Beginnende drive in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • twilightfm
    • Sep 2006
    • 3

Beginnende drive in

Dit is de 4de keer dat ik op een feest draai en de vraag wat vinden jullie ervan wat zijn de tips..... alvast bedankt

Twilight FM - Home
    Last edited by twilightfm; 26-09-06, 16:31.
    twilightfm.nl De Denderende Decibels van Limburg !!!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Nu nog even leren fotograferen en we kunnen meer zien!
    Neen, even ernstig: is het mogelijk deze foto qua belichting wat te corrigeren zodat we iets meer zien dan 1 luidspreker en 4 PAR's? Ik kan me er zo geen beeld van vormen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ Fireblast
      • Sep 2006
      • 11

Echt wel een mooi setje,
      ben je allang bezig, want zelf ben ik net begonnen
      Als iemand nog tips heeft....

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Paar vragen en opmerkingen:

Waarom hang je je parren niet onder je T-bar? Is makkelijker tillen namelijk.

Ik zie dat je een Mushroom(?) op je speakers hebt liggen, deze zou ik toch zeker aan je statief hangen, vanwege eraf trillen en/of stoten.

Zo te zien staat je speakerstack wel erg laag, en komen je toppen niet boven de mensen uit, in deze opstelling kun je daar denk ik weinig aan doen, maar het gaat wel ten koste van je geluid...

Heb je misschien ook een apparatuurlijstje en wat foto's van achter je meubel?

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

twilightfm en DJ Fireblast welkom op het forum.

Op deze foto is er niks van te zien dus kan net als Laserguy geen mening geven hierover en vraag mij dan ook af hoe DJ Fireblast dit wel kan, ken je deze set in het echt?

Misschien ook aardig om een materiaallijstje bij je foto te zetten zodat iedereen kan lezen wat je hebt en jou gerichte tips kan geven dat aansluit op je huidige installatie.

Comment

• nielsb
            • Jun 2006
            • 98

ik kan de foto ook gewoon goed zien, hij is wel beetje donker maar zie toch wat er staat(ja, meer als een speakerstack en een balkje parren)

Ziet er goed uit voor de 4de keer...

Comment

• sntho0
              • Sep 2003
              • 196

Ziet er best wel leuk uit voor een beginnende show, mooi afgeswerkt. maar geef eens wat meer info.
              Wat voor versterker(s) heb je bijvoorbeeld, en hoe filter je de boel. etc.

Die Mushroom moet je natuurlijk niet op je boxen leggen. Ten 1e lijkt dit niets en ten 2e wordt dit ding hartstikke heet. Koop er nog 1 bij, of een ander effect, en hang deze onder je pars.
              Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Filters altijd spiegelen... Je hebt nu kleuren van links naar rechts; dat ziet er sowieso niet uit... verder een voorplaat aan je bar maken (anders zie je kabels en benen tijdens de avond. Verder alle tips die al gegeven zijn...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• twilightfm
                  • Sep 2006
                  • 3

bedankt voor de reacties al..

De lijst incl. foto komen nog hier op het forum.

- De pars hangen op de t-bar is makkelijker met montage. trekt 1 pennetje los en hebt het hele balke met 4 parren los. daarop zit een mulitkabel aangesloten die indd los hangt wat ik ook niet mooi vind.

- je ziet nog een mushoorn die heb ik weer in de doos gedaan toen het draaien begon. moet wederzijds dan ook een special eff hebben. dit had ik nog niet dus dit komt later wel weer.

- Er zei ook nog wat iemand over het het geluid hoe het staat of het op de juiste hoogte staat. of heeft iemand tips voor bij een volle zaal ??

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by twilightfm
                    - De pars hangen op de t-bar is makkelijker met montage. trekt 1 pennetje los en hebt het hele balke met 4 parren los.
                    Die beredenering snap ik niet helemaal. Bedoel je dat je je parren tijdens vervoer van je balk afhaalt?
                    Als je bedoelt dat je hem zo van je statief af kan halen, dan gaat dat net zo goed als je parren eronder hangen. Voordeel daarvan, als je je balk op je statief tilt, dan gaat dat makkelijker omdat je niet alle parren in de lucht hoeft te laten balanceren...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• twilightfm
                      • Sep 2006
                      • 3

ik heb de parren er boven gemaakt en vind ze goed zitten , kan zijn dat ik ze nu gaan omdraaien naar beneden dat het toch stabieler is.

Comment

• sntho0
                        • Sep 2003
                        • 196

Originally posted by twilightfm
                        bedankt voor de reacties al..

- Er zei ook nog wat iemand over het het geluid hoe het staat of het op de juiste hoogte staat. of heeft iemand tips voor bij een volle zaal ??
                        In ieder geval moet je hoog boven het publiek uitkomen. Dus op zo'n 2 meter. De subs geven het beste rendement als ze op de grond staan.
                        Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

Working...