Licht jongerenfeest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spd
    • Jun 2005
    • 68

Licht jongerenfeest

Afgelopen zaterdag zijn wij verantwoordelijk geweest voor het licht in Concordia in Brummen. Het was een feest voor jongeren met alle soorten muziekstylen.

Het was georganisseerd door 2 jongens van 16, alleen de opkomst was hellaas matig. Wij waren ingehuurd, omdat ze zelf nog geen licht hadden.

Matariaal lijstje;

- 8 x par 64 long 500 watt
    - 2 x mushroom
    - 2 x Aztek dmx scan
    - 1 x triple derby
    - 1 x stroboscoop 500 watt
    - 2 x Antari Z-80
    - 2 x multidim
    - 1 x multiswitch
    - 1 x Behringer LC 2412
    - 1 x Scanmaster 3
    - 1 x afrokdoek
    - 3 x 2 meter triangle truss
    - 2 x wind-up statief
    - 1 x statiefje met t-bar
    - alle benodigde kabels

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje

Nogmaals, wij waren alleen verantwoordelijk voor het licht, geef jullie mening / tips a.u.b.

Foto's;

• DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

je parren hangen er zeer onprofessioneel bij!
    hang ze per 4 aan een balkje ofzo, maar niet allemaal apart omhoog knopen! en ik zie daar ook 1 par met 8-hoek filter? en de rest allemaal vierkant?
    probeer symmetrie en eenvoud in je set te krijgen!
    dit geld ook voor je kleurenfilters... ik zie eerder een kermis dan een discosetje...
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• dj full effect
      • May 2006
      • 35

het lijkt er ook op ofdat je truss gigantisch door hangt?? en je kabels zijn behoorlijk rommelig...kan hier helaas weinig positiefs over zeggen..
      full effect, just party!

Comment

• spd
        • Jun 2005
        • 68

Originally posted by DJ_matthias
        je parren hangen er zeer onprofessioneel bij!
        hang ze per 4 aan een balkje ofzo, maar niet allemaal apart omhoog knopen! en ik zie daar ook 1 par met 8-hoek filter? en de rest allemaal vierkant?
        probeer symmetrie en eenvoud in je set te krijgen!
        dit geld ook voor je kleurenfilters... ik zie eerder een kermis dan een discosetje...
        1 setje hangt per 4 aan een balkje. Voor de andere 4 moet er nog 1 besteld worden.

Reden van 1 achthoek filter; Toen we de parren kochten, kregen we ze mee in 2 grote dozen waar er per doos 4 inzaten. 1 doosje in de grote doos was blijkbaar leeg toen we ze thuis uitpakte. We hadden ze erover gebeld, en ze zouden kosteloos nabezorgen. Alleen kwam er een andere filterhouder uit.
        Binnekort bestellen we ook nieuwe setjes filters

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

die truss mag daar helemaal niet hangen zo. levensgevaarlijk voor de persoon die eronder staat.

Die truss hangt wel niet zo enorm door!!

daarnaast had ik het hele handeltje een meter naar voren gezet.. Euhm nee ik had het zo helemaal niet neergezet.
          Nogmaals die truss kan echt niet.

verder hangen je parren niet symetrisch met je djtafel.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• spd
            • Jun 2005
            • 68

Originally posted by Watt Xtra
            die truss mag daar helemaal niet hangen zo. levensgevaarlijk voor de persoon die eronder staat.

Die truss hangt wel niet zo enorm door!!

daarnaast had ik het hele handeltje een meter naar voren gezet.. Euhm nee ik had het zo helemaal niet neergezet.
            Nogmaals die truss kan echt niet.

verder hangen je parren niet symetrisch met je djtafel.
            O, stond er iemand onder dan
            Hij stond voor die tafel van de dj's hoor.
            En meter naar voren kon niet, anders hadden wij het ook wel gedaan, i.v.m. de breedte van het podium aan de voorkant.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

1. die truss hangt niet, die ligt.
              2. waarom mag dat niet zo?

3. wat is er raar aan buiging in een trussconstructie?

Waar haal je het lef vandaan zomaar niemand te bekritiseren op basis van een fotootje waarop je helemaal niets anders kunt zien dan wat algemeenheden!

Doe es ff normaal aub...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

mensen,

Ik vroeg ook af of je even kan onderbouwen waarom dat zo niet mag, ik zie statieven waarvan ik de belastbaarheid niet ken, dus mischien jij wel en komt het daardoor, maar ik kan zo snel niet plaatsen waar jij het grote probleem ziet.

doorbuiging is niet raar, daar ben ik het geheel mee eens, maar ik zie niet vaak dat van een paar parretjes en 2 scan's een trussje zo door hangt op deze lengte.

er zal denk ik 4 meter vrij hangen, en dan vind dit behoorlijk (correct me if i'm wrong)
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Hangt volgens de eerste posting 3*2m driehoekstruss, geen merk en/of type gespecificeerd.

Deflectie lijkt mij niets bijzonders, het is op basis van deze gegevens slechts gokken.

Een 8kantig of vierkant filterframe....komt er dan ander licht uit?
                  waar gaat het commentaar in hemelsnaam over!!!!

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

och sommige mensen moeten toch ergens op muggenziften
                    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• StijnS
                      • Sep 2006
                      • 173

Niet slecht hoor. Mby kabels een beetje rommelig?
                      Ben niet zo fan van 2 dikke CRT monitors op dj stage. Geeft zo'n lelijk licht. Maar bon, dat is smaak. (En waarschijnlijk ook niet jouw schuld)

Ook wel beetje spijtig dat niet alle parren even hoog hangen, en niet helemaal symmetrisch.

Volgende keer (nog) beter!

Comment

• lightzone
                        • Oct 2006
                        • 261

ziet er leuk uit , alleen die parren vind ik lelijk opgehangen
                        maar met dat 2e barretje zal het wel een stuk netter zijn.

maar was die rookmachine niet een beetje te klein voor die zaal?
                        (lijkt mij een grote zaal)

Een 8kantig of vierkant filterframe....komt er dan ander licht uit?
                        waar gaat het commentaar in hemelsnaam over!!!!
                        hier zeuren ze toch altijd zo om de presentatie!?
                        jumping is not a crime

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Als je wil zeiken: wc, als je wat zinnigs te melden hebt: de reageerknop.

Graag enig niveau...

Inhoudelijk nog even, want dat was ik inm mijn vorige reac tie vergeten:

Was het de wens van de klant om die statieven zo ver naar achteren op het podium neer te zetten?

Met scans in een enkele truss die over een dj ligt is het altijd erg summier qua bewegingen, als je zoals nu, ook nog eens erg ver naar achrteren staat wordt het helemaal moeilijk om met je licht een beetje de zaal in te komen.

Hoop tijd nodig gehad met aansluiten denk ik?
                          Ziet er niet uit als een plug&play setje.

Kleurkeuze? Was dit een carnavalsdingetje ofzo?

edit: tiepo
                          Last edited by moderator; 12-02-07, 08:33.

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Originally posted by moderator
                            Hangt volgens de eerste posting 3*2m driehoekstruss, geen merk en/of type gespecificeerd.
                            Ja, is waar, maar je vergeet dat het geheel links en rechts een flink eind oversteekt. doorhangen doet het tussen de statieven, en wat er aan weerskanten uitsteekt zal in theorie alleen het doorzakken maar tegengaan (hefboom effect) wat ik wel met je eens ben is dat het slechts gissen is hoeveel het geheel nou eigenlijk doorhangt. Het was alleen een constatering die ik maakte, en die tegengesproken mag worden als blijkt dat het geheel niet doorhangt.
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Jc. Pardoes
                              • Aug 2006
                              • 4

probeer de volgende keer je afrok doek wat netter weg te werken, trek hem wat strakker en als je tape wil gebruiken dan zwarte ipv zilver, maakt het al een stuk netter denk ik.

keep up the good work!

Comment

Working...