Familie feest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Familie feest

renebiemans.nl - Licht

Apparatuur:
    Geluid:
    2 HK fullrange topjes(400 watt)
    mengpaneel(behringer mx1602)
    2 cd spelers
    pc

Licht:
    4* par 56
    4* par 64
    2* wind-up statief
    2* led par 56
    1* pc
    1* mushroom
    1* rookmachine
    1* scanner
    Last edited by renebiemans; 03-09-06, 15:06.
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Voor mij lijkt het een beetje een rommelboeltje...
    Alles staat op een hoop, en de kabels lopen naar alle kanten. Misschien was het een goed idee geweest om ook voor je tafel een zwart doek te hangen. Daarbovenop vind ik het persoonlijk geen goed idee om een DJ te hebben die stijf op zijn stoel zit. Als je recht staat, is het vaker al wat makkelijker om ambiance in je feestje te krijgen!
    Lijkt mij ook een beetje een overvloed aan licht op deze oppervlakte.

Qua materiaal vind ik het best wel een leuke collectie!

(P.S. Ik wil je met deze reactie niet afkraken, ik probeer je enkel tips aan te rijken hoe je het beter zou kunnen doen in mijn ogen )

Comment

• dj bobo
      • May 2003
      • 155

Hey rene

Je hebt opzich oke apparatuur, maar een aantal dingen zou ik anders doen.
      Ten eerste zou ik al die effecten weglaten, deze staan nogal rommelig. Dit komt voornamelijk door het feit dat er geen symetrie inzit en doordat het allemaal zo dicht bij elkaar staat.
      Die twee rode par 56 lampen hangen wel heel gevaarlijk, ze lijken veel te kort bij het tentdoek te hangen. Ik zou deze weglaten of iig wat meer naar het midden plaatsen. De volgende keer als je zo'n beperkte ruimte hebt zou ik maar een statief gebruiken, of ze uit elkaar plaatsen.
      Het witte beeldscherm vind ik eerlijk gezegd ook lelijk staan, bouw hier een meubel voor (heb ik ook gedaan, mag je evt gratis overnemen ik gebruik het nu niet meer) of neem een zwart flatscreen.
      Kijk of je evt de volgende keer je tafel kan afrokken, dit ziet er altijd wel beter uit.

Ik kan begrijpen dat je er niet veel werk van hebt gemaakt omdat het voor familie was, maar probeer toch iedereen te laten zien dat je alles netjes kunt aanpakken, dan zullen zij automatisch wel mondreclame voor je maken.

Mvg Bob

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Originally posted by dj bobo
        Hey rene

Je hebt opzich oke apparatuur, maar een aantal dingen zou ik anders doen.
        Ten eerste zou ik al die effecten weglaten, deze staan nogal rommelig. Dit komt voornamelijk door het feit dat er geen symetrie inzit en doordat het allemaal zo dicht bij elkaar staat.
        Die twee rode par 56 lampen hangen wel heel gevaarlijk, ze lijken veel te kort bij het tentdoek te hangen. Ik zou deze weglaten of iig wat meer naar het midden plaatsen. De volgende keer als je zo'n beperkte ruimte hebt zou ik maar een statief gebruiken, of ze uit elkaar plaatsen.
        Het witte beeldscherm vind ik eerlijk gezegd ook lelijk staan, bouw hier een meubel voor (heb ik ook gedaan, mag je evt gratis overnemen ik gebruik het nu niet meer) of neem een zwart flatscreen.
        Kijk of je evt de volgende keer je tafel kan afrokken, dit ziet er altijd wel beter uit.

Ik kan begrijpen dat je er niet veel werk van hebt gemaakt omdat het voor familie was, maar probeer toch iedereen te laten zien dat je alles netjes kunt aanpakken, dan zullen zij automatisch wel mondreclame voor je maken.

Mvg Bob
        Dat is natuurlijk onzin, het zijn LED parren, die produceren nauwlijks warmte!
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• renebiemans
          • May 2006
          • 156

Met een zwart doek ben ik mee bezig ben van plan om een spandoek te laten drukken(ik zoek alleen nog een drukker die het relatief goedkoop kan laten drukken). De kabel bende komt ook een beetje dat deze foto's al een beetje onder het opruimen genomen werden aangezien ik moest wachten op vervoer die overigens ook de fotocamara mee had:s.

Die mushroom neem ik denk ik bij een volgend feest ook niet meer mee ik gebruikte dat ding namelijk nauwelijks. Ik wil binnenkort nog een extra scanner kopen zodat dat er ook al wat beter uitziet.

De oppervlakte viel opzich nog wel mee omdat er twee tenten in een hoek aan elkaar vast zaten en er buiten de tenten ook nog eten e.d. stond.

Comment

• dj bobo
            • May 2003
            • 155

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
            Dat is natuurlijk onzin, het zijn LED parren, die produceren nauwlijks warmte!
            Foutje dat had ik over het hoofd gezien, in dat geval kan het natuurlijk niet veel kwaad
            In dat geval nemen we een andere lamp die hetzelfde gevaar geeft: De mushroom
            Even zonder flauwekul nu , het is gewoon gevaarlijk als lampen dicht bij doeken/gordijnen etc hangen, dit punt wilde ik alleen even aankaarten

Comment

• renebiemans
              • May 2006
              • 156

De mushroom was ongeveer 10/20 centimeter van het doek af en werd geeneens gebruikt. Maar veel lager kon ik hem ook niet plaatsen aangezien het dak van die tent heel laag was.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Hoi, net resultaat, in het donker....Dat is tenslotte hoe je gasten je zien!

Wie met een mushroom het tentdoek doet smelten krijgt van mij een kratje bier!
                Leuke van een boel wisselende effecten is: dat je nog eens met wat vernieuwends op de propen kunt komen...
                Niets saaier dan steeds een bundelttje licht dat uit twee-vier scans voorbij komt zetten.

Mijn mening: wil je echt een imponerende lichtshow neerzetten in zo'n tent, dan heb je veel meer aan conventionele lichteffectjes dan aan scangewapper.

Leuk gedaan!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renebiemans
                  • May 2006
                  • 156

Volgende keer wil ik als er genoeg ruimte is ook een stukje truss er neer gaan zetten voor wat extra foto's. Alleen was dat hier niet echt mogelijk.

Ik ben nu ongeveer 1 tot 2 jaar bezig met prof. licht en geluid voor mijzelf zeg maar. En ik ben een beetje begonnen op school. Van dat setje wat hier stond waren de boxxen alleen niet van mij.

Comment

• revolution
                    • Mar 2006
                    • 45

Ziet er goed uit vind ik .
                    Bevallen die led-parren, of vallen ze tegen?
                    succes verder

ps. de link naar je internet site werkt niet!
                    Greatz Revolution!!!!!

Comment

• renebiemans
                      • May 2006
                      • 156

De link naar de internet site werkt wel alleen pcextreme heeft wat problemen de laatste tijd onderhoud aan sql.

De led parren bevallen mij wel alleen ik vind het wel een beetje iritant dat dat ding 6 dmx kanalen nodig heeft terwijl je een keer 4 daarvan gebruikt. Enigste wat ik opzich jammer vind is dat je al die ledjes ziet. Het mooiste zal zijn dat je er een soort lens voor had dat je direct als je in de lamp kijkt de gemengde kleur al ziet.

Iets er voor langs ben ik nu ook bezig kan bij een bedrijf een stuk pvc doek/zeil kopen 1m bij 2,5m voor ±30 euro en daar wil ik daar dan met plakplastic letters opplakken.
                      Last edited by renebiemans; 04-09-06, 21:11.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by renebiemans
                        Enigste wat ik opzich jammer vind is dat je al die ledjes ziet. Het mooiste zal zijn dat je er een soort lens voor had dat je direct als je in de lamp kijkt de gemengde kleur al ziet.
                        Een diffuserfilter (zoiets als voor een flitser van een fotocamera) een idee. Kun je volgens mij makkelijk zelf op maat maken. Weet niet of je dan nog genoeg lichtopbrengst hebt en of je natuurlijk alsnog maar dan wat uitgesmeert de losse kleuren ziet, zal in elk geval minder zijn.

Comment

Working...