Toneelstuk + drive in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Toneelstuk + drive in show

Dit zijn enkele foto's waarbij ik licht en geluid moest doen:

Licht:[LIST][*]2 led parren[*]4 par 56[*]13 meter truss[*]4 wind ups[*]3 kracht dimmer[*]behringer lc2412 lichtpaneel[*]3 pc's 500 watt[*]4 fresnels 650 watt[*]3 mushrooms voor de scene "De feestzaal"[/LIST]Geluid:[LIST][*]2 samson topjes[*]2 hk topjes 300 watt[*]1 sub 1Kw[*]4 richtmics[*]2 normale mics[*]1 paneel[*]cd spelers[/LIST]
  • markprinsen
    • Sep 2006
    • 39

Over theater zal ik niks zeggen want daar heb ik geen verstand van.

Drive-in, wat een kabels...beter is om alles netjes in kisten te doen of netjes alles af te rokken. Daarnaast kan dat koelkastscherm echt niet meer en moet er in plaats van het bureaulampje maar is een zwanenhalsje komen.

Je truss hangt scheef in je statieven (hoewel dat voor de last niet zo veel uit maakt denk ik) wat niet echt netjes staat. Daarnaast ziet het er vrij oké uit hoewel ik mijn speakers minstens twee keer zo ver uit elkaar zou hebben gezet.

Met welke apparatuur draai je precies?

Comment

• renebiemans
      • May 2006
      • 156

Dat "koelkast scherm" word binnenkort zeer waarschijnlijk vervangen door een laptop. Die bureaulamp had ik mee omdat mijn zwanenhals lampje van mijn lichtpaneel de ene keer het wel en de andere keer het niet doet.

En welke truss bedoel je de scheef hangt van toneel of drive in?

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Heb je de truss op de eerste foto nu gevlogen in de ringen van de gymzaal ??

Comment

• renebiemans
          • May 2006
          • 156

Nee, die toneelgroep had daar alleen wat balonnen in gehangen. Ik had statiefen aan de zijkant staan die niet op de foto te zien zijn volgens mij. Maar dat is toch ook niet echt heel veilig om dat te doen lijkt mij? Aan de andere kant moeten die dingen dat toch wel weer een kunnen?

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

kan dit toch niet echt een drive-in noemen eingenlijk. blijft toch een tafel met apparatuur.. Heb je helemaal geen disco meubel??

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by renebiemans
              [LIST][*]4 richtmics[*]2 normale mics[/LIST]
              Kun je mij uitleggen wat richtmics en normale mics zijn en de verschillen?
              Schiet jij met richtmics mensen uit je truss?
              Waar gebruik jij abnormale mics voor en zijn richtmics normaal of abnormaal dan?

Of bedoel je condensator (shotgun) en dynamische mics misschien?

Verder dat je tafels gebruikt lijkt mij niet direct een probleem maar mooi afrokken van het geheel had het plaatje zeker 100% beter gemaakt.

Over het deel van het toneelstuk valt weinig te zeggen omdat er maar één foto van staat waarop niet echt veel te zien valt van het werk en het behaalde resultaat.
              Last edited by vasco; 27-11-06, 13:30.

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

hoe bevallen die statieven?? zijn de elation statieven van het bedrijf M*diaZ*r* uit duitsland??

verder idd wat meer zorg aan je "djmeubel" besteden. Is al verteld hoe en wat. Eigen meubel maken, afrokken van het geheel enz enz.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• renebiemans
                  • May 2006
                  • 156

Een dj meubel word redelijk lastig omdat meestal al dit spul met een auto moet worden vervoerd. En mijn moeder wil liever niet met een aanhangwagen rijden:S. Dus opzich heb ik nu geen ander alternatief. En om een kleedje oid om die tafels te doen had opzich wel gekunt alleen dan bij 1 tafel de andere stond de sub onder.

Die statiefen bevallen mij goed 80 kg per satief is eerst voor mij nog genoeg.
                  Last edited by renebiemans; 27-11-06, 15:42.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Een dj meubel word redelijk lastig omdat meestal al dit spul met een auto moet worden vervoerd. En mijn moeder wil liever niet met een aanhangwagen rijden:S
                    Dan moet je zelf een drive-in willen runnen. Half werk heeft geen zin en staat erg onprofessioneel tegenover de klant.

Het toneel ziet er nogal simpel uit. Voor een schooluitvoering kan ik het begrijpen, maar als er daadwerkelijk een toneelvereniging speelt mag er toch wel wat meer budget voor techniek worden vrijgemaakt. Met het licht dat daar hangt kun je niet serieus belichten. Ik vind de foto er ook echt niet uitzien. Licht vanuit de 'zaalbrug' lekt meters langs de toneelopening en het is zo licht in de zaal dat het lijkt alsof het zaallicht aanstaat.

En waarvoor heb je de "normale mics" gebruikt? Toch niet aan de toneelrand gezet om alles op te vangen? Dat maakt namelijk totaal geen indruk op die afstand. Meer spul inhuren de volgende keer, of laat het lekker aan iemand anders over.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

En om een kleedje oid om die tafels te doen had opzich wel gekunt alleen dan bij 1 tafel de andere stond de sub onder.
                      Een extra stuk zwarte stof heb je geen aanhanger voor nodig en een sub werkt ook prima achter een lap stof hoor. Gewoon ook lekker meenemen bij het afrokken dus.

Comment

• StijnS
                        • Sep 2006
                        • 173

Vraagje: trilt niet alles van je tafel met die sub er onder?

Comment

• Dj-Sjors

Zoals iedereen zegt doekje ervoor. En dan kabels wat wegwerken.

Wat voor mengpaneel en wat voor dubbele cd speler gebruik je nu eigenlijk ?

Comment

• LJ TDD
                            • Oct 2005
                            • 31

Ik ben het erg met Jurjen eens. Het licht voor de toneelvoorstelling ziet er niet echt mooi uit. Waarom koop je/ huur je geen barndoorns, dan heb je tenminste niet die lichtvlekken op de muur. Ook gedacht aan tegenlicht ? of zat dat niet meer in het budget
                            ... koekje derbij

Comment

• Jamm
                              • Mar 2006
                              • 41

Een dj meubel word redelijk lastig omdat meestal al dit spul met een auto moet worden vervoerd. En mijn moeder wil liever niet met een aanhangwagen rijden:S. Dus opzich heb ik nu geen ander alternatief. En om een kleedje oid om die tafels te doen had opzich wel gekunt alleen dan bij 1 tafel de andere stond de sub onder.
                              Buiten het feit dat ik niet perse voorstander ben van een dj-meubel (doe mij maar een leuk bedrukt doekje of bord in combinatie met stukje truss o.i.d.), vind ik het erg knap dat je dit in een auto pakt. Heb je hier foto's van ?

Maar ik zie op de eerste foto wel degelijk een barndoor, danwel niet op alles maar toch ! Had je hier een reden voor?

Vraagje: trilt niet alles van je tafel met die sub er onder?
                              zolang je tafel er niet op rust zal het niet veel meer zijn dan wanneer je speaker er direct naast zal staan.
                              't Is wat je er zelf van maakt!!

Comment

Working...