken. Kun je nét wat meer mee, ook ben je een stukje minder breed. Vaak passen 2x3 wel maar 2x4 niet, maar dit hangt natuurlijk van je truss lengte af. Dan houd je van de 14 nog 2 over en die kun je dan gewoon, zoals je nu ook doet, tegen het dak aan of iets anders verlichten.

Just my 2 cents, verder leuk gedaan!
              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• renebiemans
                • May 2006
                • 156

Ik wil dat binnenkort ook gaan doen met fourbars aangezien ik ze dan soms ook op een statiefje kan zetten. De stopcontacten zijn er al wel alleen moet ik nog een geschikt profiel er voor vinden. En dan een powercon oid erin zodat het ook nog makkelijk door te lussen is.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

zoals het eruit ziet zijn alle parren op het zelfde adres geprogd. Dat is erg jammer, want je kunt erg leuke dingen met die parren doen, zker als je er een stuk of 14 hebt.

Echter kom je dan niet weg met die behringer, alhoewel, je zou er 4 groepen van kunnen maken. par is 5 kanaals?

Zo kun je meer creatie en afwisseling in je show maken, nu ziet het er erg abstract uit, en erg koud.

par of 2-4 achter je draaitafel met een gele kleur zou al veel verbetering opleveren.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• renebiemans
                    • May 2006
                    • 156

De parren zijn 6 kanalen. Ik heb ze wel ingeprogd op 4 groepen alleen ik had misschien het idee als je 4 verschillende kleuren hebt dat het dan misschien weer te druk word.

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

4 verschillende kleuren mss wel maar een loopje met 2 kleuren is ook altijd leuk enzo...
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• renebiemans
                        • May 2006
                        • 156

Ja ok,
                        Ik zou het a.s. zaterdag eens proberen. Dan heb ik een soortgelijk klusje ietsje verder weg en neem ik waarschijnlijk 8 led parren op 2 statiefen mee. Met dmx via pc besturing. En voor een schuurfeest dezelfde dag met bandjes ga ik waarschijnlijk proberen met een led par op een wit doek. En voor de rest gewoon parren + wat colorchangers als tegenlicht.
                        Last edited by renebiemans; 26-06-07, 11:53.

Comment

• Christiaan Visser
                          • Apr 2004
                          • 235

Originally posted by renebiemans
                          Ik wil dat binnenkort ook gaan doen met fourbars aangezien ik ze dan soms ook op een statiefje kan zetten. De stopcontacten zijn er al wel alleen moet ik nog een geschikt profiel er voor vinden. En dan een powercon oid erin zodat het ook nog makkelijk door te lussen is.
                          Mijn advies zou zijn, pak er een U-profiel voor, boor daar 3/4 gaten voor de beugel van de ledparren in, daarbij ook nog 4 gaten voor de stroomkabel, haal de stekker er vanaf zodat het kabeltje ook nog door het gaatje past . Intern maak je al die kabels dan tot één stroompunt (Euro of powercon, mijn keuze zou een euro kabel zijn wegens de grootte van een powerco t.o.v. een euro op zo'n dun profiel.) Verder zijn er wel van die kant en klare 20/30 cm DMX 3 polig kabeltjes die je standaard er aan vast maakt, en klaar is kees. Het profiel zwart/wit/geel/paars spuiten/verven, wat jij maar het leukst vindt. Plaatje/Gaffa of wat dan ook maar op de bovenkant van het U-profiel, en klaar is Rene!

Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Originally posted by Christiaan Visser
                            Mijn advies zou zijn, pak er een U-profiel voor, boor daar 3/4 gaten voor de beugel van de ledparren in, daarbij ook nog 4 gaten voor de stroomkabel, haal de stekker er vanaf zodat het kabeltje ook nog door het gaatje past . Intern maak je al die kabels dan tot één stroompunt (Euro of powercon, mijn keuze zou een euro kabel zijn wegens de grootte van een powerco t.o.v. een euro op zo'n dun profiel.) Verder zijn er wel van die kant en klare 20/30 cm DMX 3 polig kabeltjes die je standaard er aan vast maakt, en klaar is kees. Het profiel zwart/wit/geel/paars spuiten/verven, wat jij maar het leukst vindt. Plaatje/Gaffa of wat dan ook maar op de bovenkant van het U-profiel, en klaar is Rene!
                            zo hoort het dus NIET!!!

Gaffa en stroom gaat niet samen, uitsluitend om je kabels tijdelijk vast te zetten aan vloer, truss, statief of ander object zodat het er netjes uitziet en er geen mensen of dieren over kunnen struikelen.

Hiervoor neemt men kokerprofiel (50*50mm) welke men aan de uiteinden afsluit met de daarvoor bestemde doppen.

bij elke betere constructie, trailerbouwer te kopen. Ben je niet bekend met stroom en spanningen laat je het over aan iemand die het wel kan.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by Christiaan Visser
                              daarbij ook nog 4 gaten voor de stroomkabel, haal de stekker er vanaf zodat het kabeltje ook nog door het gaatje past
                              Hiermee win jij wat mij betreft de Hobby Bob de Bouwer Award.

Wanneer dat profiel in de kabel gaat snijden omdat je het onbeschermd erdoor hebt gedaan en je dan een keer het profiel beet pakt krijg je direct je straf in de vorm van een optater. In het gunstige geval krijg je kortsluiting en vliegen de stoppen eruit. Ongunstig geval door de vonken tussen profiel en kabel brand. Niet doen dus.

Zelfbouw kan leuk en leerzaam zijn als je weet wat je doet en waar je mee bezig bent. Weet je dat niet, lekker aan de vakman overlaten en eventueel meekijken om het te leren.
                              Last edited by vasco; 26-06-07, 18:23.

Comment

Working...